دیدگاه‌ها برای: آتشي كه روباه آتشين 4 به پا كرد (به روايت تصوير) https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html باسابقه ترین مجله اینترنتی فناوری Wed, 30 Mar 2011 09:09:47 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.4.4 توسط: محسن پاك نيت https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-16007 Wed, 30 Mar 2011 09:09:47 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-16007 در پاسخ به رضا.

سلام رضاي عزيز

نظر خيلي مفيدي دادي. ممنون بابت به اشتراك گذاشتن تجربياتت با گويا آي تي.

در مورد افزونه من كمك خاصي نمي تونم بكنم چون كاربر فايرفاكس نيستم.

موفق باشي.

]]>
توسط: رضا https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-16001 Wed, 30 Mar 2011 08:04:35 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-16001 فايرفاکس 4 کاملا ميشه گفت شبيه کروم شده
1-استاتوس بارش
2- اضافه کردن دکمه پيست اند ا گو درآدرس بار
و…
مشکلات فايرفاکس
1-غير ثابت نمودن استاتوس بار
2-نداشتن دکمه باز کردن عکس در تب ديگر در کليک راست بر روي عکس
3-بسته نشدن مرورگر با بستن آخرين تب
4-نمايش ندادن عکسهايي که در بعضي سايتها با افکت ميان
(مثلا من مطلبي در وبلاگينا رو که در مورد سرعت مرورگر بود رو در کروم بعد از لود کامل ذخيره کردم وحالا وقتي تو فايرفاکس باز ميکنم از عکسها خبري نيست ولي کروم خوب نشون ميده)
شما اگه به آدرس زير يکبار با کروم ويکبار با فايرفاکس مراجعه کنيد متوجه منظرم ميشويد:
http://weblogina.com/
5-استفاده از رم بيش از حد

6-من از اسکرب بوک فاير فاکس استفاده ميکنم وانبوهي از صفحات ذخيره شده باهاش دارم
وچون براي هر صفحه حدود 50 يا بيشتر فايل ديگه هم دخيره ميکنه (عکس و…)
در موقع اسکن و ديفرگ و رايت اون صفحات به سيدي با مشکل مواجه ميشم
اگه افزونه اي يا برنامه اي باشه که اون صفحات اچ تي ام ال رو به فرمتي مثل ام اچ تي تبديل کنه وهر صفحه فقط يک فايل باشه عالي ميشه لطفا راهنمايي کنيد
7-در مورد مشکل آقاي عليرضا زارع بايد بگم که براي بستن آخرين تب ميتوني روي تب دکمه وسط ماوس رو بفشاري
مشکلات کروم:
1-مديريت هيستوري بسيار ضعيف
2-تحريم بودن استفاده ودانلود افزونه ها براي ايرانيها
3-مديريت ضعيف دانلود

]]>
توسط: محسن پاك نيت https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15880 Tue, 29 Mar 2011 07:42:56 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15880 در پاسخ به kamivh1.

سلام

ممنون از شما بابت اطلاع اين موضوع.

موفق باشيد

]]>
توسط: kamivh1 https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15866 Tue, 29 Mar 2011 05:20:09 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15866 در پاسخ به amir.

بله در بعضی واقع با idm هنگ میکند و باید idm و ببندیم تا درست شود. ولی خیلی کم پیش میاد که صفحه ای رو نتونه باز کنه و احتیاج به رفرش داشته باشه.

]]>
توسط: محسن پاك نيت https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15830 Mon, 28 Mar 2011 17:03:41 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15830 در پاسخ به amir.

ممنونم امیر جان.

دوستان دیگه هم این مشکل رو تجربه کرده ان؟

]]>
توسط: محسن پاك نيت https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15829 Mon, 28 Mar 2011 17:03:05 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15829 در پاسخ به علي زماني.

علی جان، من دقیق نمی‌دونم که کدوم مرورگر اولین بار این نوع منو رو ایجاد کرده.

حق با شماست. اپرا همیشه بسیار ایده پرداز بوده. مثلا یادمه اولین مرورگری که اول متن رو لود می‌کرد و بعد تصاویر رو اپرا بود.

کمی بعد راهکار جدید اپرا این بود که تصاویر رو به مرور و از کیفیت پایین به بالا لود می‌کرد و باز هم اپرا اولین بود در انجام این ایده .

به هر حال، حتی اپرا هم ممکنه از توی برخی موارد first mover نباشه و از ایده‌های دیگران استفاده کنه.

ممنون از نظر خوبت.

موفق باشی.

]]>
توسط: amir https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15828 Mon, 28 Mar 2011 16:54:23 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15828 من یه اشکال دیگه هم دیدم یکی اینکه بعضی صفحات رو تا زمانی که کاملا لود نشوند نشان نمیدهد یکی اینکه با idm هماهنگ نیست و یه هنگ کوچولو میکند و اگر تعداد زیادی صفحه باز شود بعضی صفحات را باید رفرش کرد تا نشان بدهد

]]>
توسط: علي زماني https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15827 Mon, 28 Mar 2011 16:46:52 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15827 در پاسخ به محسن پاك نيت.

سلام آقای پاک نیت

همونطور که می دونید opera قدیمی ترین و نوآورترین مرورگر دنیاست.از هم دوره ای هاش میشه به موزائیک و لینکس اشاره کرد.فکر کنم از نسخه ۷ دارم با اپرا کار می کنم و رابط کاربری اون همیشه بهترین بوده.حالا چرا باید این منبع خلاقیت،از کروم الگو بگیرد؟

]]>
توسط: محسن پاك نيت https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15814 Mon, 28 Mar 2011 14:53:29 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15814 در پاسخ به علي زماني.

درسته علی جان،

البته فکر می‌کنم این نوار ابزار ساده و باریک، ابتکار کروم بوده. اپرا و فایرفاکس و اکسپلورر بعد از کروم همچین حالتی پیدا کردن.

موفق باشی

]]>
توسط: علي زماني https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15810 Mon, 28 Mar 2011 14:28:35 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15810 در پاسخ به س.م.

سلام

البته رابط کاربری ff4 بسیار شبیه اپراست و اکثر کاربران ff هم به این موضوع اشاره کرده اند.حالا چرا موزیلا این کار رو کرده،باید از خودش پرسید!

]]>
توسط: محسن پاك نيت https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15798 Mon, 28 Mar 2011 12:29:05 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15798 در پاسخ به س.م.

دوست عزيز، سلام

بايد ديد باقي كاربران هم همين مشكل رو دارن يا نه. چون ممكنه اين مشكل به مشخصات سخت افزاري و نرم افزاري سيستم شما و سرعت و پهناي باند اينترنتتون مربوط باشه.

اما اگر مشكل از خود فايرفاكس باشه نقطه ضعف محسوب مي شه.

ممنون بابت در ميون گذاشتن اين مسأله با گويا آي تي

موفق باشيد

]]>
توسط: س.م https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15792 Mon, 28 Mar 2011 11:57:26 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15792 بنده هم از قدیمی های فایرفاکس هستم
بسیار شیک و زیبا اما نکته ای داره اینه که تا الان برای من هنگام باز کردن چند سایت نسبتا سنگین، برای حداکثر 5 ثانیه قفل می کنه و دوباره به کار خودش ادامه می دهد.
ولی نسبت به IE9 خیلی بهتره

]]>
توسط: محسن پاك نيت https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15777 Mon, 28 Mar 2011 09:52:49 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15777 در پاسخ به عباس كريمي.

سلام عباس عزيز،

كاملا حق با شماست. ما در دنيايي اقتضايي زندگي مي‌كنيم كه بيشتر از 7 ميليارد نفر جمعيت داره و هر فردي به نسبت علايق، تجربيات و طرز فكر خودش به انتخاب از ميان چند گزينه دست مي‌زنه.

بنابراين كاملا با شما موافقم كه بايد هر فناوري رو از جهات مختلف مورد بررسي قرار داد و نمي شه يه نسخه‌ي واحد در تمام زمينه ها براش نوشت.

از نظر من كه يه تراوين باز هستم، اين ويژگي كروم مزيت بسيار مهم و خوبي محسوب مي‌شه !!!

ممنون از نظر خوبت.

]]>
توسط: محسن پاك نيت https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15776 Mon, 28 Mar 2011 09:50:08 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15776 در پاسخ به علي زماني.

سلام علي جان،

به هر حال محبوبيت يك فناوري در ميان مردم عادي، يكي از فاكتورهايي هست كه جزو مزاياي رقابتي اون فناوري محسوب مي‌شه و عدد 22 درصد كه در مورد كاربران فايرفاكس از ميان كل كاربران مرورگرهاي مختلف در جهان ذكر مي‌شه، نشون از محبوبيت اين مرورگر داره. به هر حال انتخاب نهايي با هر فرد هستش.

موفق باشي

]]>
توسط: عباس كريمي https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15774 Mon, 28 Mar 2011 09:22:30 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15774 محسن جان مطلبت جالب بود، خسته نباشي
من يه عقيده دارم ممنكه صحيح نباشه اما توي اين دنيا همه چيز نسبيه مگه خلافش ثابت بشه! در مورد مرورگرها هم اين قضيه صادقه و هيچ بهترين مطلقي وجود نداره، توي يه سري امكاناتX، امكانات
ديگه Y و …خب، عليرضا در مورد مشكلش با فايرفاكس گفته بود، منم يه نكته اي به ذهنم رسيد كه عنوانش مي كنم: از بين كروم، اپرا، فايرفاكس (كه از هر سه تاش استفاده مي كنم) تنها كرومه كه توي تب آغازينش دكمه ضربدر ( Close) داره! در مورد اپرا تنها وقتي به تب اولش اين دكمه اضافه مي شه كه تب دومو هم باز كرده باشي و اما فاير فاكس: اصلن راه نداره! در هيچ حالتي اين دكمه به تب اولش اضافه نمي شه! حالا اينها مزيت هستن يا عيب بستگي به نظر كاربر داره. اما كاش كروم هم مثل اپرا با بستن تنها تبي كه بازه كل برنامه رو نمي بست.

]]>
توسط: علي زماني https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15762 Mon, 28 Mar 2011 08:14:16 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15762 سلام

البته مرورگری که فقط تعداد دانلودها در دقیقه و افزونه ها برتری اون به شمار می روند،انتخابش،جای بحث زیادی دارد.

]]>
توسط: محسن پاك نيت https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15759 Mon, 28 Mar 2011 07:46:25 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15759 در پاسخ به امیر.

اين يعني اينكه تقريبا 10 درصد كاربرهاي فعلي فايرفاكس در جهان نسخه‌ي جديدش رو دانلود كردن. آمار خوبيه براي كمتر از 1 هفته.

(چون توي اين مقاله گفته شده بود مرورگر اپرا در مجموع براي نسخه هاي متفاوت، 400 ميليون كاربر فعال در سراسر دنيا داره)

]]>
توسط: امیر https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15756 Mon, 28 Mar 2011 07:35:53 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15756 تا این زمان که من این مطلبو خوندم 36 میلیونو 958 هزار بار دانلود شده

]]>
توسط: علیرضا زارع https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15745 Mon, 28 Mar 2011 05:37:20 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15745 در پاسخ به امید.

سلام امید جان .
نه ببین من میخام اون تب آخری رو ببندم . نمیخام یه تب جدید اضافه کنم . اون دکمه مثبت یه تب جدید اضافه میکنه .
اگه اینجوری باشه من واسه اینکه آخرین تب رو ببندم ، باید یه تب جدید باز کنم و اون تب یکی مونده به آخر رو ببندم که بازم همین مشکل واسه اون تب آخری پیش میاد .

]]>
توسط: محسن پاك نيت https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15738 Mon, 28 Mar 2011 03:09:17 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15738 در پاسخ به علیرضا زارع.

سلام عليرضا جان،

آره. درسته. من چون تراوين بازي مي‌كردم يه مسأله‌ي ديگه هم در مورد فايرفاكس برام مطرحه.

اونم اينكه وقتي شما تعداد زيادي تب باز مي‌كني و اندازه‌ي تب‌ها كوچيك مي شه تا تعداد بيشتري تب توي منو جا بگيره، موقع بستنشون، دكمه‌ي ماوس دقيقا روي تب ها نمي افته و شما بايد دائما ماوس رو هم جا به جا كني در صورتي كه در كروم، تا وقتي كه ماوس از روي منوي تب ها كنار نره اين مشكل وجود نداره.

]]>
توسط: محسن پاك نيت https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15737 Mon, 28 Mar 2011 03:04:42 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15737 در پاسخ به حمید.

سلام حميد جان،

اين ممكنه به خاطر عرضه‌ي همزمان اپرا 11 و اكسپلورر 9 با فايرفاكس 4 باشه. در هر حال، آمار نشون مي‌ده كه بيشتر از 22 درصد كاربرهاي اينترنت جهان از فايرفاكس استفاده مي كنن و اين يعني فايرفاكس مرورگر محبوبيه و ما هم به خاطر احترام به دوست‌داران فايرفاكس اين مطالب رو منتشر مي‌كنيم. نه صرفا به خاطر اينكه از فايرفاكس حمايت كنيم.

موفق باشي

]]>
توسط: امید https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15729 Sun, 27 Mar 2011 21:08:45 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15729 در پاسخ به علیرضا زارع.

سلام دوست عزیز احتمالا شما دقت نکردین توی همون عکسی که گذاشتین مشخصه یک علامت + سمت راست برای ایجاد فضای بیشتر ظاهر میشه که می تونید از طریق اون تب اضافه کنید

]]>
توسط: حمید https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15725 Sun, 27 Mar 2011 20:14:18 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15725 انقدرها هم تو بوق و کرنا نکنین حتی نتونست رکورد قبلی خودشو بدست بیاره.

]]>
توسط: علیرضا زارع https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15723 Sun, 27 Mar 2011 19:31:19 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15723 یه اشکال من داخل فایرفاکس 4 دیدم ولی نمیدونم شما دوستان هم همین مشکل رو دارین یا نه .
وقتی تعداد زیادی تب باز میکنیم ( تا اونجایی که نیاز به اسکرول کردن داشته باشه ) آخرین تب ، دکمه بستنش ناپدید میشه .
تصویرش رو هم گذاشتم تا کاملا متوجه قضیه بشید .
لینک تصویر : http://goo.gl/32r5H

]]>
توسط: محسن پاك نيت https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15718 Sun, 27 Mar 2011 18:32:30 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15718 در پاسخ به محسن.

سلام محسن جان،

تبریک می‌گم به این انتخاب خوبت!

فایر فاکس کارش درسته …

موفق باشی

]]>
توسط: محسن پاك نيت https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15717 Sun, 27 Mar 2011 18:31:35 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15717 در پاسخ به senaps.

سلام؛

بله. حدس شما درسته. آمار دقیقش توی این صفحه قابل مشاهده است:

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/new

من، آماری از میزان استفاده از مرورگرها در ایران ندارم ولی فکر می‌کنم حق با شماست. چون ما ایرانی‌ها زیاد از اپرا و سافاری استفاده نمی‌کنیم و بین انتخاب‌های موجود (اکسپلورر، کروم و فایرفاکس) فکر می‌کنم بعد از اکسپلورر، فایرفاکس محبوب‌تر باشه.

موفق باشید

]]>
توسط: محسن https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15716 Sun, 27 Mar 2011 18:24:26 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15716 حرف نداره من از ورژن 0/7 فایر فاکسی شدم خیلی قدیمیم عالی شده جیگره

]]>
توسط: senaps https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15713 Sun, 27 Mar 2011 18:01:17 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15713 با سلام….خوب الان که اینو مینویسم،فایر دیگه احتمالا تو 35 میلیونه!! چیزی که منو به شدت ناراحت میکنه،اینه که به لطف دوستان،ملت از ای پی ایرانی استفده نکردن و ایران،در لیست حتی در لیست بیشترین دانلود های اسیا که کشورهایی ناشناخته برای اکثر ماها توش هستن هم نیست!!
و این ناراحت کننده هستش در صورتی که ماها خیلی و به شدت از فایر استفاده میکنیم!!
این فیل تر کردن اینترنت،یاعث و بانی اینجور مشکلات خنده داره!

]]>
توسط: محسن پاك نيت https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15697 Sun, 27 Mar 2011 16:29:26 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15697 در پاسخ به هادی.

سلام هادی جان،

حقیقت اینه که من خودم به ندرت از فایرفاکس استفاده می‌کنم. خودم کاربر کروم هستم و فقط مواقعی که کروم نمی‌تونه محتویات بعضی سایت ‌ها رو درست نشون بده از فایرفاکس استفاده می‌کنم.

موفق باشی

]]>
توسط: هادی https://www.gooyait.com/1390/01/07/firefox-4-infographics.html/comment-page-1#comment-15683 Sun, 27 Mar 2011 13:44:26 +0000 https://www.gooyait.com/?p=32942#comment-15683 سلام، مطلب جالبی بود.
الان من از فایرفاکس 4 استفاده می کنم. از نظر ظاهری که خیلی ساده و شیک شده.
پیشتیبانی از استانداردهای جدید وب هم بهتر شده.
قابلیت های جدیدش هم جالبه.
اما هنوز چند تا ضعف داره (در مقابل کروم)
1- استفاده زیاد از رم
2- زمان start up اش زیاده
3- برای نصب یا حذف اکستنشن هر بار باید ری استارت بشه.

]]>