سمساری اینترنتی با نام همينا (خرید و فروش اجناس دست دوم)

  • 1390/1/28
  • ITTeach
  • 66

امروزه در وب فارسی تعداد سایت های نیازمندی و آگهی رو به افزایش است. اما در کنار اینها ، جای خالی سایتی برای خرید و فروش اجناس دست دوم توسط مصرف کنندگان عادی ، یا به عبارتی یک سمساری اینترنتی خالی بود. تا اینکه سایت همینا در مهرماه سال 89 شروع به کار کرد.

ماموریت همینا به وجود آوردن بستری برای خرید و فروش اینترنتی کالاها می باشد که به هدف اولیه خود یعنی ایجاد محیطی امن در اینترنت جهت خرید و فروش کالاها متعهد شده است و براساس آن مشتریان به راحتی قادر به مبادله اجناس دست دوم خود نیز می باشند

همینا امکاناتی را برای کاربران فراهم کرده است که برخی از آنها به شرح زیر است:

کسانی که قصد فروش کالای خود را دارند با گرفتن عکس از کالا و قیمت گذاری و شرح مشخصات، کالای خود در سایت قرار می دهند که پس از تایید مدیر سایت، به نمایش در می آید. هرچه شرح مشخصات کالاها کامل تر و عکس ها واضح تر باشند، شانس کالاها برای فروش رفتن بیشتر خواهد بود.

کالای فروشندگان بدون پرداخت هزینه و بدون محدودیت زمانی در سایت نشان داده می شود.

اطلاعات شخصی فروشندگان از قبیل شماره تلفن، آدرس، ایمیل و … به هیچ وجه در معرض دید کاربران قرار نمی گیرد و به همین دلیل مزاحمتی برای فروشندگان ایجاد نخواهد شد.

امکان درج نظرات و پرسیدن سوال برای کالاها وجود دارد و فروشندگان به سوالات پاسخ خواهند داد.

در قسمت فرم خرید کالاها، امکان درج قیمت پیشنهادی خریداران وجود دارد به صورتی که تیم همینا در امر چانه زنی برای تسهیل روند خرید و فروش نیز به کاربران کمک می کند.

درصورت درخواست خریدار و فروشنده برای حمل کالا توسط همینا ، این کار انجام خواهد شد و  هزینه حمل به عهده کسی است که در ابتدای امر در فرم فروش کالا مشخص شده است.

هنگامی که فرآیند فروش کالا کامل شود، کارمزدی از فروشندگان دریافت می شود که تعرفه آن بر حسب قیمت کالا متفاوت است.

خریداران پس از رویت کالا مبلغ موردنظر را می پردازند .

در پایان باید متذکر شوم که هدف همینا ایجاد بستری مناسب برای تسهیل خرید و فروش کالاهای دست دوم افراد است که بی شک این موضوع نیاز به فرهنگ سازی و حمایت بیشتر دارد.

با مراجعه به اين آدرس haminaa.com ميتونيد كالا‌هاي دست دوم رو ببينيد و يا هم خريد كنيد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 66 دیدگاه
  1. از دوستانی که ما را در کندو نگاه کرده اند ممنونم. ایمیل سایت به ادرس info@haminaa.com راه ارتباطی با تیم همینا خواهد بود

  2. نمیدانم چراتوی سایت همینا اینقدر قیمت دست دوم بالا رفته باورت میشه اجاره لباس عروس 300000 تومان وخرید لباس 6000000 تا باشه آیا اداره تعزیرات وبهداشت ومالیات روی این گونه سایت ها نظارت دارند حالا از مغازه باشه میگیم لااقل یک نظارتی است اما اینگونه سایت ها هم آیا نظارت است لطفا جواب دهید ایا میتوانم بااطمینان خرید کنیم

    1. با سلام. دوست عزیز بنظر می آید شما اشتباه فروشنده در درج قیمت کالا و اضافه گذاشتن یک صفر را بهانه این کامنت خود قرار داده اید. وگرنه قیمت ۳۰۰ هزار تومان برای اجاره لباس عروس و ۶۰۰ برای فروش آن قیمت بالایی نیست. در خود سایت همینا قیمت های پایینتر هم وجود دارد که خب به طبع آنها در سایت زودتر فروش میروند. برای همین لباس عروس که فرمودید لطفا سری به مزون ها بزنید و ببینید آیا نظارتی بر روی قیمتشان هست؟ چظور انتظار دارید وقتی شخصی مثلا ۱ میلیون و پانصد هزار تومان پول دوخت لباس را داده با قیمت ۱۰۰ تومن آن را بفروشد؟؟؟ در سایت همینا افراد به هم اعتماد می کنند و اگر قیمت ها بالا بود روزانه این تعداد معامله در سایت صورت نمی گرفت(هرچند که حتما تعدادی فروشنده هم وجود دارند که قیمت های نسبتا بالا زده اند که به همین دلیل جنسشان فروخته نمی شود). بهتر است بجای اینکه عادت کنیم کسی بالای سرمان باشد خودمان به همدیگر اعتماد کنیم و به این آسانی همه چیز را زیر سوال نبریم! موفق باشید

    2. سلام.جواب منتقداتون رو خیلی تند میدید

  3. سلام عرضم به خدممتون داشتم دنبال فروشگاه های مجازی میگشتم و این مطالب رو دیدم و خوندم متأسفانه ما هممون مشکل داریم من خودم تو همینا عضو هستم فعال! اما تا به حال چیزی نخریدم دوستانی که قیمت اجناسشون رو می دن قیمتا خیلی بالاست طرف لپ تاپشو گذاشته 1700 نوش تو بازار 1400 و من به شخصه تا به حال به موردی در این این سایت بر نخوردم که واقعا شخصی قصد فروش داشته باشه و بعد خود این شخص به بازار و یا مغازه مراجعه می کنه و جنس رو 1/3 قیمت روز به شرط سالم بودن ازش بر میدارن و دیگه اینکه به قول دوستمون اکثر افراد وقتی می تونن جنسشون رو بدون کارمزد بفروشن چرا بیان اینجا بذارن؟؟؟ انوقت چیه ما مثل اوناس که دوستان می خوان ebay رو با همینا مقایسه کنند. به عقیده من تا ساز و کاری جامع از طرف سایت ایجاد نشه به فرض کالا به صورت امانی نزد سایت باشه تا شخص پس از مراجعه به محل و بازدید جنس آن را خریداری کنه و یا دوستان کارمزد سایت رو دوبل نکنند و رو مبالغشون بکشند یا روی اجناس حداقل مثل سمساری ارزش گذاری کارشناسی نشه این سایت رونق نخواهد گرفت. تازه ایده خلاقانه به عقیده من cloob بود که شاید اگر محدودیت ها ، طراحی سایت و… فراهم بود الان فیس بوک اینقدر برای بعضی ها جالب نبود.

  4. با سلام من 3 بار عضو شدم اما هر بار موقع ورود با پیام رمز عبور یا نام کاربری اشتباه است مواجه شدم

  5. سلام من ارشام هستم/ من یک تلویزیون 29 سونی و یک ضبط سونی 3 دیسک دارم دی وی دی هم میخوره ویک میز تلویزیون بوفه دار دارم جمعا 600 هزار تومان / اگه کسی میخواد به ایمیلم arshamrezazade@gmail.com بیاد تا واسش عکس تلویزیونو ضبط و میز واسش ایمیل کنم/ راستی من شیراز زندگی میکنم

  6. از سایتتون ممنون ولی وقتی نشه با فروشنده تماس گرفت هیچ فایده ای نداره چون این همه سایتها و روزنامه های مختلف هست که شماره فروشنده قید میشه این که جزو اطلاعات شخصی نیست نمیشه از طریق کامنتو ایمیل با فروشنده ارتباط برقرار کرد باید احتمالا 2 روز منتظر بمونی تا جواب برسه ایا بشه ایا نشه؟من خودم چندتا وسیله دیدم که پسندیدم ولی نتونستم ارتباط برقرار کنم.

  7. سلام من 3 روزه كه خيلي خيلي سخت ميتونم كه وارد سايت بشم اصلا وارد نميشه 2 بار فقط تصادفي وارد شدم من كارم هم با اينترنت يعني زماني كه بيدارم on ميشم ولي از موتورهاي مختلف جستجو هر بار هر كاري كردم نتونستم وارد بشم مديران سايت به جاي پز دادن الكي كه توي شبكه بازار آمديم وسايت زديم به فكر اين جور مشكلات باشن با اون پورسانت وحشتناكي هم كه ميگيرن باز نتونستن يه سرو ساموني به سايت بدن ؟ لطفا كسي غير از مديران سايت هم دخالت كارشناسي و بي مورد نكنه با سپاس وتشكر از همه ادعاهاي پوچ وتو خالي ؟؟!؟!؟ ما ايرانيها كم وزياد تو هر مسئله ايي فقط ادعامون ميشه واز هر مطلب و مسئله اي فقط تابلو و ويترينش رو داريم و به نمايش مگذاريم ولي از زير ساخت واصل وپايه تو خالي هستيم وفقط بلديم دروغ دقل كنيم ؟!؟!؟

  8. لطفا در جهت اطلاع رساني مطالب رو سانسور نكنيد كه با اين كار به دروغ هامون اضافه كرده باشيم سانسوره بيشتر= مشتري يا مخاطب كمتر؟!؟!؟!؟

  9. علي
    من مايلم باكسي در تهران يا كرج كار كنم مه او كار خريد مناسب لوازم دست دوم را انجام بده ومن در شهرستان فروش انها را انجام دهم با شرايط منسفانه.اگه چنين كسي بود با اين شماره تماس بگيره يا به اين ميل پيام بده
    تلفن:09153328454وايميل:pour1248485@yahoo.com

  10. سايت خوبيه … اما در زمينه خريد و فروش وسايل دست دوم ، من بهترين سايت را روبه نو مي دانم . چون ظاهر بسيار ساده و حرفه اي داره .
    اينم آدرسشه : www.roobeno.com

  11. سلام دوست عزیز

    من کابینت آشپزخانه میخوام
    نو و تمیز و سالم باشه

    طرح شیک و ام دی اف باشه

    اگه سراغ دارید چند تا از عکسهاشون رو واسم ایمیل کنید و قیمتش رو هم بهم بگید
    ممنون میشم

  12. سلامممم یه کارواش دست دو تمیز می خوام برای شستن ماشین ایمیلمو می زارم کسی داشت خبر بده ممنونم

    1. دوست عزیز ؛ لطفا قضاوت عجولانه نکنید !
      پاسخ هایی که به کامنت های بقیه دوستان داده شده رو لطفا یکبار بخونید ؟
      این جور کامنت ها فقط خستگی کار رو به دوش بچه های سایت میذاره
      لطفا اگر هم انتقاد میکنید ؛ حتما سازنده باشه و عجولانه و ظاهر بینانه نباشه
      سپاس

  13. سلام من دنبال یک پیانو دست دوم میگردم . میتونیید کمک کنید تا پیدا کنم ؟ متشکر

  14. سلام . من فلزیاب طلایاب دست دوم دارم . قصد فروش دارم . میشه تو این سایت فروخت . با تست زیر خاک میفروشم

  15. با درود آقا وقتتون تلف نکنید اگر بخواهید هر دیدگاهی اینقدر همراهی کنید سر رشته افکارتون گم میکنید دوستان سایتی که از دغده اش تکنولوژی و آموزش برنامه است تدوین و تنظیمش سخته لطفا گیر ندیدین مدیران به کارشون برسند من لیدرز هستم یک سایت و اینستاگرام به زبان خارجی زدم واقعا مشکل این سایت را درک میکنم.
    فقط یکلایه کوچک تو این مدت چند بار قالب دستکاری کردید لااقل کاری کنید یک لینک کلیک میشه تو صحفه جدید باز بشه و صفحه اصلی بسته نشه ممنون

  16. حتما به این وبلاگ سر بزنید دوستان من کلی چیزای خوشگل با قیمت مناسب از این وبلاگ خریدم و خداییشم راضی بودم
    vitraykade.mihanblog.com
    البته به درد خانومای هنر دوست میخوره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *