تغيير لوگوی گوگل براي روز مادر

  • 1390/2/18
  • ITTeach
  • 1

گوگل با تغییر دادن لوگوی خود در ۸ مه٬ روز مادر را جشن گرفته و این روز را به همه مادران تبریک می‌گوید. برای هر مادری٬ فرزندنش از اهمیت خاصی برخوردار است. فرقی نمی‌کند که آیا فرزند کار خاصی برای مادرش انجام داده باشد یا نه؛ مادر همیشه عشقش را نثار فرزند می‌کند. برای مادران هر روز٬ روز مادر است. اما اگر از فرزندان بپرسید٬ بیشترشان از اینکه نمی‌توانند کاری کنند تا مادرشان در هر روز احساس خاص بودن داشته باشد شرمنده هستند.

اگرچه روز مادر در نقاط مختلف دنیا در روزهای متفاوتی جشن گرفته می‌شود٬ اما دومین یک‌شنبه ماه مه (۸ مه در سال ۲۰۱۱) تاریخی است که بیشتر مردم جهان به عنوان روز مادر گرامی می‌دارند. آنا ماری جارویس پس از درگذشت مادرش در سال ۱۹۰۷ ٬ تلاش کرد تا روز مادر در آمریکا به رسمیت شناخته شود. او در سال ۱۹۱۲ عبارت‌های «دومین یک‌شنبه ماه مه» و «روز مادر» را به عنوان نشان تجاری ثبت کرد و انجمن بین‌المللی روز مادر را تأسیس نمود. در همین زمان٬ وودرو ویلسون٬ رئیس جمهور آمریکا٬ قانونی را به امضا رساند که موجب به رسمیت شناخته شدن روز مادر می‌شد. با این حال٬ جارویس از اینکه این رویداد٬ جنبه تجاری پیدا کرده بود رضایت نداشت.

چندین سال است که گوگل به مناسبت‌های مختلف لوگوی خود را تغییر می‌دهد. تغییر دادن این لوگوها در چند سال اخیر محبوبیت فراوانی کسب کرده و تیم طراحی این لوگوها به مناسبت‌های مختلف بین‌المللی یا ملی٬ از جمله اتفاقات خبری٬ رویدادهای اجتماعی٬ سالگرد تولد و فوت و روزهای مهم تاریخ٬ لوگوهای جدیدی رونمایی می‌کنند. طبق تخمین گوگل٬ این شرکت از سال ۱۹۹۸ تا کنون ۹۰۰ لوگوی مختلف طراحی کرده که ۲۷۰ مورد از آن‌ها در سال ۲۰۱۰ بوده است. برخی از این لوگوها در سراسر جهان نمایش داده می‌شوند و برخی دیگر برای کاربرانی در یک منطقه خاص به نمایش درمی‌آیند.

لوگوهای گوگل اخیرا دارای ماهیت تعاملی بیشتر شده و به نظر می‌رسد که این شرکت به سرعت در حال دور شدن از تصاویر ایستا است. لوگوی جدید گوگل که به مناسبت صد و شصتمین سالگرد اولین نمایشگاه جهانی در اول مه رونمایی شد به این صورت بود که وقتی نشانگر ماوس را روی عناصر مختلف لوگو حرکت می‌دادید٬ ذره‌بینی ظاهر می‌شد که هر بخش لوگو را بزرگ‌نمایی می‌کرد.

خرس‌های پاندای قلقلکی٬ پنگوئن‌های پر جست و خیر٬ یک شیر غرّان٬ یک آبشار٬ ماهی‌هایی که از آبشار به بالا می‌پرند٬ خرسی که در حال بلعیدن یک ماهی است٬ پرندگان٬ پروانه‌ها٬ یک کوالا و یک قورباغه جهنده٬  در روز ۲۲ آوریل کنار هم جمع شدند تا در لوگوی متحرک و تعاملی گوگل به مناسبت چهل و یکمین روز زمین حضور یابند.

گوگل به مناسبت سالروز تولد چارلی چاپلین در صفحه نخست خود یک ویدئو از یوتیوب قرار داد که در آن٬ اعضای تیم طراحی لوگو در حال تقلید حرکات چارلی چاپلین بودند. همچنین گوگل با یک لوگوی متحرک٬ دویستمین سالروز تولد روبرت بونزن٬ شیمی‌دان آلمانی٬ را گرامی داشت.

در این روز خاص٬ با مادرتان تماس بگیرید٬ برایش صبحانه آماده کنید و یا در کنارش قدم بزنید تا احساس خاص بودن کند. هیچ وقت نمی‌توانیم زحمات مادرمان را جبران کنیم اما حداقل می‌توانیم روزی را به قدردانی از او اختصاص دهیم.

روز مادر را به همه مادرها تبریک می‌گویيم.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *