رادیو گویا، برنامه دوازدهم – فروش جوراب پر درآمدتر از فناوری اطلاعات!!!

  • 1390/3/23
  • محسن پاك نيت
  • 73

دوازدهمين برنامه رادیو گویا با عنوان «فروش جوراب پر درآمدتر از فناوری اطلاعات!!!» و با مروری بر مهمترین اخبار دنياي فناوري اطلاعات در چند روز گذشته، منتشر شد که شما را به شنیدن این برنامه دعوت می‌کنیم.

نکته مهم: از این به بعد می توانید با آدرس ایمیل جدید و اختصاصی رادیو گویا در تماس باشید و نظرات، پیشنهادات، انتقادات، نمونه کارها، درخواست همکاری و هر آنچه که دوست دارید را برای ما به آدرس الکترونیکی radio@gooyait.com ارسال نمایید و منتظر پاسخ از سمت ما باشید.

در این برنامه، اسامی دوستانی که به برنامه رادیو گویا یازدهم نظر داده بودند، مطرح خواهد شد و برنده جایزه مسابقه رادیو گویای دهم را نیز خواهیم شناخت و صدای این دوست عزیز و خوش شانس را با هم خواهیم شنید.

 

جایزه مسابقه رادیو گویا دوازدهم:

در این برنامه سؤال مسابقه رادیو دوازدهم مطرح خواهد شد و دوستان عزيز تا انتهاي روز جمعه (سوم تیرماه) فرصت دارند كه پاسخ را به ايميل radio@gooyait.com ارسال نموده و در قرعه‌كشي براي دريافت بسته آموزشی نرم‌افزار فتوشاپ تولید شده توسط شرکت پرند شركت نمايند. این بسته آموزشی در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته ارائه می‌شود و برترین و نفیس‌ترین مجموعه آموزش فتوشاپ مولتی‌مدیا به زبان فارسی به شمار می‌رود.

 

معرفی وب‌سایت:

در بخش معرفی وب‌سایت آموزشی فناوری اطلاعات در برنامه رادیو گویا یازدهم، به معرفی وب‌سایت مک هلپ که در زمینه آموزش و رفع اشکال در خصوص محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شرکت Apple فعالیت می‌کند، خواهیم پرداخت. وب سایتی که هر آنچه درباره شرکت اپل بخواهید بدانید را در آن خواهید یافت.

 

معرفی تلفن همراه:

در بخش معرفی تلفن همراه، سرکار خانم افتخاری، یکی از دوستان خوب ما که گوشی iPhone 4 در اختیار دارند، امکانات و مشخصات آن را برای شما معرفی خواهند کرد و می‌توانید تجربیات مفید و راهنمایی‌های ایشان را در استفاده از این تلفن همراه بشنوید.

 

مصاحبه با گروه کارآفرین شرکت زودسرویس آرمان:

در برنامه این هفته با آقای کیارش عباس‌زاده، مدیر عامل شرکت زودسرویس آرمان که با برند زودفود، فرهنگ جدیدی در سفارش غذا را ایجاد کرده‌اند، مصاحبه می‌کنیم و با اولین سرویس سفارش اینترنتی غذا در ایران آشنا می‌شویم.

 

بخش مجلات، روزنامه‌ها و نشریات فناوری اطلاعات:

در این بخش، سر تیتر مهم‌ترین مطالب و اخبار و مقالات چاپ شده در نشریات برتر حوزه فناوری اطلاعات را برای شما تشریح خواهیم کرد. در این برنامه به بررسی مطالب موجود در شماره 174 ضمیمه بایت روزنامه خراسان و شماره 332 ضمیمه کلیک روزنامه جام جم خواهیم پرداخت.

 

بخش اخبار فناوری اطلاعات:

1) گزارشی از نمایشگاه کامپیوتکس 2011

  • منبع : عصر ارتباط (1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 و 7 و 8 و 9 و 10 و 11 و 12 و 13)

2) گزارشی از همایش توسعه اپل (Apple)

3) گزارشی از همایش E3 2011

4) هک شدن حساب‌های کاربری ایمیل گوگل

5) تبلیغات جالب مک دونالد با بازی پینگ پونگ

  • منبع اول: نارنجی
  • منبع دوم: فارنت

6) شیطنت هواداران مایکروسافت علیه شرکت اپل

7) فروشگاه های الکترونیکی پروانه کسب می‌گیرند

  • منبع: عصر ارتباط

 

همکاری با رادیو گویا:

دوستان و هواداران پادکست مجله اینترنتی گویا آی‌تی (رادیو گویا) که دوست دارند با رادیو گویا همکاری نمایند می‌توانند یک یا چند مورد زیر و یا زمینه‌های دیگر همکاری را با ما از طریق ایمیل radio@gooyait.com در میان بگذارند.

1) تهیه متن اخبار داخلی (متنی)

2) ترجمه خبرهای خارجی (متنی)

3) بخش معرفی و نقد گوشی تلفن همراه (صوتی)

4) بخش مطالب موجود در مجلات و نشریات آی‌تی (صوتی)

5) ضبط گویا نیوز (صوتی)

6) معرفی و نقد بازی (صوتی)

7) معرفی اپلیکیشن‌های موبایل (صوتی + متنی)

8 ) ارائه ایده برای تیزر رادیو (متنی و صوتی)

9) نویسندگی برای مجریان برنامه (متنی)

10) ارسال موسیقی‌های بدون کلام جذاب برای استفاده در رادیو (صوتی)

 

مدت زمان برنامه: 40 دقیقه و 40 ثانیه

مجریان این برنامه: آريان صادقي، اردلان آزرمگین و محسن پاك نيت

 

امیدواریم از این برنامه راضی باشید. لطفا نظرات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 73 دیدگاه
  1. با سلام خدمت شما!
    هرچند که مسابقه ای که گذاشتید ایده ی بدی نیست.
    ولی به نظر من ایده ی چندان خوبی هم نیست!
    آخه مقایسه ی بین مثلا 10 تا مقاله خیلی کار سختی هست و به هر حال ممکنه کسی زحمت زیادی بکشه و آخرش هیچ که هیچ!
    ولی بازم ممنون.
    موضوع بدی نیست. ولی فکر کنم کپی برداری توش زیاد باشه!!
    به هر حال من اگه وقت داشته باشم یه مقاله براتون می نویسم.
    فقط امیدوارم کیلویی مقایسه نکنید!
    معیار رو روی کیفیت کار در نظر بگیرید.
    موفق باشید.

    1. سلام احمدرضا جان.

      من که فکر نمی کنم ما ۳ تا مقاله بیشتر به دستمون برسه.

      :دی

      به هر حال مسابقه همینه دیگه. باید براش زحمت کشید و ممکنه شما زحمت بکشید و برنده نشید. مگه اونایی که کنکور قبول نمی‌شن زحمت نکشیده‌ان؟ مگه افرادی که توی فوتبال تیم پنجم لیگ شدن زحمت نکشیده بودن؟ چی گیرشون اومد؟ جام باشگاه‌ها رفتن؟ پول و جایزه تیم‌های برتر رو گرفتن؟ نه. هیچی به هیچی. اصلا هویت و ذات جایزه هم همینه که مال فردیه که زحمت بیشتری کشیده باشه و عملکردش بهتر باشه. مطظمئن باش اینجوری جایزه بیشتر به دل اون فردی که برنده شده می‌شینه چون برای به دست اوردنش تلاش کرده و نون بازوی خودشو خورده !!!

      در ضمن ما اینجا اینقدر آدم حرفه‌ای و قوی داریم که بتونن مقالات با کیفیت رو از بین مقالات ارسالی تشخیص بدن، پس در مورد داوری مطمئن باشید که حق به حقدار می رسه و بهترین مقاله برنده اعلام خواهد شد. علاوه بر این، ما اجازه کپی برداری رو نمی‌دیم. اینقدر با تجربه هستیم تو این موارد که کلاه سرمون نره. تمام مطالب رو جمله‌های داخلشون رو توی اینترنت سرچ می‌کنیم که کسی هوس کپی برداری به سرش نزنه!!!

      در ضمن، خیلی بی معرفتی احمد رضا !!!

      ما چه زمانی و کجا کار کیلویی انجام دادیم که این دومیش باشه ؟

      شک نکن که سخت‌گیرانه ترین قوانین رو برای اعلام برنده و تعیین مقاله برتر اعمال می‌کنیم. حتی اگر دو یا چند تا مقاله با کیفیت پیدا کنیم، ممکنه قرعه‌کشی کنیم، یا حتی جایزه رو افزایش بدیم یا مثلا یه مقاله چکیده ازشون درست کنیم و اسم هر دو نفر توی مطلب بخوره و … ما دستمون بازه برای اینکه نتیجه کار عادلانه و راضی کننده باشه برای شرکت کننده‌ها. مقاله برتر هم که اعلام شد، فاکتورهای انتخابش ذکر می‌شن و مقالات دیگه هم فایلش توی سایت قرار داده می‌شه که صحت داوری ما هم مورد داوری شما قرار بگیره.

      به هر حال امیدوارم شما شرکت کنی و برنده ما باشی.

      ممنون بابت نظرت.

      شاد باشی

  2. سلام
    دستتون درد نکنه خوب بود.
    فقط بخش بررسی موبایلش میتونست خیلی بهتر باشه.
    و لطفا یکم در مورد اخباری که میگید دقت کنید چون رادیو هر 2 هفته یک بار هست و سرعت پیشرفت دنیای فناوری خیلی زیاد هست پس دقت کنید که اخبارها تا جایی که امکان داره جدید و جالب باشه.
    موفق باشید.

    1. سلام امین جان.

      ممنون ازت. در مورد بخش موبایل دقیقتر بگو تا بدونیم کجای کار باید تغییر کنه. آیا از لحاظ بیان مشکل داشت؟ کیفیت صدا بد بود؟ محتواش جالب نبود و … ؟

      امین عزیز، اخبار جدید و جالب، اخباریه که آدم برای اولین بار می‌شنوه. ما دیدیم برای اینکه رادیو هر هفته پخش می‌شه و اخبار تکراریه برای خیلی‌ها، پادکست ندای فناوری اطلاعات رو ایجاد کردیم که اخبار دست اول رو بتونیم به شما برسونیم.

      در مورد اخبار رادیو گویا ما کاری نمی‌تونیم بکنیم جز اینکه مجموعه اخباری که در ۲ هفته گذشته داشتیم رو گردآوری کنیم و چکیده مهمترینهاش رو بگیم. بنابراین اگر اخبار رادیو گویا برات تازه به نظر نمی رسه چون از خبرهای ۲ هفته قبلش تا روز انتشار در اون موجوده. این رو هم واقعا کاریش نمی‌شه کرد. و دلیلش هم اینه که اخبار رادیو گویا مال افرادیه که بین ۲ هفته‌ای که رادیو گویا پخش نمی‌شه نمی تون به نت سر بزنن و می خوان اخبار روزهای قبلی رو که از دست دادن رو بشنون. به نظرم شما اگر پیگیر ندای فناوری اطلاعات باشی، اخبار تازه‌تری رو می تونی بشنوی.

      سربلند باشی.

  3. اول از همه خسته نباشید
    ولی راستش جالب نبود
    مثلا قسمت معرفی تلفن همراه که معلوم نیست خانم افتخاری کی هستند و چه تخصصی دارند توی برنامه از یک گوشی سخن گفتند مثلا از کیفیت بالای آنتن دهی گفتند درحالی که شما دستتون رو روی گوشه سمت چپ – پایین گوشی قرار بدید آنتن میپره یا اگر بظاهر نشون بده که آنتن داره شما نمی تونید هیچ تماسی یا پیامی رو ارسال و یا دریافت کنید
    فصد من بد گفتن از اپل نیست بلکه معرفی گوشی باید مستند باشه این نظر شخصی این خانوم از گوشیش بود
    برنامه دو هفته یکبار شده که با کیفیت تر بشه ولی برنامه خسته بنظر میرسه
    تقریبا 80 دصد مطالب توی 15 دقیقه اول بود و سه تا موضوع بعدی یعنی گزارش و مسابقه و خوندن عنوان خبرها توی 25 دقیقه بعد
    و برای من که این خبرها رو یکدور خوندم خسته کننده بود که دوباره همونها رو گوش کنم
    در مورد مسابقه هم اینکه واقعا طرح جالبی نبود یعنی من هرچی فکر می کنم این نه برای کسی که شرکت می کنه مفید هست نه برای شما و نه برای خوانندگان بعدی
    چون کسی که بخواد مقاله ای رو بنویسه یا ترجمه کنه و خلاصه اینکه بخواد توی ویکی پدیا بخواد فعالیت بکنه با کمترین دانش کامپیوتری هم که باشه 10 دقیقه راهنمای ویکی پدیا رو بخواد مطالعه کنه همچی دستش می یاد
    در عوض بر فرض 10 نفر که توی این مسابقه بخوان شرکت کنند همه یه موضوع رو به چند زبان و کمی کمو زیاد نوشتن چون چیز خیلی پیش و پا افتاده ای هست ارسال یک مقاله, غضو شدن و یا ویرایش یک مقاله در ویکی پدیا
    و می تونست جالبتر باشه اگر:
    نقد مانیتور های 3 بعدی و پیش بینی آینده آن
    اولین ارتباط اینترنتی ایران کی کجا و توسط چه شخص یا اشخاصی بوده
    و اینکه می تونید به جای اینکه به یک نفر یک جایزه 20 تا 30 تومنی هدیه بدید
    چند جایزه 5 تا 10 تومنی به کاربران هدیه کنید
    و لپ کلام اینکه به نظر شخصی من رادیو گویا داره از اونور بام میفته پایین
    مسابقه نه باید اونقدر آسون باشه و نه اینقدر وقتگیر
    امیدوارم این حرف های من رو به پای این نذارید که بد رادیو گویا رو می خوام

    1. سلام علی آقای گل.

      سرکار خانم افتخاری مهندس فناوری اطلاعات هستند (لیسانس) و حوزه مطالعاتی‌شون هم شبکه‌های موبایل و NGN و … هستش. حالا به نظرتون ایشون متخصص نیستن؟

      ببین علی جان، اگر بحث تخصص باشه من مایلم شما متخصصین موبایل رو به ما معرفی کنی. و نظر مستند در مورد گوشی رو هم به ما بگی چه نظری رو می‌گن مستند !!!

      آیا فروشنده‌های موبایل پاساژ علاءالدین متخصص هستن؟ من که اصلا اینجوری فکر نمی کنم. این بزرگواران اغلب (البته بینشون افراد مطلع و کاردرست هم زیاد هست) افرادی هستن که پول داشتن یه مغازه اجاره کنن و بعد شروع به کار کردن. شما هم ۱ هفته بری اونجا کار کنی از همه‌شون بهتر در مورد گوشی ها حرف می‌زنی.
      آیا ما رشته تحصیلی به نام موبایل داریم که کسی توش تخصص پیدا کنه؟
      آیا این افرادی که در مورد موبایل توی وب‌سایتهای مشهوری مثل techking یا gadget review مطلب می‌نویسن متخصص هستن و حرفاشون از روی آزمایشات فیزیکی و استنتاجات ریاضی نوشته شده یا نظر شخصی‌شونه؟ باید بدونی که نوشته‌های وب‌سایتهای معتبر هم کاملا نظر شخصی نویسنده است و اون افراد هم افرادی مثل محسن پاک نیت و علی وارسته و خانم افتخاری هستن نه ۱ ذره بیشتر.

      من که به هیچ کدوم از گروه‌های بالا نمی گم متخصص و هیچ کدوم از این مطالب رو هم مستند نمی‌دونم. من به کسی می‌گم متخصص موبایل که تجربه کار با اون گوشی ای رو که داره ازش صحبت می‌کنه داشته باشه و نظر افرادی که یه گوشی رو خریدن و ماه‌هاست دارن باهاش کار می‌کنن رو از نوشته‌های وب‌سایتها معتبر تر می‌دونم چون طرف ننشسته تئوری ۴ تا کلمه تحویل ما بده بلکه با گوشی کار کرده و از کارکردها و عملکرد واقعی گوشی داره حرف می‌زنه. یعنی کاری که خانم افتخاری خیلی عالی انجام دادن.

      خیلی برای من عجیبه. شما کل آنتن‌دهی اپل رو ول کردی و اون گوشه سمت پایین و چپ گوشی رو داری مد نظر قرار می‌دی؟ خب دستت رو نذار روی اون قسمت گوشی. خیلی ایراد ناواردی رو مطرح کردی. اگر شما از چراغ لکسوس خوشت نیاد، می‌گی لکسوس ماشین بدیه؟ من که تو این مدت عرضه این گوشی نشنیدم کسی از آنتن دهی آیفون ۴ ناراضی باشه.

      اتفاقا دقیقا نظر ما هم در مورد راه اندازی بخش موبایل همینی بود که شما فرمودید. ما به دنبال شنیدن نظر شخصی افراد در مورد گوشی‌شون هستیم نه خوندن مشخصات فنی گوشی از روی یه نوشته و آوردنش توی رادیو گویا. مشخصات فنی گوشی توی سایت‌های دیگه فراوونه و ما نمی خوایم تکرار مکررات بکنیم. ما می‌خوایم کاربردی حرف بزنیم.

      به نظر شخص من، این قسمت جزو بهترین قسمتهای رادیو هستش و اگر کسی می‌خواد اطلاعات تئوری گوشی رو بخونه براش بیش از ۱۰۰۰ تا سایت فارسی و غیر فارسی هست. اما اگر بخواد نظر شخصی افرادی رو که با اون گوشی زندگی کردن بدونه و تجربه‌هاشون در کار کردن با گوشی رو بشنوه و بعد بتونه با دانش بیشتر خرید بکنه، می تونه بیاد رادیو گویا رو گوش کنه. به نظرم این بخش جزو بخش های با کیفیت و خوب برنامه خواهد شد.

      شاید دلیل اینکه برنامه به نظرت خسته می‌رسه این باشه که ساعت ۳:۴۵ صبح دوشنبه ضبطش تموم شد. من از ساعت ۷ عصر یکشنبه تا ۳:۴۵ صبح دوشنبه داشتم فایل هایی رو که بچه‌ها برام فرستاده بودن کنار هم می چیدم و تدوین می کردم و صداگذاری می‌کردم و … نرم افزار هم این سری ارورهای عجیب و غریبی می‌داد که حسابی خسته‌ترم کرد.

      در مورد اخبار توی نظر قبلی به امین جان پاسخ دادم که لطفا بخون اون پاسخ رو. اخبار تازه‌تر رو توی ندای فناوری اطلاعات می‌تونید بشنوید چون جنس اخبار رادیو گویا طوریه که برای افرادی طراحی شده که کمتر به وب سر می‌زنن و فرصت نمی کنن پیگیر اخبار هر روز باشن. برای اون افراد تکراری نیست این اخبار.

      در مورد مسابقه با نظر شما کاملا مخالف هستم. اتفاقا مسابقه‌مون هم برای ما مفیده هم برای کسی که شرکت می کنه ۱ میلیون درصد مفیده. من نظرم اینه که شما خودت اگر واقعا فکر می‌کنی این کار ده دقیقه‌ای انجام می شه حتما توی مسابقه ما شرکت کن !!! چون احتمالا شرکت کننده‌ها کم باشن و احتمال برنده شدنت زیاده. من به جای ۱۰ دقیقه به شما ۱۰ ساعت وقت میدم و اگر تونستی یه مطلب درست و حسابی بنویسی، من یه فلش مموری ۴ گیگ رو هم به جایزه‌ات اضافه می‌کنم. (این حرفم رو به عنوان تشویق تلقی کن که شما مطلب رو برامون بنویسی و جایزه بیشتری نسبت به دیگران بگیری. در واقع کارکرد تشویقی و دوستانه داره این حرفم. امیدوارم بد برداشت نکنی از صحبتهام و فکر نکنی منظورم اینه که نمی تونی. چون توانایی‌هات رو می‌شناسم و می‌دونم کاردرست هستی و می‌تونی یه مقاله فوق عالی برامون بنویسی و برنده باشی به همین خاطر دارم درخواست می‌کنم که شما هم در مسابقه شرکت کنی)

      راهنمای ویکی پدیا خودش نیاز به ترجمه داره با اون جمله‌بندی و اون ترکیب‌بندی فاجعه آمیزی که داره و شما مطمئن باش درصد بسیار بالایی از کاربران اینترنت ایران (زیاد بیراه نیست اگر بگم ۸۰ درصد) از چگونگی نوشتن مطلب کامل به همراه عکس و … در ویکی پدیا آگاهی ندارن و این مقاله برای اونها می‌تونه مفید باشه. شما خودت رو که کارت کامپیوتر هست و اسکریپت می‌نویسی و طراحی وب و برنامه نویسی می‌کنی و تو حوزه آی تی و کامپیوتر تخصص داری با دیگران مقایسه نکن. شما افرادی رو در نظر بگیر که با اینترنت سر و کار دارن اما آی‌تی من نیستن. (یعنی بیشتر از ۹۹ درصد کاربرای اینترنت)

      در مورد پیشنهاد اولت برای مسابقه، پیشنهاد عالی‌ای بود و حتما توی برنامه های بعدی ازش استفاده می‌کنیم. مرسی ازت. اما دومی هیچ سودی برای هیچ کس نداره و مطلقا بی مصرفه! دقیقا مثل مطلب “درگذشت پائول باران پدر اینترنت” می‌مونه که خود من نوشتم ویه مطلب زرد و کاملا بی فایده بود. D:

      در مورد جایزه پیشنهادت رو با حسین میری مطرح می کنم و با اردلان و آریان، ببینیم اونا چی میگن. اگر نظرشون مثبت بود انجامش می‌دیم. پیشنهادیه که می‌شه روش فکر کرد.

      مسابقه باید ارزشمند باشه، باید کسی که می‌خواد یه جایزه ۳۰ هزار تومنی رو ببره، حداقل به اندازه ۵ هزار تومن زحمت بکشه. رادیوهای قبلی مسابقاتش بسیار بی کیفیت بود و ما ترجیح می‌دیم مسابقه‌مون برنده‌ای نداشته باشه تا اینکه برنده شدن توش کار بی زحمتی باشه. از این به بعد روال مسابقات همینه. باید شرکت کننده‌ها زحمت بکشن برای برنده شدن و تلاش کنن تا اونی که واقعا حقشه و وقت و انرژی گذاشته برنده باشه نه اون فردی که شانس بیشتری داشته.

      بذار یه مطلبی رو توضیح بدم برات. حقوق من ساعتی ۸ هزار تومنه. من برای انجام کارای رادیوی این سری مجموعا ۱۵ ساعت وقت گذاشتم و این وقت رو از کارم زدم. تازه تمام استراحت و ورزش و … ام رو هم کنسل کرده‌ام که ارزش اینها میلیاردها تومنه نه ۸ هزار تومن. به هر حال، یعنی ۱۲۰ هزار تومن برام هزینه داشته رادیو دوازدهم (تازه بدون احتساب کرایه ماشین رفت و برگشت برای مصاحبه و هزینه اینترنت برای آپلود این فایلها و کسری کاری که خوردم چون خواب موندم و ۱۱ رفتم سر کار و …) به نظرت من دیوانه‌ام که دارم رایگان روی رادیو کار می‌کنم و از وقت کنکور ارشد و استراحت و زندگی و کارم می‌زنم؟ به نظرت حسین میری پولش اضافیه که جایزه خیرات کنه؟

      خیر، نه من کم عقل هستم و نه حسین بدون زحمت پول در میاره. به همین خاطر به نظر من کسی که می‌خواد در مسابقه‌ برنده باشه باید حداقل بخشی از تلاشی رو که داره اینور توسط مدیران و نویسندگان انجام می‌شه تجربه کنه و کمی زحمت به خودش بده. نه اینکه هر ۲ هفته یه بار بیاد یه فایل دانلود کنه و ۳۰ هزار تومن بگیره و بره.

      ما شما رو می‌شناسیم و می‌دونیم دوست خوب ما هستی و نظر خیر داری و به فکر پیشرفت رادیوی خودت هستی. به همین خاطر از نظراتت استقبال می‌کنیم. براش اهمیت قائلیم و بهشون کاملا توجه داریم. ازت هم تشکر می‌کنیم که یه یار و یاور همیشگی برای رادیو هستی و همیشه تا جایی که می تونی داری کمک می کنی به بهبود کار. سعیمون هم بر اینه که قدردان محبت‌هات باشیم و کاربرای خوبی مثل شما رو از دست ندیم و سعی کنیم خواسته هاتون تأمین بشه. اما از طرف دیگه این حق رو به خودمون می‌دیم که نقد شما رو بتونیم نقد کنیم.

      بازم ممنون که مثل همیشه با قدرت در کنارمونی.

      سربلند و سلامت باشی

      (من اگر این نظر رو با این حجم به عنوان یه مقاله توی یه مجله می‌نوشتم حداقل ۳۰ هزار تومن بهم می دادن علی جان. اینو برو تحقیق کن و ببین درست می‌گم یا نه)

      :دی

    1. سلام اسماعیل جان. مرسی از نظرت.
      بخش موبایل (جدای از کیفیت بد صدا به خاطر تماس تلفنی) به نظرت چطور بود؟
      بخش مجلات چی ؟

  4. سلام این رادیو هم خوب بود ولی قبلیا از نظره من بهتر بود
    این دفعه خیلی جدی شده بود رادیو انگار داشتیم اخبار سراسری گوش میکردیم
    خیلی خوبه مسابقه تخصصی شده به نظرم اون جایزه های عالی حقه اون سوالای ساده نبود
    دیگه میریم دنبالش بلکه یه مطلبی گیرمون بیاد درمورد مسابقه
    بازم تشکر

    1. سلام احمد عزیز.

      ایشالا که برنده باشی.

      مرسی ازت

  5. آره جناب علی وارسته راست می گن.
    من هم توی پست اولی گفتم.
    خدا وکیلی من خودم یه نقد کامل و جامع در مورد یه بازی که مثلا می نویسم چون می دونم به درد اون کسانی که توی فروم مورد نظر من هستند می خوره با علاقه می نویسم. آخه تکمیل ویکی پدیا امر مهمی نیست حقیقتا نوشتن در موردش هم خیلی وقت گیره و جنبه های زیادی داره. حداقل موضوع رو یه مقدار پیش پا افتاده تر می ذاشتید.

    1. سلام احمدرضا جان.

      به نظر ما تکمیل ویکی فارسی خیلی مهمه. نمی دونم چرا شما می گی مهم نیست. ما توی فارسی کردن ویکی خیلی ضعیفیم و این به این خاطره که از هر ۱۰ نفر کاربر اینترنت ۸ تاشون نمی دونن چه جوری باید توی ویکی پدیا مطلب بنویسن و هدف از این مسابقه اینه که نشر اطلاعات بشه و دانش منتقل بشه و دیگران چیزی یاد بگیرن که در موردش مطلب توی وب فارسی پیدا نمی‌شه. در ضمن، ما جمله ‌های متن‌های ارسالی از سمت کاربران رو توی اینترنت سرچ می کنیم که بفهمیم کپی کاری هست یا نه !!!

      شما یه جستجو در اینترنت بکن ببین در مورد چگونگی مطلب نوشتن توی ویکی پدیا مطلبی به زبان فارسی که سرش به تنش بیرزه پیدا می‌کنی یا نه. اگر پیدا کردی آدرسش رو برای ما هم بفرست. مرسی.

      بله وقت گیره چون جایزه‌ها ارزشمند هستن. خیلی‌ها ممکنه علاقه به یادگیری فتوشاپ داشته باشن، و بتونن مطلبی روکه خواستیم بنویسن. این فرد با ارائه مطلب، هم اسمش توی مجله میاد و دیگران می‌شناسنش و هم به خواست خودش می‌رسه. من که فکر می‌کنم افرادی که توی این مسابقه شرکت کنن و مطالب درست و حسابی بنویسن شانس برنده شدنشون خیلی زیاده. چون ما ایرانی‌ها عادت نداریم برای هدیه گرفتن و جایزه گرفتن زحمت بکشیم و احتمالا شرکت کننده‌ها کم خواهد بود تعدادشون !!! در هر حال توی این مسابقه جایزه به افرادی می‌رسه که واقعا حقشونه جایزه ببرن چون زحمت کشیبدن برای اون جایزه. نوش جونشون. حلال حلال !!!

      شما می‌گی موضوع سخت و وقت‌گیره. علی می گه موضوع پیش پا افتاده است. بالاخره چه کنیم؟

      :دی!!!

      مرسی بابت نظرت و ممنون که همراه ما هستی. ایشالا مطلب خوب و کامل آماده کن که شما برنده ما باشی.

  6. نقدی که خانم افتخاری ارائه دادند، دقیقا نقد یک هوادار اپل بود
    ایشان ظاهرا اطلاعات به روزی هم ندارند، چون آیفون 4 تقریبا در مقابل تلفن های همراه جدید اندرویدی، حرفی برای گفتن نداره

    این برنامه با ثبات ترین برنامه شما بود
    خسته نباشید

    1. سلام حسین جان.

      خب بله. ایشون قطعا هوادار اپل هستن که نزدیک ۱ میلیون و دویست هزار تومن پول بابت گوشی اپلی دادن دیگه !!! کسی که هوادار اپل نباشه هیچ وقت همچین کاری نمی کنه و نکته مهم اینه که ما ادعا داریم مطالب زرد منتشر نمی کنیم پسدر مورد به روز بودن اطلاعات ایشون شک نکنید. ما دنبال کارشناس غیر حرفه‌ای نمی‌ریم.

      در مورد این که فرمودید آیفون ۴ در مقابل گوشی‌های آندروئیدی حرفی برای گفتن نداره، به نظرم باید کسی که این گوشی رو داشته صحبت کنه. آیا شما خودت هم آیفون ۴ و هم گوشی‌های آندروئیدی رو تجربه کردی که این مقایسه رو انجام می‌دی یا فقط بر اساس حرفهای دیگران ؟ اگر تجربه کردی که خب پس لطفا بیشتر برامون توضیح بده که آندروئیدی های جدید چه ویژگی‌هایی دارن که آیفون در کنارشون به چشم نمیاد و حرفی برای گفتن نداره.

      چون من galaxy S رو تجربه کرده‌ام و دیروز هم به عنوان هدیه برای پدرم یه Galaxy fit خریدم و خوب از امکانات گوشی‌های آندروئیدی با خبر هستم. آیفون رو هم ۳GS اش رو باهاش کار کرده‌ام و یقینا باور دارم که آیفون از لحاظ پردازنده و کیفیت LED و کیفیت تاچ، واقعا معرکه است و هیچ گوشی با کیفیت صفحه تاچ آیفون تا حالا ندیده‌ام.

      در موارد دیگه زیاد نمی تونم نظر بدم چون وضعیت اپلیکیشن‌های آیفون رو نمی دونم. با آندروئید هم مدت زیادی نیست که کار می کنم و خیلی گستردگی نرم افزارهاش رو نمی دونم.

      در هر حال اگر اطلاعات بیشتری در مورد این ادعا که مطرحش کردی بهمون بدی عالی می‌شه.

      مرسی بابت نظرت و مرسی که همیشه همراهمون هستی و انتقادات و پیشنهاداتت رو بهمون می گی. واقعا از حضورت ممنونیم دوست خوب ما.

      سربلند باشی

  7. محسن جان در مورد بخش موبایل که گفتم جالب نبود اشکالاش انا هستن:
    1. کیفیت صدا خیلی خوب نبود.
    2 بررسی خیلی تخصصی نبود. ببین من خودم این آیفون رو نداشتم ولی خیلی ها اومدن گفتن که مشکل آنتن دهی داره حتی اپل هم این رو قبول کرد و خیلی از شرکت های دیگه مثل سامسونگ از این استفاده کردن و تبلیغاتی کردن که اپل ضرر کرد متن این خبار هارو حتما خوندی حالا این خانم افتخاری فرمودند که هیچ مشکلی نداره باید یک توضیح درست می دادند.
    در مورد دیگه بررسی باید تخصصی باشه یعنی در مورد سخت افزار و برنامه های گوشی هم صحبت بشه نا فقط او چیزی که دیده میشه رو بگن یک بررسی دقیق باشه و کسی که بررسی میکنه بی طرف باشه نه یک دوستدار اپل متاسفانه اکثر بررسی های که در نت شده رو بخونید (در مورد هر چیزی که باشه) طرف بی طرف بررسی نکرده و طرفدار یک فناوری بوده البته باید این رو در نظر گرفت که دنیای آی تی خیلی بزرگتر از اون چیزی هست که یک نفر بخواد در مورد همه چیز اطلاع داشته باشه و کمت میشه همچین کسی رو پیدا کرد چون فردی که دنبال یک فناوری میره شاید وسعتش به حدی زیاد باشه که دیگه وقت بررسی دقیق فناوری های رقب رو نکنه در این جور جاها به نظر من باید دو نفر که باهم رقب هستن و تخصص کافی دارن روبه رو کرد توجه کنید تخصص کافی در اون زمینه رو داشته باشه تا وقتی رقیب از یک مورد از اون فناوری ایراد میگیره بتونه با دلیل کافی و حساب شده طرف رو قانع کنه که حالا این یک نقطه ضعف هست یا دلیل خاصی بوده که استفاده نشده.
    بریا نمونه بررسی دیتابس MSSQL و اوراکل همه میگن اوراکل قوی هست ولی اگر نگاهی به بررسی های انجام شده بکنید همه در مورد MSSQL 2000 یا حداکثر 2005 هست در حالی که ما الان داریم از MSSQL 2008 R2 استفاده می کنیم یا در مورد ویندوز و لینوکس توی سرور ها بررسی ها میره به زمانی که ویندوز NT بود یا 2000 در حالی که باز الان داریم از 2008 R2 استفاده میشه و … خیلی دیگه وارد بحث نمی شم فقط خواستم بگم چطور بررسی بشه تا یک جانبه نباشه و بهترین راهش هم رو در رو کردن رقبا هست البته با تخصص و اطلاعات کامل.

    1. سلام آقا امین.

      ۱) بسیار موافقم.
      ۲) موافقم.

      بله. باید راهی پیدا کنیم که بررسی‌ها دقیقتر باشه. به هر حال چیزی که ما از خانم افتخاری خواستیم و پرسیدیم ناقص بوده. اگر ما سؤالات بهتری رو مطرح می‌کردیم ایشون قطعا عالی‌تر پاسخ می‌دادن. یه موردی هم که هست اینه که ما ۳ نفر در رادیو، خودمون گوشی باز نیستیم و از اینایی نیستیم که برندها و مدل‌های مختلف زیادی رو امتحان کرده باشن و اخبار روز گوشی ها در دستشون باشه.

      نیاز به کسی داریم که توی این کار وارد باشه و بتونه در مورد یه گوشی خاص، سؤالات خاص اون گوشی رو که ما باید از مصاحبه شونده بپرسیم برامون ارسال کنه.

      ما چند بار اعلام کردیم که دوستان بیان با رادیو گویا همکاری کنن، فقط یکی دو نفر توی بخش نظرات اعلام آمادگی کردن و هر چی ما خواستیم برامون ایمیل بزنن ایمیلی نیومد که نیومد.

      باز هم من همینجا اعلام می کنم که اگر دوستان توی اون موارد اعلام شده در پست رادیو، و موارد جدیدی مثل همین معرفی و بررسی گوشی می‌تونن به ما کمک کنن اعلام آمادگی کنن. اون هم از طریق ایمیل radio@gooyait.com یا radio.gooya@gmail.com

      به هر حال نقدهای شما و برخی نقدهای دوستان کاملا وارده و ما هم می‌دونیم که کارمون خیلی ضعف داره دلیلش هم بیشتر کمبود وقته که اگر بهمون کمک بشه حل می‌شه. ما به افرادی که باهامن همکاری می‌کنن نمی‌تونیم مبلغی پرداخت بکنیم اما می‌تونیم مطالبشون و زحماتشون رو با اسم خودشون منتشر کنیم تا از این طریق بیشتر شناخته بشن و شاید همکاری‌های بیشتری هم در آینده با هم داشته باشیم چون بدون شک رادیو گویا در همین حد فعلی نخواهد موند و اتفاقات بزرگ و بسیار بزرگ زیادی براش می‌افته.

      مثلا یه دغدغه من اینه که هنوز قالب ما درست نشده و امروز که ۴ شنبه است، من اگر ندای فناوری اطلاعات رو منتشر کنم، رادیو گویا دیگه توی صفحه اصلی سایت دیده نمی‌شه و کلا دیگه تا ۲ شنبه ۲ هفته بعد محو می‌شه. ما باید قالبمون برای بخش پادکست ۲ قسمت داشته باشه که به روزترین رادیو گویا و به روزترین پادکست ندای فناوری اطلاعات همزمان در اون قابل مشاهده باشه.

      به همین دلیل احتمالا تا زمانی که قالب جدید مستقر بشه، ندای فناوری رو نخواهیم شنید. مگر اینکه اصراری بر اجرا و انتشارش از سمت کاربران و یا مدیر سایت آقای میری وجود داشته باشه.

      حقیقت اینه که ما داریم همزمان مطالعه می‌کنیم و فرایند یادگیریمون در ساخت پادکست داره طی می‌شه. مثلا من هنوز کامل کار با نرم‌افزار adobe audition رو یاد نگرفته‌ام و توی ضبط این برنامه مشکلات زیادی داشتم. بعضی فایل هامون Bit Rate مثلا ۴۱۰۰۰ داشتن و بعضی‌هاشون ۴۸۰۰۰ و اینا با هم ادغام نمی‌شد. یه سری پیام‌های خطای عجیب و غریب هم می‌دیدم که نهایتا help نرم‌افزار و جستجو در فروم adobe تونست کمکم کنه. به همین خاطر خیلی ایرادات در کارمون هست که خودمون هم اونا رو می‌فهمیم و متوجهشون هستیم و در صدد رفعشون هستیم. به هر حال از عمر تجربه ساخت پادکست ما فقط ۸ برنامه می‌گذره. اونم ۸ برنامه که واقعا توی مشغله کاری و ذهنی زیاد ساخته شده و اصلا در هیچ هفته‌ای از ساخت رادیوها ما آرامش لازم برای ضبط یه برنامه رو نداشتیم و تمام برنامه‌هامون توی لحظات آخر آماده شده. چون الان درگیر کنکور هستیم و درگیر کار و درگیر پایان‌نامه و امورات سربازی و …

      🙂

      مرسی بابت نظرت و مرسی که کمک می کنی به پیشرفت گروه

  8. سلام
    در قسمت مسابقه و معرفی وب سایت صدای پس زمینه و موج های دریا و صدای قطار خیلی بلند بود باید خیلی به خودمون زحمت میدادیم تا صدای مجری عزیز رو بشنویم! راستی برای این جوراب فروشی شریک، سرمایه گذار نمیخواید؟! 🙂

    1. سلام آقا سید مهدی عزیز

      می دونی چرا من خودم زمان کنترل نهایی فایل نهایی !!! این مشکل رو احساس نکرده‌ام؟

      به دو دلیل:

      ۱) خیلی خسته بودم چون ساعت ۳:۴۵ صبح بود و من بیشتر از ۲۰ ساعت بی خوابی کشیده بودم و بیشتر از ۹ ساعت بود که پای PC بودم و واقثعا گوشام خوب عمل نکرده (و همینطور مغزم !!!)
      ۲) چون من خودم می‌دونستم جمله‌ها چیه و متن‌ها رو نوشته بودم و شنیده بودم، راحت می‌فهمیدمشون و به این موضوع حواسم نبوده که کاربرا که از متن برنامه باخبر نیستن و دارن برای اولین بار می‌شنونش.

      به هر حال مرسی بابت تذکر.
      اما در مورد شراکت:
      ما جوراب از چین وارد می‌کنیم جفتی ۳۰۰ تا تک تومنی.
      اردلان روشون مارک ترکیه می‌چسبونه.
      آریان می‌ذارتشون توی بسته بندی calvin Klein.
      منم وسط پیاده‌رو می‌شینم و یه چادر سرم می‌کنم که کسی نفهمه مرد هستم و جفتی ۲۰۰۰ تومن می‌فروشیمش.
      خلاصه کاسبی رو می‌گردونیم دیگه.
      شما می تونی برای کارمون یه وب‌سایت تولید کنی.
      یا اینکه کار رو توسعه بدی. یعنی بری از چین تی‌شرت angry birds‌ وارد کنی دونه‌ای ۱ دلار، بعد بیاری اینجا اردلان و آریان و من طبق همون پروسه بالا، بفروشیمش دونه‌ای ۲۰ هزار تومن.

      کار سود ده و خوبیه !!

  9. @محسن پاک نیت

    ممنون محسن جان که وقت گذاشتی و جواب دادی
    خوب این یک اشکاله برنامه حساب میشه که برای اینکه کسانی مثل من این سوال توی ذهنشون پیش نیاد که خانم افتخاری کی هستند و چرا اینجا داره صحبتشون پخش میشه قبلش توی برنامه ذکر می شد که می خوایم نظر خانم افتخاری رو درمورد گوشی آیفون 4 بدونیم ایشون این زمینه کاریشون هست و این هم رشته تحصیلیشون

    سایتهایی مثل انگجت و گیزمودو که حتما بهش سر زدید هر وقت که گوشی یا … معرفی بشه مشخصات فنی و نرم افزاری بارز گوشی رو اعلام می کنند یا سایت سازنده ذکر کرده که این قابلیت رو گوشی داره
    برای حرف هایی که زده شد باید منبعی قرار میدادید مثلا با مراجعه به سایت اپل بخش مشخصات آیفون 4 صحت این اطلاعات رو می تونید مورد سنجش قرار بدید که البته شما فرمودید این نظر شخصی خانم افتخاری بود نه معرفی رسمی پس ایرادی بهش وارد نیست

    قشنگ حرف زدن درباره گوشی با کاردرست بودن خیلی فرق داره حرف شما رو قبول دارم, مثلا من چون یکی از دوستای صمیمیم تعمیرکار قدیمی و حرفه ای موبایل هست مشکلی ندارم ولی اگر من ایشون رو نداشتم واقعا نمی دونستم گوشی خرابم رو کجا برای تعمیر بدم؟ مغازه های تعمییر موبایل تو هر خیابون حداقل 4 ریخته و انصافا نمیشه فهمید کودومشون کارشون درسته و گوشیت پیشش امنه, طرف گوشی رو میده برای فلش تعمییرکار بورد گوشی رو عوض می کنه یه ناقض بجاش میزاره (این رو دیدم و واقعا اتفاق افتاده) و …

    سایتهایی هستند که تنها با نظر شخصی خودشون مطالب رو ذکر نمی کنند و واقعا هرآنچه که هست و نیست رو ذکر می کنند مثل دو سایتی که بالا ذکر کردم
    و بررسی های تخصصی شون هم از روی جمع آوری اطلاعات توی اینترنت نیست و یک نسخه از دستگاه رو تهیه می کنند و همونطور که دستگاه عمل می کنه گزارش کاراییش رو می نویسند

    درمورد آنتن دهی خوب این حقیقتی هستش و مثلا شما موقع فیلمبرداری گوشی رو دو دستی دستتون بگیرید دقیقا یکی از انگشتهاتون رو اون قسمت قرار میگیره یا وقتی گوشی دست چپتون باشه, بله عملکرد آنتن دهی عالیه ولی این ضعف هم در کنارش هست
    هر گوشی با هر مارکی در کنار خوبی هاش نقاط ضعفی هم داره و این یک قعده برای همه دستگاها هست

    محسن جان من عرض کردم مطالعه اش 10 دقیقه طول می کشه تا آدم دستش بیاد چطور اینکار توی ویکی پدیا امکان پذیر هست نه نوشتنش, نوشتن یه مقاله هرچند ساده باشه و هرچقدر شما به اون اشراف داشته باشید باز هم چندین ساعت وقتتون رو میگیره (بله منظور من هم یک مقاله ای هست که سر به تنش بارزه یه مقاله باشه نه یه توضیح اجمالی, یک مقاله باشه براساس مشاهدات نویسنده نه ترجمه یک متن خارجی)
    نه بخاطر جایزه ای که لطف کردی و اضافه کردی, بخاطر احترام به حرفی که فرمودید و روی گلت من هم یک مقاله آماده می کنم و سعیم رو می کنم که کامل و خوب باشه

    مواردی رو که ذکر کردی رو من هم میدونم محسن جان میدونم که همه اینها کلی زحمت و بی خوابی و هزینه داره و انشاا… آخرش ختم بخیر بشه و بلایی که سر من اومد سر گویا آی تی نیاد (حاصل یکسال کار شبانه روز من و سه تا از دوستای نازنینم و تمام هزینه هایی که توی اون سال متحمل شدیم به خاطر تحریم بودن ایران و ناجوانمردی دیتاسنتر آمریکایی دود شد رفت آسمون)

    و درآخر اینکه محسن جان من این نظر و نظرهایی که قبلا دادم هیچکدوم برای کم ارزش جلوه دان کار و زحمت شما نیست و دشمنی با گویا آی تی ندارم

    1. سلام دوباره علی عزیز

      بله. درست می‌فرمایید. ایشون باید معرفی می‌شدن.

      در مورد گیزمودو و انگجت درسته که دستگاه رو تهیه می کنن و کاراییش رومی‌نویسن اما باز هم نظر شخصی‌شونه. به نظرم ما به این نیاز نداریم که بگیم گوشی فلان، پردازنده فلان داره. چون این همه جا موجوده و ما لازم داریم از کسی که مدتها با یه گوشی کار کرده بشنویم که مثلا ایشون بارها تجربه کرده که اون نوع گوشی با رم مثلا ۱۶ گیگ زیاد هنگ می کنه. یا مثلا براش تم مناسب راحت گیر نمیاد یا مثلا موندن اثر انگشت روی بدنه اش کلافه اش کرده و … می‌می خوایم عامیانه‌تر صحبت کنیم توی این بخش و از مشخصات فنی فاصله بگیریم.

      حقیقت اینه که من حداقل ۳ یا ۴ نفری رو که آیفون داشته ان و با اومدن نسخه ۴، آیفون قبلیشون رو دادن و آیفون ۴ گرفتن می‌شناسم. هم توی محل کارم هم بین دوستان دانشگاهیم. هیچ کدومشون شکایتی از آنتن دهیش ندارن. اما به هر حال من زیاد از آیفون سر در نمیارم و فقط در مورد کیفیت صفحه تاچش خیلی تعریف شنیده‌ام. بنابراین حرف شما رو می‌پذیرم در مورد آنتن دهی آیفون چون خودم اطلاعات کامل ندارم.

      مرسی بابت مقاله. پس حالا رقبای سرسختی داریم توی مسابقه این هفته. شما که دیگه با فرایند ارسال مقاله میهمان برای گویا آی تی هم آشنا شدی و امیدوارم برنده ما باشی. راستیتش من دارم بازارگرمی می‌کنم که دوستان بیان شرکت کنن و اینطور نشه که مجموعا ۲ نفر شرکت کننده تو مسابقه ببینیم.

      در مورد جمله آخرت. من هم می‌دونم اینا رو علی جان. بالاخره بعد از مدتها که شما همراه ما هستی و چیزایی که یادمون دادی و نظرات خیرخواهانه و دوستانه‌ات، شما رو دوست خوب و نزدیک خودمون می‌دونیم و کاملا مطمئنیم که جز خوبی و موفقیت و پیشرفت برای رادیو چیزی نمی خوای.

      منم از شما ممنونم که وقت می ذاری پای مطالب و نظرات.

      سربلند باشی

  10. سلام
    راستی برای این جوراب فروشی شریک، سرمایه گذار نمیخواید؟! 🙂

    1. :دی

      مدیر عامل می‌خوایم برای شعبه ونیز و شعبه بارسلون‌مون.

      اگه پایه هستی رزومه بفرست !!!

  11. درضمن خوشحال میشم نظرت رو درباره همون اسکریپتی که بهش توی نظرت اشاره کردی و توی گویا آی تی منتشر شده رو بدونم
    ازش استفاده کردی؟ بنظرت مفید بود و ارزشش رو داشت؟
    چون طبق آماری که من دارم حدود 5000 هزار نفر از سایتهای دیگه به این مطلب توی گویا آی تی اومدند و خوندنش ولی حدود 778 نفر تا این لحظه اون رو نصب کردند

    1. حقیقت اینه که من از فایرفاکس استفاده نمی کنم و ندیدن thumbnail تصاویر توی جستجوی گوگل هم برام دغدغه نبوده که به خاطرش فایرفاکس و این اسکریپت رو نصب کنم.

      اما مطمئن باش که هم مطلب عالی بود و هم برنامه‌نویسی شما خوب بوده که دوستان اینقدر تشکر کردن. شک نکن که مفید بوده و اینجور کارا کارهای موندنی و اثرگذاری هستن و پیشنهاد می‌کنم حتما اگر وقت و توانش رو داری بیشتر برای کاربرای ایرانی اسکریپت‌های مفید تولید کنی تا خودت رو برند کنی و بشناسنت. وقتی تعداد اسکریپت‌هایی که نوشتی از مثلا ۲ تا و ۳ تای فعلی به ۳۰ تا برسه بدون شک اسمت موندگار می شه.

      بازدید هم همینه. ما هم تعداد بازدیدامون خیلی بیشتر از تعداد دانلود رادیوست (شاید ۱۰ برابر). بعضیا میان سر می‌زنن اگر از متن رادیو گویا و توضیح اخبار توی همون پست خوششون نیاد اصلا دانلود نمی کنن.

      ما بازدید کننده‌هایی داریم که توی مسابقات شرکت می کنن ولی تا حالا حتی ۱ بار هم نظر نداده‌ان. این یعنی طرف رادیو رو داره گوش می‌ده اما حوصله نظر دادن نداره.

      به نظر من ۷۷۸ بار دانلود رقم خوبیه.

  12. معرفی سایت زودفود بسیار کار خوبی بود.اجرای بخش اخبار هم خیلی خوب بود. از ایده ی مسابقه تون هم خیلی خوشم اومد. اینجور مسابقه ها توشون جذابیت و هیجان بیشتری وجود داره به نظر من.

    1. سلام سرکار خانم فرهادی.

      ممنون از اینکه بهمون سر می‌زنید. حالا ان شا الله باید متن مربوط به زودفود رو هم بنویسم. جمعه به امید خدا انجامش می‌دم.

      یه مدته فرصت مصاحبه کمتر برامون پیش میاد چون از چند جا بدقولی دیدیم و قرارها رو دقایق آخر لغو کردن. اما درخواست برای معرفی زیاد داریم.

      خوشحالیم که نظرتون را جع به اون بخشهایی که فرمودید مثبت بوده.

      سلامت و سربلند باشید

    1. سلام آقا مجدی گل.

      مرسی ازت. امیدواریم توی مسابقه هم شرکت بکنی.

      اگر ایرادی در کار وجود داشت (که حتما بوده) برامون مطرحش کن.

      شاد باشی

  13. سلام و چند تا نکته

    -خسته نباشید

    – از وقتی رادیو جدی تر شده بسیار بهتر شده …

    – امروز نهار از زود فود سفارش دادم … جالب بود …

    – مواردی که اکثر دوستان در نظرات در مورد بخش موبایل مطرح کردن کاملاً تایید میشه :

    مشکل آنتن دهی آیفون 4 که به Death Grip معروف شد یه معضل کوچیک نیست و اپل هم تاییدش کرده و خود منم برای رفعش از محافظ پلاستیکی دور گوشی استفاده می کنم ….

    این لینکا رو هم یه نگاهی بنداز:
    http://www.engadget.com/2010/06/24/apple-responds-over-iphone-4-reception-issues-youre-holding-th/

    http://www.msnbc.msn.com/id/38263228/ns/technology_and_science-wireless/t/apple-gives-free-bumpers-all-iphone-owners/

    – نکته آخر هم به عنوان کسی که هم آیفون و هم Galaxy S داره یه کم تعجب کردم از دیدگاه شما … جند مورد این دو تا گوشی رو براتون با هم مقایسه می کنم :

    امتیازات Galaxy S
    پخش انواع فایل های ویدیویی بدون تبدیل
    پشتیبانی از Adobe Flash
    پشتیبانی از Micro SD Memory
    FM Radio
    قیمت 1/3 (430 هزار تومان)
    صفحه نمایش ضد خش و ضربه (گوریلا)
    AMOLED با زاویه ی دید بالا

    بزرگترین ضعف هاش هم جلوی آیفون
    با این که خیلی از برنامه های معروف آیفون روی اندروید هم اومدن بعضی از برنامه هایی که من باهاشون کار میکنم هنوز فقط روی iOS هستن
    فلاش نداره
    ماندگاری باتریش کمتره
    چگالی پیکسلش کمتره

    خلاصه همه اینا رو نوشتم که دفعه بعد یک طرفه به قاضی نروید …

    – بازم خسته نباشید و کار خوبتون رو ادامه بدین …

    1. سلام فرزاد جان.

      ممنون از نظر لطفت.

      در مورد خریدت از زودفود خوشحال شدم. امیدوارم گروه خوبشون موفق باشه.

      و مرسی بابت اطلاعات. اصلا برای galaxy S شاید به خودت زنگ بزنیم.

      اگر آماده هستی به ایمیل رادیو به نشانی radio@gooyait.com یا radio.gooya@gmail.com اعلام کن تا به موقعش باهات تماس بگیریم.

      سلامت باشی

  14. محسن جان خسته نباشی.
    خوب بودید ،خیلی خوبتر شدید : دی
    تبریک.
    خودمونی تر باشید، دوست داشتنی ترید.
    آیفون هم حرف نداره ( اگه استفاده نکردید منع نکنید )

    1. سلام آیدین عزیز.

      والا بعضی دوستان می‌گن جدی باشید، بعضیا می‌گن شوخی کنید. باید سعی کنیم به جای خودش رسمی باشیم و به جای خودش شوخ.

      به نظرم حد وسط و همه پسندش همین “خودمونی” باشه که شما گفتی.

      ممنون از اینکه بهمون لطف داری.

      برات بهترینها رو از خدا می خوام.

  15. میشه بفرمایید چطوری مقاله رو میخواهید توی گویا آی تی چاپ کنید؟؟
    چاپ؟؟؟؟؟؟؟ حین گوش دادن هستم

    1. سلام سینا جونم،

      برای خوابوندن کل تو یکی هم که شده یه نشریه گویا راه می‌اندازیم توش چاپ می‌کنیم.

      :دی

      در ضمن، دقیقتر گوش کن بهتر می‌شنوی عزیزم.

      D:

      ما شما رو دوست داریم آقا سینا.

  16. سلام زیاد حرص نخور پیر می شی محسن جان.
    من اکثر برنامه های رادیو رو گوش میدم ولی کمتر کمنت میذارم این یکی ارزششو داشت که کامنت بدم.کیفیت کلی کار بهتر شده. هر چند نقد بچه ها هم وارده .مثلا خانم افتخاری قبل از مصاحبه باید معرفی می شدن.
    راستی من هنوز منتظر جواب پیشنهادم هستما اگه موافقت بشه میخوام یه هفته در میون با رادیو باشه.
    خسته نباشین می دونم که آماده کردن مطالب رادیوخیلی وقت گیره ولی با جدیت ادامه بدین .

    1. حرص؟ نه بابا. نگران من نباش.

      من اگه اهل حرص خوردن بودم که الان از دست این آقا سینا خودمو می‌کشتم که.

      ما تخصص داریم دیگران رو حرص بدیم !!! خودمون حرص نمی‌خوریم.

      ممنون از لطفی که نسبت به برنامه خودت داری. بله. نقدها اکثرا (و نه همه‌شون) وارد هستن و ما هم می‌پذیریمشون با جون و دل !

      به خدا من هنوز نتونستم مطلب تو رو ببینم. به حسین ایمیل بزن، بگو مطلبت رو یا منتشر کنه یا اینکه برای من بفرسته. یا اصلا خودت بفرستش. تا ببینیم جنس مطلب چه جوریه و شروع کنیم. البته باید بیشتر زحمتهاش پای خودت باشه ها. چون ما به شدت در محدودیت زمان هستیم. وگرنه ایده‌ات ایده‌ی خوبیه و به نظرم موفق می‌شه و یه بخش پرطرفدار می‌شه.

      به چشم. ما تا زمانی که ایده توی کله هامون هست ادامه می‌دیم.

      و ممنون از اینکه هستی …

      شاد باشی

  17. بله آقا محسن با اون هیکل ورزش کاری که شما داری حتما میتونی کل منو بخوابونی. اون خانومه کی بود؟
    در کل خوب بود برنامه ولی به نظرم هنوز نتونستید ناراحتی 2 هفته یکبار شدن رو از دل ما در بیاریدااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    این برنامه نهایت مجوز 9 روز 3 ساعت یکبار رو میده نه بیشتر : دی

    1. بابا به خدا من نحیف و ظریفم.

      اون عکسا رو که دیدی، اونا به خاطر خراب‌کاری عکاسه. می‌خواسته تو عالم رفاقت منو بزرگ جلوه بده، یه جوری و از یه زاویه ای عکس گرفته که من شبیه قوی ترین مردان ایران شدم. وگرنه من همش با ۷۰ کیلو وزن، کجای هیکلم به این می خوره که با شما بخوام در بیفتم !!!

      اون خانم، سرکار خانم افتخاری بودن. مهندس آی تی، کار درست و حرفه‌ای.

      شما بگو چه بخش جدیدی دوست داری اضافه کنیم یا اینکه اصلا چیکارا بکنیم که راضی بشی. ما به دیده منت قبول می کنیم.

      سلامت باشی گل پسر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *