رشد عجیب گوگل کروم: بیش از 20 درصد کاربران از مرورگر گوگل کروم استفاده میکنند

  • 1390/4/14
  • عليرضا شیری
  • 0

بر اساس آخرین تحلیل و بررسی های کمپانی StatCounter و نمودارهای منتشر شده، مرورگر گوگل آن قدر رشد کرده که حالا 20.17 درصد از کاربران اینترنت از آن استفاده می‌کنند. عجیب است!! کروم در سال 2009 تنها 2.8 درصد سهم بازار مرورگرها را در اختیار داشت و حالا به رقمی قابل توجه دست یافته.

مرورگر مایکروسافت با توجه به درصد بالای فروش سیستم عامل های این شرکت، بیشترین کاربر را دارد، IE یا به عبارت دیگر Internet Explorer در سال 2009 حدود 60 درصد سهم بازار را در اختیار داشت و حالا 44 درصد آن را در اختیار دارد! سقوط زیادی است. موزیلا نیز تدریجا طرفداران خود را از دست داده و استفاده از مرورگر Mozilla FireFox از رقم 30 درصد به 28 درصد نزول کرده است.

Chrome در سال 2008 به بازار آمد و اکنون نسخه ی 12 آن عرضه شده و نسخه های 13 و 14 هنوز در وضعیت آزمایشی هستند. طراحی جمع و جور و ساده ی کروم و همچنین سرعت بالای آن هواداران زیادی دارد، به همین علت است که مایکروسافت و موزیلا هر دو از شیوه ی گوگل تقلید کرده و نوارهای اضافی را در مرورگر خود حذف کرده اند.

اگر میخواهید بدانید که StatCounter از چه جامعه ی آماری استفاده کرده باید بگوییم که این کمپانی 15 بیلیون صفحه را در هر ماه بررسی کرده که با چه مرورگری باز میشوند، این کار 3 ماه انجام شده و اکنون نتیجه در یک نمودار منتشر شده است:

منبع:

insidehw

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *