50 تصویر جذاب از هنر نقاشی خیابانی

  • 1390/5/17
  • عباس كريمي
  • 41

اگر از آن دسته افرادی باشید که همچون خودِ من زیاد به وبگردی می پردازید به احتمال زیاد تاکنون در وِب با نمونه هایی از نقاشی های خیابانی برخورد داشته اید. شروع این نوع از نقاشی به کشور ایتالیا و قرن شانزدهم میلادی بازمی گردد. این هنرمندان در کشورهای مختلف به نام های متفاوتی خوانده می شوند: در ایتالیا مدونار (Madonnari )، در آمریکا هنرمندان گچی (chalk artists)، در انگلستان Screevers و در آلمان Strassenmaler. قصد پرداختن به تاریخچه نقاشی خیابانی را ندارم اما در این زمینه به علاقه مندان توصیه می کنم به ویکی پدیا (به انگلیسی) و یا همراوی (به فارسی) مراجعه نمایند.

در این پست قصد داریم مجموعه ای شامل حدود 50 عدد از این تصاویر را تقدیم به شما خوانندگان گویا آی نماییم. این مجموعه از سایت Hongkiat.com برگزیده شده است.

در صورت تمایل به مشاهده ی تصاویر بیشتری در این زمینه می توانید به این دو پست نیز مراجعه نمایید:

A Showcase of Breathtaking 3D Street Art Paintings

Absolutely stunning 3d street art paintings

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع تصاویر: Hongkiat

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 41 دیدگاه
  1. خیلی عالی بود.. لطف کنید یکی از تصاویر را به صورت پارنوما اگه موجود هست بذارید میخوام از زوایای دیگر عکس و ببینیم..ممنون

    1. moji عزیز با توجه به اینکه این پست منتشر شده به شما پیشنهاد می کنم با یه جستجو توی اینترنت به مقصودتون برسین. به طور کلی هر ساله فستیوال های مختلفی در دنیا با موضوع نقاشی خیابانی یا نقاشی ۳بعدی خیابانی برگذار می شه از جمله فستیوالی در ایتالیا. به راحتی می تونین با گوگل کردن کلمات کلیدی به نتایج جالبی دست پیدا کنین. فکر می کنم ترکیبی از این کلمات بتونن مفید واقع بشن:
      panorama street painting یا ۳d street painting
      موفق باشین

    1. بله علی جان، بسیار زیبا هستند. وقتی خودمم واسه اولین بار دیدمشون بهشون غبطه خوردم!

  2. خیلی زیبا و جذاب بود
    کاش میشد در ایران هم …در خیابانهای تهران هم….. در شهرستانها هم…..از این هنرنماییها کرد….اگه شرکت مخابرات و گاز و اب وووووووغیره واسمون یه پیاده رو یا خیابون درست و حسابی باقی بذارن
    به امید ان روز
    بازم ممنون از حسن سلیقتون

    1. با تشکر از لطف شما مهتاب خانوم ؛
      شما اگه یه جستجو توی گوگل انجام بدین میبینین که عبارت “نقاشی خیابانی” توی ایران یه معنی می ده و بقیه ی دنیا یه معنی دیگه! اینجا میان کنار خیابون یه کارگاه می زنن و چند تا بوم علم می کنن و آموزش نقاشی “کنار خیابانی” می دن، اما در بقیه دنیا یه کار متفاوت رو می بینیم که البته می تونین توی همین پست و لینک هاش ببینین نگاه اونها چیه. نمونه ی ایرانیش همون کارگاهیه که خرداد امسال بیرون تالار وحدت تهران برگزار شده و یا کارگاه هاییه که به مناسبت های مختلف مثل آزادسازی خرمشهر برگزار می شن.
      خلاصه، من که هر چه گشتم نتونستم نمونه ایرانی این کارها رو ببینیم، خوش حال می شم اگه دوستان اطلاعاتی دارن با ما هم به اشتراک بذارن

    2. بله اینجا هم تو مشهد دور میدون فردوسی و تا چند کیلومتر دیوارهای و باغهای آستان قدس رو شهرداری 32 میلیون هزینه میکنه و چند ماه هنرمندها داستانهای فردوسی رو به زیبایی به تصویر میکشند که یک ماه پیش آستان قدس سر یک دعوای مسخره و عدم اجازه شهرداری به این نهاد برای نصب تابلو تلویزیونی در ابتدای سجاد، یکشبه روی همه این نقاشی ها رنگ سفید میپاشه، به همین راحتی!!!!!

  3. “باران” و “richie” عزیز ما هم از این که این پست مورد توجه تون واقع شده خوش حالیم و البته به خاطر کامنت هاتون متشکر

  4. واقعا جالب بود كاش مي شد يه كاري كرد تو ايرانم همچين كارايي كرد واسه روحيه مردم عاليه – خيلي ممنون

    1. منم از شما متشکرم “غزاله” خانوم
      در این که ما همه آرزو داریم نمونه هایی از دست در ایران هم اجرا بشه شکی نیست، اما آیا واقعن محیط، نگرش افراد،قوانین و خیلی چیزای دیگه اجازه ی همچین کاری رو می ده؟
      دوستمون “یک عارف” هم اشاره کردند، وقتی این همه زحمت رو یک شبه در مشهد به باد می دن آیا بقیه جاها با اون جا متفاوته؟ درست که اون نقاشی دیواری بوده نه نقاشی خیابانی اما این ماجرا جای تامل بسیار داره

  5. با سلام- بابت عكسا واقعا عالي بود دستتون درد نكنه اما تو ايرون خودمون هم كارهاي خيلي جديدي پيدا ميشه كه اگه از اونا هم توسايتتون تبليغ كنين هم فاله و هم تمشا -يا علي

    1. سلام “barsava” عزیز
      متاسفانه من اطلاع چندانی ندارم که آیا تاکنون کارهایی از این دست توی ایران انجام گرفتن یا نه، در صورتی که اطلاعاتی در این مورد دارین متشکر می شم با ما هم درمیون بذارین

  6. بی نظیر بود و به نظرم با این کار رنگ شهر عوض می شه خوب می شد از این نقاشی ها هم برا ی شهرمون اجرا می شد

    1. زهرا خانوم متشکرم از نظرتون
      البته همونجور که می بینین بیشتر این نقاشی ها رو توی پیاده روها کشیدن، اگه قرار بود توی خیابون های مثلن تهران کشیده بشن یک شبه تمامشون تیره می شدن!

    1. سلام
      شما هم خسته نباشین، متشکرم
      سحر خانوم احتمالن منظورتون از آقای “هنرمند” اون آقای داخل عکس بودن نه بنده دیگه! گفتم یه وقت سوء تفاهمی پیش نیاد D:

  7. زیبا بود
    اما کپی زیبایی بود
    اینجارو نگاه کنید :

    http://www.pcday.ir/gallery/%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-3-%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86

    اما بخاطر گردآوریش تشکر کنیم . بدرود

    1. با سلام و خسته نباشيد
      شما اگر به انتهاي مطلبتون دقت كنيد و ببينيد كه چي نوشتيد

      این تصاویر تکتک از سرتاسر اینترنت جمع شده است ,لطفا در صورت تمایل برای کپی نام منبع را ذکر کنید ،
      اما باز در ادامه همين مطلب نوشتيد
      منبع: http://sonian.tk/

      اما دوست عزيز ما تصاويري رو كه دريافت كرديم و بر روي سرورمون قرار داديم از وب‌سايت Hongkiat دريافت كرديم و اينكه توضيحات نوشته شده در مطلب هم با شما خيلي فرق ميكنه و بنظرم اين ملاكي بر كپي نميشه چون تصاوير يكي هستند و منابع و مطالب نوشته شده در هر دو سايت با هم خيلي فرق مي‌كنند.
      براتون آرزوي موفقيت مي‌كنم.
      البته اين رو هم بگم تصاوير هم كمي با هم فرق ميكنن
      بالفر مثال اين تصوير در تصاوير شما وجود نداره
      https://www.gooyait.com/uploads/51106.jpg

    2. با سلام خدمت علی آقای عزیز
      هرچند ادمین در جواب شما کامنت گذاشتن اما این مسئولیت از گردن من به عنوان تهیه کننده، مترجم یا …ِ این مطلب برداشته نمی شه.
      ابتدا باید بگم سایت زیبایی هست pcday.ir.
      و اما در ادامه: شما چه راحت ما را به کپی کاری متهم می کنید! من این مطالب رو می گم قضاوت باشه به عهده شما و البته خوانندگان.
      ۱٫ اصل این مطلب حدود یکی دو هفته قبل در سایت Hongkiat منتشر شده و من هم چون برام جالب بود به فاصله اندکی اون رو روی سرور گویا آی تی قرار دادم. با توجه به این که شما از واژه “کپی کاری” استفاده کردین می شه نتیجه گرفت که سایت Hongkiat اول از روی مطلب سایت شما کپی کرده و بعدش هم من از روی اون سایت!
      ۲٫ من در انتهای پستم، منبع که شامل آدرس دقیق لینک مورد نظر بود رو ذکر کردم اما شما به عنوان منبع نام قدیم سایتتون رو ذکر کردین و جالب اینجاست که با کلیک بر روی اون به همین سایت فعلیتون ریدایرکت می شیم!
      ۳٫ مطمئنا تصاویر این پستِ شما با تعدادی از تصاویر دیگر سایت های داخلی مشترک هستن، پس با منطقِ شما و به صرف این اشتراک اون ها می تونن شما رو به کپی کاری متهم کنند!
      این موضوع همین جا از نظر من تموم شده هست و براتون آرزوی قبولی طاعات و موفقیت در زندگیتون می کنم.

  8. خیلی زیبا بود واقعا دستتون درد نکنه و اما کاش تو مملکت ما هم از این هنر نمایی ها میشد مایی که این همه هنرمند داریم

  9. kashki mishod tooye iran ham az in zibayi ha midashtim.azatoon mamnoonam,hadeaqal age too iran nadarim mitoonim toye internet az in aksha lezat bebarim. vaqean bi nazir bood

  10. از دوستان عزیز: “سعید”، “ممدی”، “کیوان”، “p. ahdizadeh” و “سینا” به خاطر کامنت های محبت آمیزشون تشکر می کنم.
    موفق باشین

  11. منظور شماست اقاي هنرمند
    شما هم خسته نباشيد وقتي من اين استعداد شما را ميبينم افتخار ميكنم تو يك ايراني هستي ومن خودم كه ايراني هستم خودم در المان درس ميخونم به سايت ايراني هم سر ميزنم بخش ميشه رشتونو به بگيد فضولي نباشه يا كلا ميري

    1. شما لطف دارین سحر خانوم، من تنها به عنوان یک نویسنده غیر هنرمند (: دی) گویا آی تی این مطلب رو روی سرور قرار دادم. البته علتش هم واضحه: وقتی دیدمشون به نظرم خیلی زیبا اومدن!
      در مورد تحصیل هم براتون آرزوی موفقیت دارم و رشته منو که جویا شده بودین، مدیریت بازرگانی هستم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *