گلکسی تب؛وقتی همه چیز در یک چیز خلاصه میشود!

گلکسی تب؛وقتی همه چیز در یک چیز خلاصه میشود!
  • 1390/6/5
  • م. خاتمی
  • 6

بسم الله

مقدمه:

بدون شک در چند سال اخیر تکنولوژی پیش رفت چشم گیری داشته است که از جمله ی این تکنولوژی ها میتوان به تبلت ها اشاره کرد . تبلت ها صفحات لوحی شکلی هستند که معمولا از سسیستم عامل اندروید یا ویندوز موبایل  بهره میبرند . شاید به عقیده بعضی ها تبلت جایی بین رایانه و تلفن همراه قرار گیرد البته به نظر زیاد جالب نمیرسد که از یک تبلت به عنوان یک تلفن همراه استفاده شود ، اما برای خیلی ها این میتواند یک ویژگی خوب به حساب آید.

تبلتی که امروز قصد نقد و برسی آن را داریم ، تبلت گلکسی تب پی 1000(Samsung P1000 Galaxy Tab) می باشد که بدون شک علاقه مندان زیادی را شیفته خودش کرده است.

شناخت:

اولین تجربه ساسونگ در دنیا بزرگ تبلت ها ، تبلت معروف و پرطرفدارش به نام گلکسی تب است که بسیار آن را یک اسمارت فون میدانند تا یک تبلت.

در نگاه اول میتوان به سیستم عامل اندروید 2.2 آن و همچنین به سی پی یو یک گیگا هرتزی آن و همچنین به دوربین 3.2 مگاپیکسلی و فلاش آن اشاره کرد .

صفحه نمایش :


صفحه نمایش گلکسی تب به شما این امکان را میدهد که با خیالی راحت یک سینما خانگی کوچک را به همراه خود داشته باشید ، اندازه صفحه نمایش این تبلت 7 اینچ و  صفحه نمایش لمسی LCD Capacitive می باشد . حالا شما به راحتی می توانید فیلم های با کیفت Hd را در این تبلت بدون هیچ مشکلی و با کیفت فوق العاده بالا مشاهده کنید . البته قابلیت مولتی تاچ (چند دریافته بودن) بودن این تبلت هم به شما این امکان را میدهد که به راحتی بنویسید ، کتاب ورق بزنید و یا هر کار دیگری مثل بازی کردن با قابلیت مولتی تاچ را انجام دهید . گلکسی تب با داشتن  سنسور حرکتی این امکان را فراهم کرده تا با انرژی 2 برابر بازی کنید و از آن لذت ببرید . (کیفیت صفحه نمایش 600 × 1280 پیکسل می باشد.)

کیفیت صدا:


گلکسی تب با داشتن اسپیکر های استریو خود به شما این امکان را میدهد که به راحتی به صدا های خود گوش دهید یا با لذتی دو برابر به تماشای فیلم به کمک صفحه نمایش آن بپردازید و در اتاق خود یک سینما خانگی ایجاد کنید!

حافظه :

گلکسی تب از لحاظ  حافظه به دو قسمت تقسیم میشود: گلکسی تب 16 و گلکسی تب 32 گیگ . از این میترسید که با مشکل کمبود فضا برخورد کنید سامسونگ یک شیار کارت حافظه میکرو اس دی قرار داده است که تا 32 گیگابایت کارت حافظه را پشتیبانی میکند. حالا این دیگر دست شما است که با این مقدار فضا چه کنید . اما شاید بیش تر این حافظه در گلکسی تب به فیلم و بازی های شما اختصاص داده شود!

وزن و ابعاد:


وزن گلکسی تب در مقایسه  با آی پد و دیگر تبلت ها به نظر سبک می آید ، وزن این تبلت 380 گرم میباشد که به دلیل کشیدگی آن این وزن در هنگام گرفتن در دستتان زیاد مشخص نمیشود ، ابعاد این دستگاه هم 190 × 120 × 12 mm می باشد که به راحتی در دستتان یا در جیب بارانی شما جا خوهد گرفت!

پردازنده:

گلکسی تب از پردازنده یک گیگا هرتزی  ARM مدل Cortex A8 Processor بهره می برد و به راحتی سیستم عامل آن یعنی آندروید روی آن پاسخگو است.

حافظه رم این دستگاه نیز 512 می باشد که برای نصب بسیاری از نرم افزار ها و بازی ها مناسب است . اگر اهل بازی و کار های گرافیکی هستید باید خدمتتان عرض کنیم که گلکسی تب از PowerVR SGX540 Graphics بهره میبرد که به شما اجازه میدهد به راحتی و با سرعت بالا کار های گرافیکی خود را انجام دهید .

دوربین :

گلکسی تب دارای دو دوربین یکی در جلو و دیگر در پشت خود است. دوربین جلو گلکسی تب به شما این امکان را میدهد که به راحتی با دوستانتان تماس تصویری داشته باشید و اگر هم زیاد اهل تماس تصویری و مکالمه تصویری نیستید میتوانید با دوربین 3.2 مگاپیکسل مجهز به اتوفوکوس (Autofocus)، دارای فلاش LED و قابلیت ثبت موقعیت زمانی و مکانی عکس گرفته شده بر روی آن (Geo-Tagging) لذت یک عکاسی با کیفیت را داشته باشید! البته قابلیت فیلم برداری این دوربین هم با کیفیت نسبتا خوب 30 فریم بر ثانیه میباشد که انتظار زیادی نباید از آن داشت. (فیلم برداری با ابعاد 480 × 720 و 30 فریم بر ثانیه)

البته اگر دوربین با کیفیت فیلم برداری Hd روی گلکسی تب تجهیز میشد به نظر استقبال بیش تری از این تبلت میشد.

اینترنت و … :


همیشه با صفحه کوچک موبایلتان برای وب گردی و چک کردن ایمیل یا دیدن ویدئو دلخواهتان مشکل داشته اید ، گلکسی تب این مشکل را بر طرف میکند با داشتن صفحه 7 اینچی و مجهز بودن به اپرا مینی و فلش 10.1 دیگر اینترنت به فرمان شما خواهد بود . تماشا کردن ویدئو مورد علاقه تان در گلکسی تب انرژی دو چندان به شما خواهد داد که فقط با تجربه کردن آن متوجه این موضوع خواهید شد!

امکانات :

گلکسی تب از لحاظ تجهیزات خیلی قوی عمل کرده است از جمله ان ها می توان به قابلیت تماس تلفنی با نصب سیم کارت در آن و امکانات ارتباطی از جمله WiFi – GPRS – GPS – Edge و بلوتوث 3 که سرعت بی نظیر و باور نکردنی در انتقال اطلاعات دارد ،کارت خوان ، دوربین ، قطب نما ، حسگر شتاب سنج ، USB و پورت 3.5 میلیمتری صدا  و بسیاری دیگر از امکانات اشاره کرد اما متاسفانه این تبلت با همه امکاناتی که دارد از رادیو اف ام بی بهره است. اما مشکل به اینجا ختم نمیشود نداشتن پورت HDMI در این تبلت یک ضعف برای آن محسوب میشود که البته میتوان آن را با افزونه های جانبی برطرف کرد.

در پایان :

گلکسی تب به جرات یکی از بهترین تبلت هایی است که در بازار یافت میشود و قیمت نسبتا خوبی دارد اما نداشتن بعضی امکانات که در بالا به آن ها ذکر شد کماکان باعث شده که محبوبیت این تبلت کاهش پیدا کند ، اما اگر شما دوست دارید با بودجه نسبتا مناسب به یک تبلت خوب دست پیدا کنید که نیاز های روزانه شما را تامین کند ما به شما گلکسی تب سامسونگ را معرفی میکنیم که در حقیقت شما با خرید آن هم صاحب یک تلفن با تمام امکانات می شوید و هم یک تبلت قدرتمند !

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 6 دیدگاه
  1. ممنون بخاطر این مطلب
    ولی بهتر بود Galaxy Tab II رو نقد می کردید. چون به نظرم ارزش نقد رو داره. اما در مورد این وضعیت برعکس هستش…

    1. سلام محمد مهدی جان.
      در آینده نزدیک Galaxy Tab II را هم به طور تخصصی نقد خواهم کرد .
      موفق باشید.
      یا علی

  2. با توجه به این که هم اکنون گالاکسی تب ۱۰ به بازار معرفی شده و همچنین گذشتن تقریبا یک سال از معرفی این تبلت شاید برای معرفی این تبلت کمی دیر بود. این تبلت همه چیز تمام است تنها صفحه ۷ اینچی اش ناراحت کننده است . قیمت خوب ان مزیت و هم چینین ساپورت خوب شرکت مایکروتل از این محصول ( منظور از لحاظ نرم افزاری است) آن را متمایز کرده اما در نهایت بنده ایپد دو رو ترجیح می دهم. از چند لحاظ سی پی یو آن قوی تر است و صفحه ان بزرگ تر است

  3. سلام
    من که پول ندارم اون یک میلیونی هاش رو بگیرم ولی جدیدا این مدل رو دیدم که اسمش هست Samsung P1010 Galaxy Tab Wi-Fi
    که 370 تومنه …میخاستم اینم کامل بررسی کنید که بیشتر به درد مردم میخیوره و قیمتش هم مناسبه … و این که این میشه با سیم کارت به اینترنت وصل شد یا نه ؟>

    1. کجا 370 می دن؟
      شاید منظودت سایت دی جی که اشتباه چند روزی زده بود 375ت.میل بزن اگه مطمنی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *