مسدود یا پنهان کردن افراد در گوگل +

مسدود یا پنهان کردن افراد در گوگل +
  • 1390/6/7
  • آرمان شيرزادي
  • 1
گوگل یک روز بعد از اینکه شرکت فیس بوک از تغییرات در تنظیمات کاربران خود خبر داد و امکان جدید در دسترسی و  اشتراک گذاری و امکان نمایش پستها به افراد داخل حلقه های سرویس پلاس خود را با عناوین زیر عرضه کرد:Google+
  • امکان پنهان کردن کاربران Ignore option
  • امکان مسدود کردن کاربران Block option
دلایل متعددی می تواند باعث شود که یک کاربر گوگل پلاس به مرور زمان در سطوح دسترسی به افراد داخل حلقه های خود تغییر انجام دهد و بخواهد فرد یا افراد خاصی را از گروه های خود حذف یا پنهان نمائید ، با ایجاد دو حالت بالا این امکان براحتی طوری فراهم شده که فرد انتخاب شده از اینکار مطلع نشود.
در حالت ignore option کاربر اصلی بدلایل مختلف مانند نداشتن شناخت کافی  یا نداشتن علاقه ، نیازی به دریافت اطلاعات به اشتراک گذاشته شده از یک کاربر خاص را ندارد به همین دلیل این حالت را بر میگزیند .پس از پنهان کردن یک فرد مشخص ،کاربر اصلی هیچ پستی از فرد پنهان شده دریافت نخواهد کرد و تمامی notification ها (شامل 1+ و کامنتها) هم کاملا پنهان شده و اسم وی نیز از داخل حلقه ها حذف خواهد گردید.
در این روش کاربر پنهان شده همچنان قادر خواهد بود که  پستهای به اشتراک گذاشته توسط کاربر اصلی را ببیند آنها را 1+ کند یا برای آنان کامنت بگذارد (بدون اینکه به اطلاع کاربر اصلی برسد).
درحالت  Block option بدلایلی مانند دلایل ذکر شده بالا کاربر اصلی نمیخواهد اطلاعات به اشتراک گذاشته شده خود وی نیز توسط یک کاربر خاص دیده شود  و یا حتی اطلاعاتی را که  توسط کاربر مسدود شده فرستاده میشود را ببیند به همین دلیل  آن کاربر را  مسدود میکند. در این حالت نیز تمامی  notification ها حذف شده ،اسم وی از داخل حلقه ها از بین رفته اجازه 1+ و کامنت گذاری بطور کلی گرفته شده  و  این کاربر به هیچ یک از اطلاعات شما دسترسی نخواهد داشت و دسترسی وی مانند کسانی میشود که قبلا هیچوقت توسط شما پذیرفته نشده اند.
از مزیتهای این دو کار عدم اطلاع فرد مشخص شده از انجام این کار بوده ،طوریکه در دوحالت فوق ،کاربر انتخاب شده به هیچ طریقی از دسترسی های که از وی گرفته شده مطلع نشده و هیچ پیغامی نیز به وی ارسال نخواهد گردید.ذکر این نکته ضروری است که کاربر اصلی بعدا قادر خواهد بود این فرد را به حلقه های خود برگرداند.
روشهای انجام این کار:
  • Ignore option
به  روش های مختلف و براساس نوع کاربر انتخاب شده ،این دو حالت امکان پذیر می باشد:
  • از طریق  notification در منوی گوگل, و انتخاب نام کاربر و کلیک بر روی Ignore
  • کلیک بر روی Ignoring از منوی سمت راست پستهای فرستاده شده توسط وی و انتخاب Ignore  کنار اسم کاربر انتخاب شده
  • از صفحه Circles  و انتخاب نام او در قسمت People who’ve added you  و زدن  Ignore(این روش کلی بوده و بر روی تمامی کاربران امکان پذیر است)
Ignore option
  • Block option

غیر از روشهای مانند روش بالا که برای این حالت هم امکان پذیر است ،کاربر اصلی با مراجعه به پروفایل هر کاربر و  زدن Block  در پایین سمت چپ ، زیر عکس وی  این امکان برای فرد انتخاب شده برقرار میگردد

Block option
روش برگرداندن فرد به داخل حلقه ها(undo):
در هر دو حالت فوق با مراجعه به صفحه Circle  ها و انتخاب  more action و دیدن لیست افراد Ignore , Block شده می توان براحتی با انتخای Unignore یا Unblock  دوباره  آن کاربر را در Circle های دلخواه اضافه کرد.
Unignore
unignore
از طریق این آدرس می توانید فیلم معرفی این دو امکان را از طریق کارکنان گوگل مشاهده نمائید

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام خسته نباشید من کامنتی زیر یک کلیپ ویدیویی در یوتیوپ گذاشتم وحالا میخوام گزینه پاسخ که در زیر اون کامنت هست رو برای مخاطبی خاص محدود کنم لطفا مرا در این زمینه راهنمایی کنید ازقبل از کمک شما متشکرم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *