تیم کوک مدیر عامل جدید اپل 383 میلیون دلار سهام در طی 10 سال پاداش خواهد گرفت

تیم کوک مدیر عامل جدید اپل 383 میلیون دلار سهام در طی 10 سال پاداش خواهد گرفت
  • 1390/6/7
  • مهدی صمصامی
  • 0

تیم کوک مدیر عامل جدید شرکت اپل (Apple) در ازای رهبری و مدیریت با ارزش ترین شرکت جهان، پاداش بسیار سنگینی را دریافت خواهد کرد.

 

گزارشی از کمیسیون اوراق بهادار و ارز نشان می دهد که اپل مقداری در حدود 1 میلیون سهم از سهام شرکت اپل را به تیم کوک اعطا کرده است. با توجه به آخرین قیمت معامله در امروز که مبلغ 383.58 میلیون دلار بوده است، می توان گفت سهام جدید وی با ارزشی بالغ بر 383 میلیون دلار می باشد.

 

البته نکته ای قابل توجه است. کوک برای به دست آوردن پاداش کامل خود موظف است که تا 10 سال آینده در اپل بماند. نیمی از سهام وعده داده شده او در تاریخ 24 آگوست 2016 و نیمی دیگر از آن در 24 آگوست 2021 به او اعطا خواهد شد. در واقع می توان گفت اپل با این کار خود تیم کوک را برای یک دهه در اپل نگه خواهد داشت با اطمینان به آنکه دیگر تا این مدت زمان، تغییر قابل توجهی در رهبری این شرکت به وجود نیاید.

 

البته باید گفت که تیم کوک به احتمال زیاد هیچ وقت نتواند به ثروت کنونی بیل گیتس که طی سال ها اندوخته شده است، دست یابد؛ زیرا به لطف سهام مالکیت بزرگی که او در شرکت Disney دارد، ارزش سهامش در حدود 8.3 میلیارد دلار است. اما هم اکنون با این اوصاف انتطار می رود که تیم کوک بتواند حداقل چند میلیون یا چند میلیارد دولاری را در طول این دهه به دست آورد. همانطور که مشخص است این چیزی است که که برای رهبری با ارزش ترین شرکت به یک فرد داده می شود…

 

منبع : Mashable.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *