معرفی 40 مورد از درخشانترین تبلیغات بیلبوردی

معرفی 40 مورد از درخشانترین تبلیغات بیلبوردی
  • 1390/6/9
  • عباس كريمي
  • 16

آیا در طول زندگی تان تعداد بیلبوردهای تبلیغاتی ای که به هنگام پیاده روی و یا رانندگی مشاهده نموده اید را شمرده اید؟ من از این که بگویم نمی توانم بسیاری از آن ها را به یاد آورم متاسف هستم، اما صادقانه معتقدم این مشکلِ من نیست زیرا که خودِ بیلبورد می بایست به اندازه کافی خوب باشد که بتواند مرا به سمت خودش جذب کند!

توضیح: در این متن عبارات بیلبورد تبلیغاتی و تبلیغ بیلبوردی با هم معادل هستند.

(منبع تصویر: Ads Of The World )

چه چیزی باعث ممتاز شدن یک بیلبورد می شود؟ یا از خودتان یک سوآل بپرسید، چه چیزی می تواند باعث شود رانندگان به هنگام رانندگی زندگی خودشان را برای نگاه کردن به بیلبوردها به مخاطره بیاندازند؟ یک بیلبوردِ ممتاز می تواند به خوبی به این پرسش پاسخ دهد. این بیلبوردها می بایست گرافیک محور، آگاهی بخش، جالب توجه، پرنفوذ و خلاق باشند.

احمقانه به نظر می رسد؟ نه، تعداد بسیار زیادی از بیلبوردها هستند که این ها را انجام داده اند و من در این پست می خواهم 40 عدد از تبلیغات بیلبوردی ای که بسیار جذاب و خلاقانه هستند را معرفی کنم. این تبلیغات به شما اثبات خواهند نمود که خلاقیت را هیچ حد و مرزی نیست، پس از دیدن آن ها لذت ببرید!

Anando Milk: ساختمان. “از آن جا که هر کودکی در یک دنیای فانتزی زندگی می کند، ایده  این بود که به طور اغراق آمیزی نشان دهند نوشیدن شیر تقریبا به کودک نیرویی فوق بشری اعطا می کند.” (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Australian Childhood Foundation: ناپیدا. به طور کلی کودکی که خارج از قاب پوسترِ بیلبورد قرار گرفته به گونه ای دراماتیک نشان دهنده عواقب بی توجهی و غفلت نسبت به کودک می باشد. اگر کسی مدل پلاستیکی ای که در زیر پوستر (به جای کودک) قرار گرفته را جدا کند می تواند این جمله را بر روی دیوار مشاهده نماید: “متشکرم که من را می بینید.” ( منبع تصویر: Ads Of The World)

برای مشاهده جمله پشتِ مدل پلاستیکی می توانید به سایت منبع تصویر مراجعه نمایید.

 

Belt Up. صندلی های عقبِ اتومبیل ایمن تر نیستند، کمربند را ببندید! در صورتی که افراد کمربند خود را نبندند، این تبلیغ به خوبی پیامدِ کارشان را به هنگام تصادف به نمایش می گذارد. (منبع تصویر: Eat Liver)

 

Bergey: آسمان. این بیلبورد توسط آژانس GWT از کشور هندوستان ساخته شده است. این آژانس برای بیانِ پیام خود از خطای دید استفاده کرده است. روشی صریح برای بیانِ “Natural Finish Colours”. (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Bic Razor: بیلبورد. گاهی اوقات شما نیازی به توضیحِ اینکه چقدر محصولتان خوب است، ندارید. تنها کافی است یک تیغ صورت تراشی که چمن ها را تراشیده برداشته و بِمانند تصویر قرار دهید، تمام! پیام این تبلیغ به شدت واضح و آشکار است! (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

BMW: کیش و مات. نمی خواهم در مورد اینکه آیا این تبلیغ اخلاقی هست یا نه بحث کنم، اما واقعا، پس از اولین باری که این تبلیغ را دیدم ماشین سانتا مونیکای ب.ام.و را به خاطر آوردم. در نهایت می توان گفت که این تبلیغ جذاب و سرگرم کننده است! (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Calgary International Film Festival: بیلبوردِ گریان. فقط بهترین شرکت ها باقی می مانند (پیام بیلبورد!). این بیلبورد، بهترین بیلبوردی است که به گونه ای خلاقانه قطره های آب را به کار گرفته است. (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Coca-Cola: نی. اضافه نمودن تنها یک نردبان برای ساخت چنین تبلیغی جذاب، ایده ای بسیار عالی. (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Coca-Cola: نی، نسخه پوستر. ایده ای مشابه با تبلیغ قبلی اما با به کار گرفتن بیلبوردهایی در کنار آن. در شگفتم که ارائه دهندگان این تبلیغات به چه چیزی فکر و عمل خواهند کرد. بگذریم، در هر حال ایده ی درخشانی است! (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Colorado State Patrol: برخورد بیلبورد. رعایت نکردن فاصله با اتومبیل جلویی ارزشش را ندارد (شعار بیلبورد)، شما می توانید این واقعیت را با فقط با نگاه کردن به تبلیغ این بیلبورد لمس کنید. (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Dairy Milk: شکلات. آیا می خواهید شکلات خوشمزه تان را توصیف کنید؟ نیازی به این کار نیست، تنها کافی است تکه ای غول آسا از شکلات را در این جا قرار دهید تا همه رهگذران احساس گرسنگی کنند! (منبع تصویر: Jen44)

 

DHL: ماز. در این بیلبورد عظیم 3بعدی، یک توپ کوچکِ قرمز رنگ از طریق کوتاه ترین مسیر از نقطه A به B می رسد. پس از اینکه توپ مورد نظر سفرش را به اتمام رسانید از طریق یک تسمه نقاله مخفی که در عقب بیلبورد تعبیه شده مجددا به نقطه ابتدایی بازگردانده شده و سفری دیگر را آغاز می کند. دوباره و دوباره، آری، و همیشه راه صحیح. (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Donastos Pizza: مدل. یک تبلیغ بیلبوردی که از تبلیغ بیلبوردی دیگری استفاده کرده است! فکر می کنم به خوبی Donastos Pizza را به خاطر آوردم. شما می توانید تبلیغی دیگر از Donastos Pizza که از روشی مشابهِ همین تبلیغ استفاده کرده را در این آدرس مشاهده نمایید. (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Elm Grove Police Department: سرعت کمتر بهتر است. شاید یک روش خلاقانه و احتمالا علمی برای یادآوری نمودن این نکته به افراد که سرعت کمتر بهتر است همین روش باشد. در این زمینه همچنین نسخه Accident Bills (صورتحساب های تصادف) و نیز نسخه Chance Of Crush (شانس برخورد) نیز موجود می باشند، از این تبلیغات جذاب و متنوع لذت ببرید! (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Ford Mustang: فرسودگی. “این بیلبورد در شهر دیتروید ایالت میشیگان به نمایش گذاشته شده است. Woodward Dream Cruise بزرگترین رخداد یک روزه صنعت اتومبیل در جهان می باشد. یک دستگاه دودساز در پشت صفحه بیلبورد نصب شده است و هر چند دقیقه یکبار چرخ عقب ماشین به چرخش در می آید و نهایتا بعد از یک دقیقه از چرخ ها دود خارج می شود.” (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Ford Mustang: سریع. چگونه می توان در یک تبلیغ بیلبوردی سرعت را توصیف کرد؟ کمپانی فورد به خوبی به این موضوع واقف است. این بیلبورد توسط GE Lexan EXL و با استفاده از رزینِ نیمه شفاف ساخته شده است. این بیلبورد صرفنظر از نوع آب و هوا، فصل، و یا روز و شب منظره ای که در پشتش واقع شده است را محو و مبهم می کند. پیشنهاد می کنم در این زمینه این و این مناظر را نیز مشاهده نمایید. (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Formula Toothcare: گاز گرفتن. قوی ساختن دندانها (شعار بیلبورد) که می تواند توسط Formula Toothcare فلز را از جا بکند! آنچه که در مورد این بیلبورد می توانم بگویم این است که رویهمرفته خلاقانه است! (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Frontline: مرکز خرید. “بینش – شما ممکن است نزدیک حیوان خانگی تان باشید اما از دیدن هجوم کَک ها به آن ناتوان باشید. … ” (منبع تصویر: Ads Of The World )

 

Heineken: بیلبورد 3بعدی. اندکی خلاقیت می تواند تمام نتیجه را تحت تاقیر خود قرار دهد، و بیلبورد 3بعدی Heineken’s این امر را اثبات نموده است. (منبع تصویر: Creative Criminals)

 

Hotwheels: حلقه. نمایشی بی نقص برای یک برند. (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

International Campaign: گذشت. یکی از روشهای بسیار مناسب افزایش آگاهی  استفاده از حس همدردی (سمپاتی) می باشد. در این تبلیغ، بیلبورد به وضوح مغایرت جهان صلح آمیز و جهانی که با عفو آمیخته شده است را به نمایش می گذارد. نسخه های دیگری از تبلیغ زیر را می توانید در اینجا و اینجا بیابید. (منبع تصویر: Dreamer7112 )

 

Jobsintown.de: زندگی برای شغل اشتباه بسیار کوتاه است. خب، یک ایده نبوغ آمیز. واقعا بدون توضیح است! (منبع تصویر: Mighty Optical Illusions)

 

Kolestron Naturals: تغییر. “این اجرای بیرونی (بیلبورد) به گونه ای استراتژیک در یک تفرجگاه قرار گرفته است و دارای چشم اندازی بی نقص از دریا و خط افق در پشتش می باشد. در این بیلبورد جای موهای خانم برش داده شده تا که نشان دهنده تغییرات رنگ های Kolestron Naturals، در مقاطع مختلف روز شب و روز باشد.” (منبع تصویر: Ads Of The World)

توضیح: شرکت Kolestron Naturals در زمینه تولید انواع رنگ مو فعالیت می کند.

 

Law And Order: لامپ بیرونی. باز هم می گویم که اندک چرخشی به سمت خلاقیت می تواند سراسر یک تبلیغ را دگرگون کند. حقیقتا یک تبلیغ درخشان است. (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Leica Binoculars: خرس قهوه ای. با دوربین Ultravidشرکت Leica از نزدیک تر مشاهده کنید (شعار بیلبورد). نمونه های عالی و متنوع بیشتری را می توانید در اینجا و اینجا مشاهده نمایید. (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Leica V-Lux 1: پیچک. اجرایی بدون نقص و زیبا. Leica آژانسی مناسب را برای ارائه تبلیغات مناسب برگزیده است. از نسخه های تبلیغیِ Stakes ، Iron Fence و Metal Sheet لذت ببرید. (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Maker’s Mark: مشروب. برنده تمامی تبلیغات بیلبوردی مشروب. کاملا یکتا. (منبع تصویر: putzunow)

 

Mars Chilled: زبان. کاری عالی با استفاده از 2 بیلبورد مجزا برای ایجاد تبلیغی که قبلا هیچ وقت دیده نشده. در این تبلیغ لبها بسیار خوب کار شده اند زیراکه 3بعدی به نظر می رسند! (منبع تصویر:  Ads Of The World)

 

Martor: تیغ صورت تراشی. یک تیغ ریش تراشیِ بی نهایت تیز که می تواند کبوترها را نیز تکه کند! تبلیغی کاملا مبتکرانه. (منبع تصویر: hatalska.com)

 

McDonald: بیلبورد ساعت خورشیدی. اگر به اندازه کافی خلاق هستید، یک ایده قدیمی نیز می تواند به شما کمک نماید تا تبلیغ بیلبوردیِ خلاقانه ای بیافرینید. ایده همه جا هست. (منبع تصویر: dsgnWrld)

 

Nestle. در آنِ واحد هم خوشمزه و هم دوست داشتنی. (منبع تصویر: ….HOW ADVERTISING SPOILED ME….)

 

Nike: مقاومت در برابر قایق. یکی از اصول مورد نیاز برای انجام یک تبلیغ بیلبوردیِ جذاب، به مبارزه طلبدن طبیعت می باشد و این بیلبورد که توسط کمپانی Nike اجرا شده یکی از بهترین مثال ها در این زمینه می باشد. (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Penline Stationary: نوارچسب قوی. هیچ کدام از دیگر تبلیغات با موضوع نوارچسب نمی توانند از این تبلیغ بهتر باشند: نوارچسبی که یک بیلبورد را محکم به دیوار چسبانده است. (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Adidas: Petr Cech (دروازه بان). کمپانی آدیداس برای جشن گرفتن افتتاح بازی های EuroCup 2008 تصویری 60 متری را از Petr Cech بر روی چرخ و فلک Prater Ferris wheel (مهم ترین جاذبه توریستی وین- اتریش ) نصب نمود. (منبع تصویر: Ads Of The World)

توضیح، ویکی پدیا: 13مین دوره بازی های یوروکاپ از تاریخ 29-7 ژوئن 2008 به میزبانی مشترک کشورهای اتریش و سوئیس برگزار شد.

 

Quitplan: هدف بزرگ. به طور کلی این تبلیغ می خواهد آمادگی QUITPLAN.com را برای کمک به افراد سیگاری ای که مهیای ترک سیگار هستند را نشان دهد. (منبع تصویر: Clarity Coverdale Fury)

 

Real Hip Hop: Black Power. (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Red Cross: بیلبورد خطای ادراکی. این یکی را دوست دارم. برای شوکه کردن رهگذران به اندازه کافی بزرگ و واقع گرایانه است. این بیلبورد برای ارتقای توجه افراد به مقوله گذشت (عفو) می باشد. (منبع تصویر: Mighty Optical Illusions)

 

Regional Environmental Awareness: استخر شنا. تبلیغی خلاقانه که در مکان مناسبی قرار گرفته و می تواند باعث جلب توجه به مقوله تاثیرات محیطی گردد. البته شمارِ بینندگان این تبلیغ بحث دیگری است! (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

Serve: گریز. ممکن است این پرسپکتیو اندکی غیر عادی به نظر برسد اما ایده ی آن به خوبی به نمایش در آمده است. واقعا خوب است. (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

The Comedy Channel: برهنه. این پوسترهای تبلیغاتی و لباس ها که بر روی نیمکت قرار گرفته اند به منظور تبلیغ سریال تلویزیونی Power Of One می باشند. در این سریال تحت تاثیر قدرت هیپنوتیزم، افراد وادار به انجام کارهایی می شوند که تمایلی به انجامشان ندارند. در این تبلیغ فرمی ابتکاری از تایپوگرافی به کار گرفته شده تا که به نظر برسد متن در حال حرکت است. (منبع تصویر: Ads Of The World)

 

بازتاب

رویهمرفته، تکنیک های معمولی ای که در ساخت این بیلبوردهای تبلیغاتیِ خلاقانه مورد استفاده واقع شده اند، قوانین طبیعت را به مبارزه می طلبند، همانند تبلیغ Nike که در بالا بدان اشاره شد، یا مانند اضافه نمودن دود به بیلبورد که باعث می شد تبلیغ تا حدی که ممکن است واقعی به نظر برسد، یا استفاده از نسخه های 3بعدی محصولات. اگر به تمام تبلیغات بالا با دقت توجه کنید، درخواهید یافت که آن ها بسیار بامزه هستند. حال، آیا شما ترفندهای دیگری را می شناسید که بتوان از آن ها در ساخت چنین بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه ای استفاده نمود؟

گذشته از این ها، من معتقدم که این 40 بیلبورد تبلیغاتیِ خلاقانه تنها نوک مرئیِ کوه یخ هستند. در حقیقت در جهان پیرامون ما تبلیغات خلاقانه ی بسیاری وجود دارند. پس اگر به هنگام رانندگی یا وب گردی یکی از آن ها را کشف کردید، آن را با ما نیز به اشتراک بگذارید.

منبع: Hongkiat

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 16 دیدگاه
  1. سلام
    واقعا فوق العاده بود.مخصوصا توضيحاتي كه براي هر مورد نوشته بودي.
    ازت ممنونم

  2. کاملا مطالب رو دنبال کردم
    لذت بردم مخصوصا از بیلبوردی که دود لاستیک رو هم طبیعی کار گذاشته بودند.

  3. سلام.
    عباس جان واقعا عالی بودن..همشو با دقت بررسی کردم دیدم واقعا منحصر بفرد…ممنون از لطفت 😉

  4. با تشکر از “محمد حسین”، “جواد” و “حسین” عزیز
    منم کاملن با شما موافقم، مزیت این بیلبوردا طبیعی بودن و البته منحصر به فرد بودنشونه. این ویژگی ها به همراه ابتکاری که در طراحی و حتا نوع نصبشون به کار رفته باعث می شه بهشون جذب بشیم. البته بد نیست اینا رو با نوع وطنیشون یه مقایسه ای بکنیم : )
    معمولن تصاویر به تنهایی مفهومشونو می رسونن اما در این مورد اگه توضیحاتشون نبودن خودِ من هم خیلی جاها کم میاوردم!

  5. واقعا عالی بود به شما تبریک میگم کسانی که در کار تبلیغات و اینگونه فضا هستاند باید رویکرد های خود را تغییر بدهند ما حتما در این زمینه دارای تفکرات ناب و نو هستیم

    1. بله کیوان جان. منم باهاتون موافقم و امیدوارم این تغییر رویکردها رو هر چه زودتر ببینیم. البته نمی تونم منکر بشم که این حرکت از قبل شروع شده و شاید هنوز نیاز به زمان بیشتری باشه تا بتونیم نتیجه شونو ببینیم.

  6. سلام
    خسته نباشید
    خیلی جالب بودن
    به جرات میگم یکی از زیباترین مطالبی بود که تا الان خونده بودم
    موفق و پیروز باشین…

    1. سلام داود عزیز
      شما هم خسته نباشین
      از این که به ما لطف دارین متشکرم. شاد باشین

    1. “کاکه” عزیز ما رو خجالت زده نکنین : دی

    1. اره توی ایران بودجه کافی برای ایجاد تبلیغات شهری وجود نداره همین…

  7. کسانی که اینگونه تبلیغ راخلق کرده اند بنظر هم ازلحاظ گرافیکی و هم از لحاظ اجرایی آموزش لازم را دیده اند امید وارم در کشور ما نیز مهارت اندوزی بصورت علمی و آموزشی صورت بگیرد تا ما نیز بتوانیم چنین آثاری را با فرنگ خودمان مخلوط کرده و ارائه نماییم سپاس بابت همه زحماتتان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *