پشتیبانی نوکیا از کمک‌های امدادی به آفریقای شرقی

پشتیبانی نوکیا از کمک‌های امدادی به آفریقای شرقی
  • 1390/6/11
  • ITTeach
  • 2

بحران غذایی شدید در سومالی تیتر اخبار سراسر جهان طی هفته‌های گذشته بوده است. حدود 12.4 میلیون نفر نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند. قحطی مناطق جنوبی و مرکزی سومالی را فراگرفته و اوضاع به شدت وخیم است. بین آوریل و پایان ژوئن ده‌ها هزار نفر از مردم در سومالی جنوبی جان خود را از دست داده‌اند.  تقریبا نیمی از آنها کودکان زیر 5 سال بودند. دست کم یک‌پنجم از کودکان در این مناطق شدیدا دچار سوءتغذیه شده‌اند. دلیل اصلی برای این بلای بی‌سابقه وقوع شدیدترین خشکسالی منطقه در 60 سال اخیر است. افزایش قیمت غذا و بی‌ثباتی عمومی نیز در آن نقش داشتند.

نوکیا این ماه کمک‌های خیریه خود را به سازمان یونیسف در سومالی و صلیب سرخ در کنیا اعطا کرده تا از تلاش‌های امدادی برای کمک‌های فوری به این مردم پشتیبانی کند.

رویکرد نوکیا برای پشتیبانی از بازیابی و بهبود فاجعه، تمرکز بر امدادرسانی فوری در وهله اول و سپس تشریک مساعی با دولت‌های محلی و ایالتی، انجمن‌های شهری و سازمان‌های غیردولتی در ارائه فناوری موبایل برای ایجاد توسعه، همکاری و کمک به تلاش‌های نوسازی است. نوکیا در سال‌های اخیر در چنین بلایای طبیعی غم‌انگیزی نیز به همین روش شرکت داشته است.

اولویت یونیسف این است که برای کودکان و زنان امدادهایی برای نجات زندگی ایجاد کند. این سازمان کمک‌های فوری در این زمینه‌ها ارائه می‌دهد: کمک‌های درمانی و مکمل تغذیه فوری، آب تمیز، تجهیزات بهداشتی، کمپین‌های واکسیناسیون برای جلوگیری از گسترش بیماری‌های مرگبار نظیر سرخک و  افزایش مراقبت برای حفاظت از کودکان پناهنده.

صلیب سرخ کمک‌های امدادی به مناطق بحرانی‌ ارسال می‌کند. انجمن صلیب سرخ کنیا در حال تکمیل توزیع غذاهای فوری به مناطق قحطی‌زده آن کشور و ایجاد مراقبت‌های امدادی بهداشتی و بازسازی منابع آب است. علاوه بر امدادهای فوری، سازمان امید دارد که با ایجاد اقدامات درازمدت انجمن‌ها تقویت شوند تا مکانیسم مقابله‌ای و انعطاف‌پذیری ایجاد کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. همین شرکت نوکیا تا چند سال پیش مردم افریقا رو به بردگی می گرفت تا از معادن قاره افریقا برای تهیه محصولات اولیه خود انها را به کار میکشید
    حالا شده کمک رسان به مردم افریقا به هر حال خدا کنه اینا را از گرسنگی نجات بده

    1. اول اینکه، با اینکه ما به حرفتون اطمینان داریم، ولی خوبه که یه آدرسی چیزی بدید که صحت حرفتون مشخص بشه …
      ثانیا، اگه هم قضیه ی چربیدنه، باز هم خوبه که بخاطر همون چربیدن مردم آفریقا از این فلاکت در بیان !

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *