چگونگی دانلود یا گرفتن بک‌آپ از گوگل پلاس، جي‌ميل، تقویم گوگل و اطلاعات پرونده

چگونگی دانلود یا گرفتن بک‌آپ از گوگل پلاس، جي‌ميل، تقویم گوگل و اطلاعات پرونده
  • 1390/6/17
  • melody66
  • 2

گوگل دارای تعداد چشمگیری از سرویس های رایگانی که ارائه کرده میباشد که احتمالأ از بسیاری از آنها سوء استفاده میشود اما آیا هرگز به این فکر کردید که اگر به طور ناگهانی، دسترسی به حساب کاربریتان را از دست دهید، چه ضرری میکنید؟ فقط مثل همه ی اطلاعات مهمی که بر روی هاردتان موجود است، باید از آنها هم  در “the cloud” بک آپ بگیرید.

پس اگر حساب کاربری گوگل شما شامل اطلاعاتی است که در صورت از دست رفتن ، شما دیگر نمیتوانید آنها را تهیه کنید یا واقعأ دوست دارید برای خودتان یک کپی از آنها داشته باشید،به راحتی میتوانید تقریبأ همه چیزی را دانلود کنید.

از همه ی پیغام های Gmail خود بک آپ بگیرید.

Gmail ، توانایی دانلود کردن همه ی پیغام های شما را، درون سرویس گیرنده ی  POP دارد. همانطورکه میدانید، گیرنده POP میتواند دانلود وحتی کپی های گرفته شده از Email را در هارد دیسک شما ذخیره کند، پس در صورت عدم اتصال به اینترنت ،اگر یک پیغام را از حساب کابری Gmail خود حذف کردید(هر چیزی که قبلأ دانلود کردید) میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

یکبار که به Gmail متصل شدید ، در بالاترین گوشه سمت راست ، بر روی تصویر چرخ دنده کلیک کنید و به قسمت  Mail Setting بروید.

پایین کادر forwarding و POP/IMAP گزینه ی Enable POP for all mail را انتخاب کنید . دلیل انتخاب کردن این گزینه  این است که هر ایمیلی که در حساب شما موجود است را جهت دانلود شدن در گیرنده ی POP ،نشانه دار میکند. در مرحله 2 ازانتخاب گزینه ی keep Gmail’s  copy in the Inbox مطمئن شوید که در اینصورت وقتی پیغام ها دانلود شدند، از صندوق Inbox پیغام ها حذف نشوند.

یکبار باید این گزینه ها را مرتب و تغییرات را ذخیره کنید.

یکبار دسترسی به POP بر روی حساب کاربری شما فعال شده و حقیقاتأ برای این منظور، کافیست پیغام ها را درون گیرنده ی POP خود دانلود کنید. در مرحله ی 3  ،گوگل دستورالعمل های جزء شده را توسط لینک برای گیرنده های متعدد ایمیل فراهم میکند. دستورات برنامه را بیشتر از همه  چک کنید.

از همه ی ارتباط های Gmail خود بک آپ بگیرید.

پس از استفاده از Gmail ، بی شک ، شما تماس های زیادی توسط ایمیل دارید که به درستی میخواهید از آنها بک آپ بگیرید.

در سمت چپ منو، بر روی لینک Contacts کلیک کنید. در این قسمت شما میتوانید به طور دلخواه تماسی را که میخواهید جابجا کنید (اگر در حال انتقال اشخاص معینی هستید) انتخاب کنید و یا تماس های شخصی چک نشده را قرارو گروه ها را نیز انتقال دهید.

در زیر منوی More action ، گزینه ی Export را انتخاب کنید.

تماس هایی که میخواهید جابجا؛ (به نوعی همه ی تماس ها) و سپس فرمت کنید را انتخاب کنید.اگر مطمئن نیستید، فرمت CSV را انتخاب کنید زیرا آن در نرم افزار Excel یا Notepad  قابل خواندن است و هر سرویس گیرنده ی ایمیل، ورودی ها را توسط فایل  CSV ساپورت میکند.

یکبار باید گزینه های خود را مرتب و بر روی Export کلیک کنید.

فایل حاصله را ذخیره کنید.

اطلاعات  Google+ خود را دانلود کنید.

اگر حساب کاربری Google+  دارید، به راحتی میتوانید هر چیزی را که در سرویس موجود است دانلود کنید.

یکبار وارد حساب کاربری Google+ خود شوید و بر روی تصویر چرخ دنده در بالاترین گوشه ی سمت چپ کلیک کرده و گزینه ی Google+ settings را انتخاب کنید.

گزینه ی Data liberation را در قسمت راست منو انتخاب و بر روی قسمت Download your data کلیک کنید.

اطلاعات دانلود شامل مواردی که در زیر آمده میباشد:

+1’s *= صفحه های وب که در آن +1’d  را با فرمت HTML دارید(همان که درکادر پروفایل گوگل شما  +1را نشان میدهد).

*Buzz = Google Buzz در فرمت HTML ارسال میکند و پاسخ میدهد.

*Contacts and Circles = اطلاعات تماس توسط circle/group در فرمت VCF .

*Picasa Web Albums = تصاویر در Picasa آپلود شده که به ترتیب نام آلبوم مرتب شده اند.

*Profile = فایل JSON همان است که شامل اطلاعات پروفایل گوگل شما میشود.اگر نمیدانید این چه نوع فایلی است نگران نباشید ، میتوانید آن را باز کنید و همه ی اطلاعات را بخوانید.

*Stream = پست هایی هستند که شما در Google+ ، با فرمت HTML ساختید. این شامل نظراتی که شما باید جواب آنها را ارسال میکردید نمیشود و فقط  مربوط به پست های “top level” که ساختید است.

شما میتوانید همه چیز یا قسمت های شخصی را دانلود کنید( همانطور که این راهنما را خواندیم). برای دانلود همه چیز، بر روی گزینه ی Create Archive کلیک کنید.

وابسته به مقدار داده هایی که دارید دانلود ،طول میکشد ،اما یکباره بعد از اتمام ، گزینه ی Download آماده ی اجرا میشود.

دانلود شما قابل اجراست. آن را در هارد دیسک خود ذخیره کنید.

وقتی فایل zip بدست آمده را باز میکنید، میتوانید اطلاعات مرتب شده را در پوشه هایی که آن را برای دستیابی آسان کرده اند ، مشاهده کنید.

تقویم گوگل را دانلود کنید.

اگر شما از تقویم گوگل استفاده میکنید، به راحتی میتوانید این اطلاعات را به فرمت ICAL انتقال دهید.

یکبار در قسمت تقویم گوگل در بالاترین گوشه ی سمت چپ بر روی چرخ دنده کلیک کنید و گزینه ی Calendar setting را انتخاب کنید.

در قسمت پایین بر روی لینک Export calendars کلیک کنید.

فایل به دست آمده را در هارد دیسک خود ذخیره کنید.

وقتی فایل zip دانلود شده را باز میکنید، یک فایل ICAL برای هر تقویم گوگل خواهید داشت.

گوگل ريدر خود را دانلود کنید.

برای دانلود مشترکین خواننده ی گوگل (به خاطر داشته باشید دانلود لینک های منبع RSS، هدف نیست)، در بالاترین گوشه سمت چپ بر روی تصویر چرخ دنده کلیک کنید و گزینه ی  Reader setting  را انتخاب کنید.

در زیر مجموعه ی  Import/Export ،گزینه ی Export your subscription as an OPML file را انتخاب کنید.در حقیقت این یک فایل فرمت شده ی XML  است که میتوانید برای مشاهده ی جزئیات ، آن را در Notepad باز کنید.

فایل را در هارد دیسک خود ذخیره کنید.

دانلود کردن اسناد گوگل شما.

اگر شما از پرونده های گوگل استفاده میکنید، به راحتی میتوانید یکباره پرونده های مشخص شده یا کل پرونده ها را دانلود کنید. اگر فقط یک پرونده ی مشخص را میخواهید،هرکدام که میخواهید بردارید.

یکبار در زیرمجموعه  منوی Actions، گزینه ی Download  را انتخاب کنید.

شما برای دانلود انواع پرونده های مشخص با فرمتی که میخواهید، گزینه های کمی خواهید داشت.برای تنظیمات پیش فرض بخشهای بیشتر میتوانید این کار را انجام دهید اما براساس نیازتان پیش بروید. بر روی گزینه یDownload  یکبار کلیک کنید.

فایل zip بدست آمده را در هارد دیسک خود ذخیره کنید.

وقتی فایل zip را باز میکنید، پرونده ها در قالب فرمت و ساختار مورد استفاده در پرونده های گوگل هستند.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. میشه بهم بگید چه طوری باید توی وبلاگم مطلب بذارم که بقیه مطالبو دانلود کنن؟

  2. سلام و خسته نباشید بنده موبایل گلکسی دارم و هرچه عکس گرفتم تماما در موبایلم بود و عکس به جی میل من نیز می رفت و نشان می داد الان که خواستم تمام عکسها را به کامپیوتر بزنم عکسهام خذف شده من چطور می تونم عکسهام که ایمیل نشان می داد دانلود کنم. البته تو googel+ نشان میداد یعنی اینباکسم اینطوری نشان می داد لطفا راهنمای کنید در صورت امکان پاسخ را ایمیل کنید مرسی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *