تعطيلي سرويس‌هاي گوگل با نام (پاكسازي بهاره) !

تعطيلي سرويس‌هاي گوگل با نام (پاكسازي بهاره) !
  • 1390/6/29
  • ITTeach
  • 0

کاملا واضح است که در مغز مسئولان گوگل چه می گذرد: اجتماعی سازی شبکه. گوگل همه چیز را در پس پرده انتشار

عمومی گوگل پلاس قرارداده است و تصمیم گرفته بر روی پروژه های کوچک کار کند که نام ((پاکسازی بهاره)) را بر آنها نهاده است.

این پاکسازی بهاره شامل تعطیلی تمام عملیات ها از جمله پروژه Google Labs می باشد. محصولاتی که گوگل تصمیم به پاکسازی آنها گرفته است عبارتند از: Aardvark, Desktop, Google Pack    Google Web Security, Image Labeler, Notebook, Sidewiki و Subscribed

Links. Fast Flip سرویس خبری که با هدف شبیه سازی flip-through و به منظور انتشار اخبار ایجاد شده بود نیز در این فهرست قرار دارد. مفهوم Flip یعنی متن به قسمت های سازماندهی شده ای تقسیم شود تا هضم آن برای خواننده آسان گردد. این دقیقا همان تجربه ناشران دیجیتال می باشد که در تلاش برای ایجاد قالب متنی مناسبی هستند.

همانطور که PaidContent اشاره کرده است، ناشران و سازمان های خبری هیچکدام میانه خوبی با گوگل ندارند، برخی حتی این غول فناوری را متهم به پول سازی از محتوای آنلاین کرده اند. Fast Flip همانند طرح های دیگری همچون OnePass در برابر این ادعا نوعی مضمون معکوس به گوگل ارائه میکند. آیا این پایان دهی در رابطه شرکت با سازمان های خبری تاثیری دارد؟ باید دید.

گوگل لزوما هیچکدام از این نوآوری ها را از دست نمی دهد و همچنان به کار توسعه و تحقیق خود ادامه خواهد داد. بسیاری از ویژگی هایی که این محصولات روبه انقراض ارائه می کنند در سرویس های دیگر گوگل گنجانده خواهد شد برای مثال Aardvark، یک برنامه جستجوی اجتماعی که به کاربران اجازه می داد از یکدیگر سوال پرسیده و جواب های خود را دریافت کنند، احتمالا در آینده به گوگل پلاس افزوده خواهد شد.

منابع: Google Company Blog (1) , (2) , Google Labs , The Guardian,  Guidism.com, PaidContent,

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *