تایپ کلمات فارسی بدون کیبرد فارسی در GMail

تایپ کلمات فارسی بدون کیبرد فارسی در GMail
  • 1390/6/29
  • علیرضا
  • 2

وقت هایی پیش می آید که اصلا حال و حوصله اضافه کردن زبان فارسی را نداریم . مخصوصا اگر ویندوز XP داشته باشیم که اضافه کردن زبان فارسی نیازمند یکسری تنظیمات و البته یک بار ریست کردن سیستم است . البته برخی از ما به نعمت شبکه های اجتماعی و چت روم ها به کلی تایپ فارسی را کنار گذاشته ایم و همه چیز را پینگلیش ( تلفظ فارسی با حروف انگلیسی ) تایپ میکنیم .

اکنون گوگل کار پینگلیش نویسان عزیز را راحت کرده است . با گویا آی تی همراه باشید ………

گوگل قابلیتی در سرویس ایمیل خود که با نام جیمیل شناخته میشود ، دارد که این مورد میتواند شما را از نصب کردن زبان فارسی در ویندوز رهایی ببخشد . با استفاده از این قابلیت شما میتوانید کلمات خود را همان پینگلیش تایپ کرده و فارسی شده ی آن را تحویل بگیرید .

به منظور فعال کردن این قابلیت که Transliteration نام دارد ، کافیست مراحل زیر را طی کنید .

1- ابتدا وارد اکانت جیمیل خود شده و از قسمت بالا و سمت راست صفحه روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید . اکنون زیر منوی Mail Settings را انتخاب کنید .

2- اکنون از بخش General و در قسمت Language روی لینک Show all language options کلیک کنید .

3- گزینه هایی ظاهر خواهند شد که باید از بین آنها گزینه ای با عنوان Enable Transliteration  را فعال کنید . از منوی کشویی زیر این گزینه نیز باید Persian را انتخاب کنید .

از پایین صفحه نیز روی دکمه Save Changes کلیک کنید .

تمام شد …….. به همین راحتی ……..

حالا در هنگام تایپ کردن یک ایمیل ، میتوانید آن را پینگلیش تایپ کرده و در لحظه به فارسی تحویل بگیرید . اما یک کار کوچک باید انجام دهید و آن اینست که قبل از شروع به تایپ پینگلیش ، روی علامت “پ” که در نوار ابزار جیمیل قرار دارد کلیک کنید .

اکنون شروع به تایپ به صورت پینگلیش کنید . مشاهده خواهید کرد که پس از تایپ هر کلمه و زدن کلید اسپیس ( و یا پس از 1 یا 2 ثانیه ) معادل فارسی آن جایگزین کلمه پینگلیش خواهد شد .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *