نتایج نظرسنجی نوکیا در مورد شیوه‌های تایپ متن

نتایج نظرسنجی نوکیا در مورد شیوه‌های تایپ متن
  • 1390/7/1
  • ITTeach
  • 0

چندی پیش نوکیا در یکی از بلاگ‌هایش در مورد شیوه‌های مورد علاقه تایپ متن از کاربران خود نظرسنجی کرد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد بیشترین علاقه کاربران تایپ متن در صفحه‌کلید QWERTY سخت‌افزاری یا فیزیکی گوشی‌های نوکیا بود. این گزینه توانست 42 درصد آرا را به خود اختصاص دهد. در رتبه دوم، ترکیب صفحه‌کلید QWERTY مجازی یا نرم‌افزاری با استفاده از Swype قرار دارد که 30 درصد از کاربران به آن علاقمندند. T9 (تایپ هوشمند) نیز 20 درصد از آرا را از آن خود کرده است.

چند انتخاب جالب دیگر نیز در “سایر گزینه‌ها” به دست آمد. صفحه‌کلید لیزری یکی از آنهاست. شاید خیلی از کاربران این نوع صفحه‌کلید را امتحان نکرده باشند، اما دست‌کم تجربه جالبی است. صفحه‌کلید QWERTY بدون Swype نیز یکی دیگر از انتخاب‌ها بود؛ در حالی که برخی نیز مجذوبadaptxt  هستند. کلیدهای فیزیکی T9 نیز چندین شکل مختلف پیدا کرده‌اند.

از نتایج به دست آمده، کاملا واضح است که اکثر مردم QWERTY را به هر شکلی که باشد دوست دارند؛ چه سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری. نکته بسیار جالب این است که این آرایش کلیدها که برای اولین بار در سال 1847 با ماشین تحریر شولز و گلیدِن ایجاد شد، امروزه به عنوان انتخاب شیوه‌ای برای گوشی‌های هوشمند مبدل شده است. گاهی اوقات نمی‌توان فناوری‌های قدیمی و خوب خیلی را شکست داد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *