دو گوشی LG Optimus EX و Samsung E120L در کره جنوبی روانه ی بازار شدند

دو گوشی LG Optimus EX و Samsung E120L در کره جنوبی روانه ی بازار شدند
  • 1390/7/3
  • عليرضا شیری
  • 0

کره جنوبی در روزهای آتی مهمان دو گوشی درجه یک جدید از دو کمپانی بزرگ Samsung و LG است. این دو کمپانی تصمیم گرفته اند که سرزمین مادری خود را با عرضه ی دو گوشی قدرتمند خوشحال کنند.

اول سراغ گوشی جدید LG یعنی مدل SU880 Optimus EX میرویم. این گوشی از پلتفرم Tegra 2  انویدیا استفاده می کند. چیپ تگرا 2 دارای 2 هسته با سرعت کلاک 1.2 گیگاهرتز است، حافظه ی RAM این گوشی 1 گیگابایت است، 8 گیگابایت حافظه ی داخلی نیز برای ذخیره سازی اطلاعات در نظر گرفته شده که قابل افزایش است.

صفحه نمایش 4 اینچی گوشی از نوع IPS NOVA می باشد، دوربین 5 مگاپیکسلی گوشی توانایی فیلم برداری با رزولوشن Full HD یا 1920 در 1080 پیکسل را دارد. سیستم عامل اندروئید نسخه ی 2.3.4 روی گوشی نصب شده و باتری آن 1500 میلی آمپر ساعت انرژی ذخیره می کند.

وزن گوشی LG 127 گرم است، ضخامت آن 9.65 میلی متر می باشد. این گوشی در دو رنگ بندی در شبکه ی Telecom کره ی جنوبی عرضه می شود، مشکلی-نقره ای و سفید-طلایی. هنوز قیمت یا زمان دقیق عرضه ی آن مشخص نشده است.

اگر فکر میکنید که گوشی LG خوب است ، از شنیدن مشخصات گوشی سامسونگ بیشتر خوشحال میشوید. SHV-E120L صفحه نمایش بزرگ 4.7 اینچی دارد که رزولوشن آن نیز بسیار بالاست، 1280 در 720 پیکسل. پردازنده ی 2 هسته ایSnapdragon محصول Qualcomm با سرعت 1.5 گیگاهرتز در کنار 1 گیگابایت حافظه ی رم در ان استفاده شده است. 16 گیگابایت حافظه ی داخلی هم برای ذخیره سازی اطلاعات پیش بینی شده. دوربین پشت گوشی 8 مگاپیکسلی است و دوربین دیگری نیز در کنار صفحه نمایش در سمت جلو با رزولوشن 2 مگاپیکسل تعبیه شده است. امکانات ارتباطی Wi-Fi و Bluetooth و همچنین NFC (امکان ارتباطی در میدان نزدیک بین وسایل ارتباطی، معمولا برای فاصله ی کمتر از چند سانتی متر) نیز در نظر گرفته شده است.

ممکن است در مورد گوشی بزرگ سامسونگ نگرانی هایی وجود داشته باشد چرا که استفاده از چنین گوشی بزرگی مشکل به نظر میرسد، این گوشی حتی نصبت به گوشی مشابه محصول کمپانی LG یعنی مدل جدید LG LU6200 هم بزرگتر است. اما به هر حال یک گوشی قدرتمند و درجه یک خواهد بود. گوشی جدید سامسونگ در ماه آتی میلادی (اکتوبر) در بازار کره به فروش میرسد ولی در مورد تاریخ عرضه ی جهانی آن اطلاعی نداریم.

منبع:

gsmarena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *