پیشگیری از دیابت با پیامک

پیشگیری از دیابت با پیامک
  • 1390/7/5
  • ITTeach
  • 0

سازمان Arogya Worldسرویس جدیدی برای کمک به جلوگیری و افزایش آگاهی در مورد بیماری دیابت در هند طراحی کرد. این طرح سلامت نوآورانه از سرویس Nokia Life Tools استفاده می‌کند تا پیام‌های متنی در مورد جلوگیری از این بیماری ارسال کنند؛ آن هم در کشوری مانند هند که یک میلیون نفر از هر 50 میلیون نفر آن، از ابتلا به این بیماری رنج برده و احتمال مرگ آنها در همین سال زیاد است.

این پروژه که در نشست سالانه CGI در نیویورک معرفی شد، یکی از اولین برنامه‌های سراسری mHealth در یک کشور در حال توسعه است.

جواهر خنجیلال، ریاست کل Nokia Life Tools در جهان می‌گوید: «تلفن‌های همراه در انقلاب اطلاعات در زندگی روزمره میلیون‌ها نفر طلوع می‌کنند؛ مخصوصا در بازارهای روبه‌رشد. با ارسال پیام‌ها با روندی مداوم و پایدار، به منظور جلوگیری از دیابت، به مخاطبانی که در پروفایل استفاده‌کنندگان از پلت‌فرم Nokia Life Tools ثبت شده‌اند، ما بر این باوریم که مردم را برای وفق دادن با سبک زندگی سالم‌تر تشویق می‌کنیم.»

برای تکمیل پروژه، نوکیا و سازمان Arogya World (یک سازمان امریکایی غیرانتفاعی)، از چند شریک بسیار موثر شامل دانشگاه اِمروی در آتلانتا، موسسه تحقیقات بازار Synovate، سازمان مراقبت‌های سلامت Biocon، شرکت Lifescan که بر دیابت نظارت دارد و شرکت بیمه بین‌المللی Aetna کمک گرفته است. این پیام‌ها توسط کارشناسان سلامت در هند، امریکا، انگلستان، هم برای بیماران دیابتی و هم غیر دیابتی ارسال می‌شود.

بیماری دیابت بسیار قابل پیشگیری است و در 80 درصد از موارد می‌توان از آن جلوگیری کرد؛ مثلا با ترک استعمال دخانیات، افزایش فعالیت بدنی و بهبود رژیم غذایی.

چگونگی عملکرد این سرویس

این سرویس برای یک میلیون نفر کاربر اول در شبه‌قاره که در گوشی‌های خود Nokia Life Tools و اشتراک شبکه Health Channel (کانال سلامت) دارند رایگان است و به هیچ دانلود یا اشتراگ دیگری نیاز نخواهد بود.

پیامک آگاهی یا اطلاع رسانی در سراسر هند به 12 زبان محلی از نوامبر 2011 تا اکتبر 2013 یا تا زمانی که یک میلیون کاربر هندی به این سرویس دسترسی پیدا کنند در دسترس است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه می‌توانید به آدرس www.arogyaworld.org مراجعه کنید. به نظر شما Life Tools در کشور ما چه استفاده‌هایی می‌تواند داشته باشد؟

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *