استیو جابز موسس اپل درگذشت

استیو جابز موسس اپل درگذشت
  • 1390/7/14
  • ناصر حردانی
  • 31

شرکت اپل اعلام کرده که استیو جابز، مدیرعامل سابق این شرکت و یکی از بنیانگذاران آن که اخیرا به علت بیماری کناره گیری کرده بود، از دنیا رفته است.

شرکت اپل طی بیانیه ای اعلام کرده است که آقای استیو جابز روز چهارشنبه در سن 56 سالگی به علت ابتلا به سرطان لوزالمعده  از دنیا رفت. مرگ وی در حالی رخ داد که پیش از آن نمونه جدید تلفن همراه آیفون رونمایی شد.

استیو جابز از ماه ژانویه سال جاری در مرخصی بسر می برد، در نامه استعفای خود نوشته بود: “همواره گفته ام اگر روزی فرا برسد که نتوانم به وظایف و انتظاراتی که از من به عنوان مدیرعامل اپل می رود عمل کنم، خودم اولین کسی خواهم بود که این موضوع را به شما اطلاع خواهم داد. متاسفانه این روز فرا رسیده است.”
او که از بنیانگذاران اپل در سال ۱۹۷۶ بود اما در سال ۱۹۸۵ آن را ترک کرد، و در سال ۱۹۹۷ به اپل بازگشت و در سال ۲۰۰۰ بار دیگر مدیریت تمام وقت آن را به عهده گرفت. پزشکان در سال ۲۰۰۴ تشخیص دادند که آقای جابز به سرطان لوزالمعده مبتلاست.تیم کوک، یکی از مدیران ارشد اپل، پس از آقای جابز مدیرعامل جدید اپل شده است.
ادای احترام مردم به درگذشت استیو جابز، ، با قرار دادن گل در خارج ازفروشگاه اپل در مرکز شهر سان فرانسیسکو
زن و شوهری که خبر درگذشت استیو جابز شنیدن”فروشگاه اپل خارج از منهتن.
گل هایی که به احترام استیو جابز در مقابل فروشگاه اپل عصر روز چهارشنبه در خارج از منهتن قرار داده شدند.


باراک اوباما
در بیانه‌ای در مورد درگذشت جابز نوشته است: “او با ساختن یکی از موفق‌ترین شرکت های جهان از پارکینگ خانه اش، روحیه خلاق آمریکایی را به نمایش گذاشت. او با شخصی کردن کامپیوترها و قرار دادن اینترنت در جیب ما، انقلاب اطلاعات را نه تنها قابل دسترسی بلکه شهودی و لذت بخش کرد…. استیو دوست داشت بگوید هر روز را طوری زندگی می کند که انگار آخرین روز زندگی اش است. به همین خاطر، او زندگی را دگرگون کرد، بعضی صنایع را از نو تعریف کرد، و به یکی از نادرترین دستاوردها در تاریخ بشر دست یافت: او شیوه دیدن جهان برای هر یک از ما را عوض کرد.”

“جهان یک انسان صاحب بینش را از دست داده است. و شاید هیچ تعریفی بالاتر از این نباشد که بخش بزرگی از جهان از طریق دستگاهی که او اختراع کرد از درگذشت او آگاه شد.”


مارم زوکربرگ
مدیر عامل فیسبوک در پروفایل استیو جابز نوشت:”استیو، شما برای من مربی و دوستی خوب بودید. آنچه که شما برای ساخت و تغییر جهان انجام دادید تشکر می کنم. متاسفم از اینکه من شما را از دست دادم “

این پست، که در ساعت 8:30 PM ET قرار داده شد، در حال حاضر بیش از 85000 بار توسط زوکربرگ در بیش از 6 میلیون مشترک در فیس بوک فرستاده شد.
اگر چه اپل و فیس بوک یک رابطه بحث انگیز داشته اند، اما اگر بخوایم یک مقایسه ای بین جابز و زوکربرگ بکنیم، هر دوی آنها در کالج مشکلاتی داشتند و شرکت های خود را در اوایل بیست سالگی تاسیس کردند.

در اوائل سال جاری، پرزیدنت اوباما و دیگر مشاهیر فن آوری با هم شام خوردند، شما می توانید در عکس زیر که توسط کاخ سفید منتشر شده شخصیت های بزرگی را ببینید که استیو جابز در کنار باراک اوباما نیز نشسته است:

بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت و رقیب دیرینه استیو جابز، با صدور بیانیه با ابراز غم و اندوه خود از درگذشت استیو جابز اعلام کرد.

بیانیه کامل گیتس :
من واقعاً از مرگ استیو جابز متاسفم و تسلیت صمیمانه خود را به خانواده ، دوستان و تمامی افرادی که به هر نوعی با وی تماس داشته اند اعلام می دارم. من و استیو اولین بار یکدیگر را حدود 30 سال پیش ملاقات کردیم و بیش از نیمی از عمرمان را به رقابت ، همکاری و دوستی پرداختیم . جهان و مردم آن به ندرت فردی مانند استیو را که به این شدت در نسل های آینده متاثر باشد خواهند دید . برای ما و دیگر افرادی که شانس همکاری و تماس با وی را داشتیم این امرافتخاری بزرگ تلقی میشود ، “دلم برای استیو نابغه تنگ خواهد شد”.

شرکت گوگل صفحه اصلی موتور جستجوی خودش برای احترام به استیو جابز و در گذشت اون تغییر داد.

منبع: mashable –  Cnet

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 31 دیدگاه
  1. بازگشت همه بسوی اوست
    اگه فقط دوستش داشتید و یا از محصولاتش راضی بودید
    بهتره براش فاتحه بخونید تا مورد رحمت خدا قرار بگیره

  2. من به عنوان یکی از دوستداران اپل و آقای جابز، واقعا زندگی کردن با چنین شرایطی کار هر کسی نبود و او یکی از بزرگمردان دنیای حماسه و تکنولوژی است.
    Steve Jobs, 1955 – 2011

  3. خیلی متاثر شدم…
    فارغ از دین و مذهب و رنگ…
    خدمات بسیاری به جامعه ارائه داد
    روحش شاد

  4. اقای جابز نیازی به فاتحه ی ماها نداره … چون انقد زندگی رو برای ما عوض کرد و چقد زندگی رو راحت و لذت بخش کرد که خدا خودش حواسش بهش هست …

    1. ما هم ميدونم نيما جان
      اما ادب رو بايد رعايت كرد
      احترام ايشون بيشتر از اين حرفهاست

  5. واقعاً از شنیدن این خبر ناراحت شدم . اشک تو چشمام جمع شد . او یک مزد بزرگ بود . او خالق پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا بود. کاش میتونستم یکبار تو زنده بودنش میدیدمش . واای که چفدر ما عقبیم از دنیا…

    1. بله واقعا همينطوره
      خيلي ناراحت كننده است
      انشالله ما هم ميرسيم
      بايد تلاش كرد

  6. خدا انسانهای خوب رو زود پیش خودش میبره…
    توصیف کردن بزرگی استیو جابز کار خاصی نیست
    چون ما با لذت بردن از محصولات اپل(آی پاد-آیفون-آی پد و…)به نوعی داریم از او تشکر میکنیم و steve the great…

  7. با سلام

    رادیوآنلاین به مناسبت درگذشت استیو جابز پادکستی از زندگینامه وی آماده کرده است که می توانید از این لینک دانلود کرده و بشنوید

    http://www.mediafire.com/?8g330jf97yg2xsx

    دلمون برات تنگ میشه عمو استیو

    بچه های رادیوآنلاین
    Radioonline.ir

  8. با اهداء سلام به همه خوانندگان عزیز
    بنده به عنوان یکی از استفاده کنندگان محصولات شرکت اپل از شنیدن این خبر واقعاً جا خوردم و خیلی متاسف شدم ؛ خداوند روحش رو قرین رحمت کنه ، واقعاً آقای جابز خدمات بی شاعبه ای در دنیای فن آوری ارتباطات ایجاد کردند . روحش شاد و یادش گرامی باد

  9. vaghti in khabaro shenidam vase 1lahze khoon too rag ham khoshk shod
    ashk tooye cheshmam halghe zad
    marde bozorgi ro az dast dadim
    hala harvaght ba laptopo ipodam negah mkonam engar bi rooh shodand
    khoda byamorzadesh
    roohesh shad

  10. فقط وقتی خبرو شنیدم رفتم تو خودم یک ساعت
    واقعا تاسف برانگیزه
    کاش من بجاش می مردم اما دنیا این مرد علمی رو از دست نمیداد

    استیو پرواز کرد به سوی بهشت
    روحش شاد و یادش گرامی

  11. استیو مرد. منم میمیرم . تو هم میمیری . همه میمیرن. ولی نام استیو زنده هست و زنده خواهد بود. ولی ما چی ؟ زنده بودنمون هم مثل مرده هست هیچکس ما رو نمیشناسه چون بدرد نمی خوریم. غیر از اینه؟

    1. تفاوت انسان ها تو همینه که شما گفتید
      شما هم سعی بکن که مثل استیو جابز، بیل گتس یا والت دیزنی کاری خالق عاده انجام بدی تا به نیکی ازت یاد بشه
      خلاق باش تا خلاقیت و ایده هایی جدید برای بشریت بسازی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *