مطالبی که شما در مورد استیو جابز نمی دانستید

مطالبی که شما در مورد استیو جابز نمی دانستید
  • 1390/7/16
  • ناصر حردانی
  • 22

استیوجابز و همسرش، لاورن پاول جابز

اوایل زندگی و دوران کودکی
استیو جابز در روز 24 فبریه 1955 در سانفرانسیسکو متولد شد. او در منطقه Mountain View توسط زوجکلارا و پائول جابز پرورش داده شد.
پدر خوانده ی او مکانیست شرکت لیزر و مادر او حسابدار بود. بعد ها در زندگی، استیو هویت پدر و مادر واقعی خود را کشف کرد. مادرش جوآن سیمپسون دانشجوی کارشناسی ارشد در آن زمان و متخصص گفتار درمانی بود و پدرش عبدوالفتاح جان جندلی، مسلمان سوریه ای بود که کشورش را در 18 سالگی ترک کرده بود. طبق گزارشات او در حال حاضر معاون رئیس جمهور کشور رینو است.

ترک تحصیل کالج
این تفکر قوی پشت بزرگترین شرکت دنیا بر خلاف تصور حتی فارغ التحصیل و حتی نزدیک به آن هم نشده، بعد از اتمام دبیرستان در کوپرتینو، کالیفرنیا شهری که در آن ستاد و مرکز شرکت اپل به نام 1 infinite loop وجود دارد.

بعد از آن در دانشگاه هنری در پورتلند ثبت نام کرد و به دلیل فشار و مشکلات مالی فقط یک ترم آنجا ماند.در سخنرانی فارغ التحصیلیش در سال 2005 جابز گفت:

“همه آن رمانتیک و ایده آل نبود، من اتاق جداگانه و راحتی نداشتم، در نتیجه روی زمین اتاق های دوستام میخوابیدم، من قوطی های نوشابه را به 5 سنت می فروختم تا بتوانم برای خودم غذا بخرم، و هر یکشنبه مجبور بودم تا 7 مایل را در شهر طی کنم تا شب برای یک غذای خوب به مبعد هاره کریشنا برسم.”

ساخت بازی آتاری
مردم با مهارت های جابز در برنامه نویسی، خلاقیت، نرم افزار و سخت افزار و تکنولوژی و موبایل آشنا بودند و همین باعث شد تا او یکی از مشهورترین و شناخته ترین بازی های آتاری را بسازد.او در سال 1975 بازی را به نام Breakout بر روی آتاری ساخت.

طبق گزارشات به او 750$ برای ارتقا شغل و 100$ اضافی برای هر تراشه ای که از کنسول حذف میکرد پیشنهاد دادند. بعد از کمک جابز به آتاری به او 5،000$ پاداش داده شد و استیو آن را برای بنیان گذاری شرکتش نگه داشت…
در سال 1973 از دانشگاه اخراج شد و در سال 1974 وارد دانشگاه آتاری شد.در همان سال های دانشجویی در هند به دنبال فرصت های جدید می گشت. 
سال 1976 شرکت اپل (Apple) را به  عنوان یک فرصت کشف کرد و در سال 1985 از شرکت اپل جدا شد.
در همان سال یعنی 1985 به شرکت نکست (next) پیوست. 
و در سال 1986 پیکسار (Pixar)  را خرید.
ال 1996 به اپل بازگشت و در سال 2006 پیکسار را فروخت.

او همانند نوابغ دیگری چون الکساندر گراهامبل، آلبرت انشتین و هنری فورد در یادگیری درس های عادی ناتوان بود.

او کاملا شر و شیطان بود تا جایی که مجبور شد سه سال از سال های درسش را به صورت ارائه فردی بگذارند. این گوشه از شیطنت های اوست، رها کردن مار و یا منفجر کردن بمب در کلاس درس!

شماره کارمندی او صفر بود.
شرکت اپل در مراجعه مشتریان می بایست آنان را به کارمندان شماره دار ارجاع دهد و نام و نشان آنان مشخص باشد. این امر همچنین در استخدام کارمندان منظور می شود. 
استیو که در ابتدا به عنوان مهندس پایه دو به استخدام شرکت اپل در آمد و نمره یک داشت بعد از آن به نمره دو ارتقا یافت اما بعد از مدتی به دلیل اعتراضات مداوم او نمره کارمندی او به صفر رسید

او اولین بار در سن 12 سالگی با کامپیوتر آشنا شد:
شخصی به نام لری لنگ، مهندس شرکت هولت پکارد، کامپیوترش را به او نشان داد و او بلافاصله یکی از همان را خواست.  
او در خاطراتش عنوان می کند که ،” در ابتدا فکر کردم خیلی چیزتمیز و شسته و رفته ای است، یکجوری کاملا می خواستم داغون و کثیفش کنم.” !
او عاشق خطاطی و خوشنویسی بود

بعد از آن که از کلاس های  درسش اخراج می شد به سر کلاس های خوشنویسی می رفت و در این زمینه استاد شده بود. یکی از فونت های خوشنویسی ایده او است که از همین کلاس ها تاثیر پذیرفته است.

او مرد مرتبی و تمیزی به لحاظ ظاهر نبود
زمانی که دردانشگاه آتاری بود به شیفت شب منتقل شد، زیرا به لحاظ نظافت و بهداشت شخصی بسیار ضعیف بود و بوی نامطبوعی می داد.

او اولین کت و شلوارش را در 22 سالگی خرید.
آن هم اولین بار این دست لباس را برای نمایشگاه کامپیوتر خریداری کرد که به دعوت شرکت اپل بود.

لباس روزانه اش یا به قولی تیپش :
یک تی شرت مشکی، شلوار جین ( که بالغ بر 100 عدداز آن را دارد!)، کفش ورزشی (سایز 14 اروپایی)

یکبار ادعا شد که مرده است:
در سال 2008 اخبار بلومبرگ شایع درگذشت او را پخش کرد و به سرعت این خبر در سراسر اینترنت پیچید.

او را می توان به نحوی میوه خوار نامید:
یکی از دلایلی که شرکت به نام اپل نامگذاری شده است این است که اپل میوه مورد علاقه او است. او و همسرش هر دو به هیچ عنوان محصولات حیوانی را مصرف نمی کنند.
او توانسته رئیس شرکت پپسی را به کار گرفته تا برای شرکت اپل کار کند

او توانست تنها با یک جمله او را متقاعد کند که پپسی را رها کند و برای اپل کار کند: آیا می خواهی تا آخر عمرت به دنیا آب و شکر بفروشی یا می خواهی دنیا را متحول کنی؟

و اما درآمد او:
به ازای مدیر اجرایی اپل سالانه:  1$ !!! به ازای سهام والت دیزنی سالانه: 48 میلیون دلار،او صد و سی و ششمین فرد پولدار در جهان است.
ارزش خالص دارایی وی :5.5 میلیارد دلار، رتبه 136 در سال 2010 در سایت Forbes درمیان میلیونر های جهان.

او اهل شوخی خارج از عرف هم بود:
حین بهره برداری از تلفن همراه iPhon در مک وورد در سال 2007 با یکی از گرانترین و معروفترین کافی شاپ های ایتالیایی در سیاتل امریکا تماس می گیرد و 4000 عدد نسکافه ی ویژه سفارش می دهد!

روحش شاد و یادش همیشه گرامی ….. 

منبع: Yahoo

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 22 دیدگاه
    1. رینو (Reno) شهری در شمال ایالت نوادا در آمریکاست.
      برای کسب اطلاعات بیشتر به:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Reno,_Nevada
      و
      http://maps.google.com/maps?hl=en&q=country+Reno&gs_sm=e&gs_upl=7979l11054l0l11675l8l7l0l0l0l5l720l3951l4-1.5.1l7l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1024&bih=677&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl
      میتونید مراجعه بکنید.

  1. با سلام خدمت تمام دوستان عزیزی که در پشت این سایت مشغول به فعالیت هستند.
    سایت بسیار خوب و پویایی دارید اما، متاسفانه در این مطلب، نکاتی را دیدم که کاملاً اشتباه در مورد زندگی این نابغه نوشته‌اید. از مبلغی که در رابطه با شرکت آتاری به دست آورده تا مراحل استخدام دوباره او در اپل و …
    در مورد این مطلب بسیار ناراحت شدم که سایت به این قدرت، اشتباهاتی به این بزرگی در مطالب خود دارد. لطفاً در صورت امکان مطلب را تصحیح کنید و یا آن را پاک کرده و معذرت خواهی نمایید. چون تعداد غلط های موجود در این متن بسیار بالاست. لطفاً به نویسنده بگویید که کمی بیشتر مطالعه در این زمینه داشته باشد.
    با تشکر. منتظر هر گونه پاسخی خواهم ماند و از حرف خود بر نخواهم گشت.

    1. شما میتونید به منبع خبر که در وب سایت یاهو و http://allaboutstevejobs.com/ مراجعه بکنید و از صحت اون اطمینان پیدا بکنید.
      موفق باشید

    2. من به سایت یاهو مراجعه کردم. بسیاری از متن موجود در سایت یاهو که این متن ترجمه آن است، یا ترجمه نشده و حذف شده است و یا به درستی ترجمه نشده است. سایت دومی را نیز که اشاره فرمودید بعد از نوشتن این متن مطالعه خواهم کرد.

    3. سایت دوم را نیز چک کردم و برخی از مسائلی که نوشته بودید باز هم حل نشده باقی ماند. یکی از این مسائل به پولی برمی‌گردد که جابز و ووزنیاک از آتاری بابت کاهش تعداد چیپ‌های مصرف شده در دستگاه‌های آن شرکت، به دست آوردند که در این مورد جابز مبلغ بسیار کمتری به ووزنیاک بابت این کار داده و با باقیمانده آن، شرکت اپل را تاسیس کرده و به ووزنیاک نگفته بود.

    1. نه دوست عزیز
      کل مطالب حقیقت دادن در ضمن یک سری از قسمت هایش هم برای بد جلو دادن اون حذف کردیم

  2. این همه پول داشت . کاشکی کمی هم فقرا کمک می کرد . الان زیر خاک است . خدا وکیلی الان چه بدردش می خوره ؟ آیپد یا کامپیوتر اپل . خدایش بیامرزد

    1. سلام امیر جان .
      ما که نمیدونیم . شاید کمک کرده باشه و چیزی نگفته تا ریا نشه . بعضی آدما خیلی متواضعن و چیزی از کمک هایی که به دیگران میکنن ، نمیگن . خدا کنه ما هم اگه یه روزی پولدار شدیم بتونیم طوری کمک کنیم که ریا نشه .

      موفق باشی ………

  3. مردم با مهارت های جابز در برنامه نویسی، خلاقیت، نرم افزار و سخت افزار و تکنولوژی و موبایل آشنا بودند و همین باعث شد تا او یکی از مشهورترین و شناخته ترین بازی های آتاری را بسازد.او در سال ۱۹۷۵ بازی را به نام Breakout بر روی آتاری ساخت.(اشتباه است.)
    _______________________________________________
    طبق کتاب iCon Steve Jobs استیو جابز بدلیل اینکه شیفت شب در آتاری کار می کرده و دوست دوران دبیرستانش
    یعنی Steve Wozniak علاقه زیادی به بازی کردن داشته او را شب ها دعوت می کرده و به او اجازه بازی می داده. به دلیل این که Steve Wozniak در برنامه نویسی حر فه ای بوده کار برنامه نویسی بازی Breakout را در ازای 600$ برای جابز انجام داده .

    1. حرف حدیث های زیادی از استیو جابز در سطح وب منتشر شده.
      اگر خیلی علاقمند هستید تا در مورد استیو جابز اطلاعاتی کسب بکنید باید منتظر انتشار کتاب استیو جابز که ۲ سال مصاحبه با اون ،کارکنانش،دوستان و خانواده اون باشید تا این شبهات برای شما و ما رفع بشه

    2. ابتدا باید اشاره کنم که من به اشتباه 300$ را 600$ نوشتم و بابت این موضوع معذرت می خواهم و با بررسی منبع خبری شما متوجه شدم مشکل از ترجمه بوده و منبع اصلی سایت یاهو با استناد به کتابی که خودِ Steve Wozniak نویسنده آن بوده( به نام iWoz ) این مطلب را نوشته.

  4. “حین بهره برداری از تلفن همراه iPhon در مک وورد در سال ۲۰۰۷ با یکی از گرانترین و معروفترین کافی شاپ های ایتالیایی در سیاتل امریکا تماس می گیرد و ۴۰۰۰ عدد نسکافه ی ویژه سفارش می دهد!”

    ایشون با کافی شاپ تماس میگیره و به شوخی سفارش ۴۰۰۰ تا کافه لاته بیرون بر میده. بعد با خنده عذرخواهی میکنه و میگه که اشتباه گرفته.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *