IP مورد نظرتان را روی نقشه گوگل پیدا کنید

IP مورد نظرتان را روی نقشه گوگل پیدا کنید
  • 1390/7/19
  • علیرضا
  • 135

به صورت کلی شناسه ها باعث تفکیک دو یا چند چیز مشابه هم میشوند . به عنوان مثال نام هر یک از ما باعث تفکیک شدنمان از دیگر اعضای خانواده میشود . اما در جامعه خیلی پیش می آید فردی نام و نام خانودگی اش شبیه نام و نام خانوادگی ما باشد . در این صورت به موارد دیگری مثل نام پدر مراجعه میکنند . اگر نام پدر هم مشابه بود ، باید به سراغ یک شناسه ی یکتا برویم و آن شماره شناسنامه ما خواهد بود .

IP هم یک شناسه یکتاست . به عنوان مثال در آن واحد دو نفر در اینترنت نمیتوانند دارای آدرس آی.پی یکسانی باشند . این مورد یک تعریف کلی از IP بود تا با ماهیت آن بیشتر آشنا شوید .

مطمئنا تا به حال به دنبال روشی برای ردیابی یک آدرس آی.پی بوده اید . به عنوان مثال در حال چت کردن با فردی هستید و میخواهید موقعیت او را تشخیص دهید و یا مطلع شوید که سرورهای یک وبسایت در کجا قرار دارند . امروز میخواهیم به شما روشی را نشان دهیم تا بتوانید با استفاده از یک آدرس آی.پی ، موقعیت آن را بدست بیاورید . بهتر است زودتر به سراغ مراحل عملی کار برویم .

برنامه ای که امروز قصد معرفی آن را داریم ، IP Locator نام دارد . ابتدا به این لینک مراجعه کرده و برنامه را دانلود کنید . البته روش نصب آن کمی متفاوت است . وبسایت معتبر Download.com جدیدا برنامه های خود را به این روش عرضه میکند . پس رفتن به لینک بالا و کلیک بروی لینک Now Download ، یک فایل 400 کیلوبایتی دریافت میکنید که در واقع دانلودر سایت Download.com است . سپس آن را باز کرده و پس از چند بار زدن دکمه Next فایل نصاب IP Locator دانلود میشود . در آخرین مرحله شما باید برنامه را نصب کنید . اکنون فقط نیاز به دریافت یک فایل 17 مگابایتی دارید که باید آن را از اینجا دریافت کنید . فایلی با نام GeoLiteCity.dat.gz دانلود میشود . این فایل را باید از حالت فشرده خارج کنید که میتوانید با برنامه هایی مثل WinRAR اینکار را انجام دهید . پس از اکسترکت شدن فایل فشرده ، فایلی به نام GeoLiteCity.dat بدست می آید که باید آن را در مسیر اصلی برنامه قرار دهید . اگر به صورت پیشفرض برنامه را در درایو C نصب کرده باشید ، باید آن را در آدرس زیر کپی کنید .

C:Program FilesIP Locator

بسیار خب ، کار تمام شد و اکنون باید برنامه را اجرا کنید .

نقشه گوگل را در قسمت بالای برنامه ملاحظه میکنید . به منظور بدست آوردن موقعیت یک IP روی نقشه ، از سه گزینه بالای پنجره روی آیکون ذره بین کلیک کنید .

پنجره ی کوچکی باز شده و از شما IP میخواهد . به عنوان مثال میخواهیم موقعیت سرورهای وبسایت شرکت مایکروسافت را مشاهده کنیم . به منظور بدست آوردن IP سایت مایکروسافت میتوانیم از روش های زیر استفاده کنیم .

استفاده از خط فرمان ویندوز :

در ویندوز XP وارد استارت منو شده و در Run عبارت cmd را وارد کنید تا خط فرمان باز شود .

در ویندوز ویستا و 7 وارد استارت منو شده و در قسمت جستجو ، عبارت cmd را وارد کنید .

سپس در خط فرمان دستور زیر را تایپ کنید :

Ping www.micorsoft.com

پس از آن نتایجی ظاهر خواهند شد که IP وبسایت مایکروسافت نیز یکی از آنها خواهد بود . در اولین خط بعد از دستور ، IP مایکروسافت نمایش داده خواهد شد .

حالا باید IP را وارد کرده و روی دکمه OK کلیک کنید .

پس از چند ثانیه موقعیت IP روی نقشه گوگل نمایش داده خواهد شد و کمی پایین تر نیز نام آن منطقه را مشاهده خواهید کرد .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 135 دیدگاه
  1. برای بازی بد نیست یا مثلا برای فامیل یا اشنایانی که هیچی از اینترنت نمیدونن بخای سرشون شیره بمالی که مثلا مخ کامپیوتری و این حرفا …

  2. سلام
    توی این سایت ها چرا نقشه گوگل باز نمیشه ؟؟؟؟؟
    نمونش
    http://www.geobytes.com/iplocator.htm

  3. سلام دوست عزیز
    من خیلی نیاز جدی به یک چنین برنامه ای دارم
    باید آدرس حتی حدودی یه آی پی رو پیدا کنم
    خود آی پی رو پیدا کردم ولی نمیدونم از کجاست
    این برنامه هم متاسفانه روی سیستمم اجرا نمیشه
    میشه کمکم کنید

  4. ████▒▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒ŔØĆĶ▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▒████ گفت:

    سلام به همگی همون طور که یکی از دوستان اشاره کرد این روش فقط برای خود نمایی برای کسایی هست که از کامپیوتر هیچی سرشون نمیشه،الان اکثریت با گوشی،مودم سیمکارت،وایمکس ایرانسل،وی پی ان میان،برنامه هیدن آی پی،ریال آی پی میان که اصلا تمام اطلاعات به دست اومده اشتباه در میاد

    1. دوست عزیز این روش فقط برای حالت عادی جواب میده . وگرنه هر کسی میدونه که وقتی با وی پی ان یا برنامه های واسط وارد عمل بشیم ، مشخصه که اطلاعات اشتباه از آب در میان . چون شما داری به یه سرور دیگه که توی یه کشور دیگست متصل میشی و از طریق اون اطلاعات رو میگیری .

    2. ████▒▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒ŔØĆĶ▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▒████
      :: سلام به همگی همون طور که یکی از دوستان اشاره کرد این روش فقط برای خود نمایی برای کسایی هست که از کامپیوتر هیچی سرشون نمیشه،الان اکثریت با گوشی،مودم سیمکارت،وایمکس ایرانسل،وی پی ان میان،برنامه هیدن آی پی،ریال آی پی میان که اصلا تمام اطلاعات به دست اومده اشتباه در میاد :::

      داداش این که میگی نیست من خودم تونستم شهر و شرکت سرویس دهنده طرفم رو پیدا کنم با همین برنامه ها

    3. میشه یکی کمک کنه ؟!
      شدیدا نیاز مند این برنامه هستم !!
      دقیقا نصبش کردم !! ولی الان وقتی بازش میکنم و ای پی میدم بهش اولین اروی که میده اینه :
      http://www.imgiran.com/images/a1e95tsq1zc1lfrn9bt.png
      و وقتی yes رو میزنم این رو مینویسه :
      http://www.imgiran.com/images/6tr9m33zf3i8cu78ggj.png

      یکی کمکم کنه پلیز !!

  5. سلام ..ممنون از راهنمائی و آموزش برنامتون ….

    علی رضا جان من هم میخوام آدر س یکی که کلاهبرداری کرده رو پیدا کنم … هم ای پی اونو دارم هم از ای پی فهمیدم کدوم شهر هست و داره از چه شرکتی نت استفاده میکنه .. ولی بیشترشو نتونستم بفهمم ..میشه کمک کنی بهم …این برنامه هم نتونستم وصل کنم که در ابتدای توضیحات یاد دادی …ممنون

  6. سلام …من یه سایتی پیدا کردم که رو نقشه شهر طرف رو میگه و همینطور طول و عرض جغرافیایی و شرکت سرویس دهنده نت به طرف رو …. وشماره شرکت مورد نظر رو هم میده ..ولی تلفن و آدرس طرف رو کامل نمیگه ها …. ولی اگر یکم زرنگ باشید از شرکت نت دهنده میتونید آدرس طرف رو پیدا کنید … کسی خواست بگه تا بهش بگم چطوریه ..ممنون

  7. علی رضا جان من یه سایت دیدم یه برنامه داره فکر کنم از اینکه شما گفتی بهتره خواستی بهت بگم …ممنون

  8. شدیدا نیاز مند این برنامه هستم !!
    باید طرفم رو پیدا کنم !!
    دقیقا نصبش کردم !! ولی الان وقتی بازش میکنم و ای پی میدم بهش اولین اروی که میده اینه :
    http://www.imgiran.com/images/a1e95tsq1zc1lfrn9bt.png
    و وقتی yes رو میزنم این رو مینویسه :
    http://www.imgiran.com/images/6tr9m33zf3i8cu78ggj.png

    یکی کمکم کنه پلیز !!

  9. سلام من برنامه را نصب کردم ولی محل دقیق را نشون نمیده با سایتای خارجی هم که میرم فقط استان رانشون میده برای این که محل دقیق را پیداکنم چیکارکنم.

  10. سلام
    اگر از وی.پی.ان استفاده کنیم، گفته می شه که خود وی.پی.ان اطلاعات رو می بره رو سروری که ip جدید بهمون داده، اونوقت ip واقعی مارو در واقع اون سرور داره، اگرم سایت مورد نظر نتونه ip رو داشته باشه…
    اینطور نیست؟؟

    1. سلام .
      بله ، اون سروری که در خارج از کشور وجود داره و شما باهاش ارتباط دارید ، ip اصلی شما رو میدونه .

  11. خوب چه فرقی می کنه که ما از وی .پی .ان استفاده کنیم و ip مون رو تغییر بدیم….تازه وی.پی.ان خیلی مشکلات دیگه ای هم به وجود میاره که ممکنه فقط به تغییر ip تموم نشه..مثل جاسوسی از فایلهای کامپیوتر شخصی و…
    بدیش اینه که ip پایه ایه برای بدست آورن خیلیی اطلاعات دیگه که شاید مهم باشه.و دقیقاً مشکل همین جاست…
    و نمی شه جلوشو گرفت!

    1. وی پی ان فقط به خاطر همین تغییر آی پی هست . مثل اینکه شما دارید از آمریکا وصل میشید . البته کسی با داشتن آی پی شما نمیتونه به سیستم شما نفوذ کنه و حتما باید اطلاعات دیگه ای که کلا بهشون میگن Login Credential رو باید داشته باشه . ذات وی پی ان امن هست ولی وی پی ان هایی که از شرکت های معتبر خریداری شده باشن . مسلما یه وی پی ان 2000 تومنی امنیت شما رو تضمین نمیکنه . البته لازم نیست زیاد هم نگران باشید . ولی سعی کنید که موقع استفاده از وی پی ان ، کارهای حساس مثل بانکداری اینترنتی انجام ندید .

  12. درسته..ولی این امکان هست که سایتی که بخواد ip ما رو داشته باشه، ولی ما با vpn رفته باشیم و ip مون تغیر کرده باشه،..بفهمه ما با vpn و از چه سروری استفاده کردیم و این ip اصلی مارو با همکاری سروری که بهمون ip داده ، بدست بیاره؟می خوام بدونم امکانش هست؟
    و یه سوال دیگه اینکه با ip بیشتر از محدوده ای که فرد زندگی می کنه رو می شه متوجه شد؟مثلا آدر س دقیق…

    1. مسلما اکثر سایت ها نمیفتن دنبال آی پی اصلی کاربر . چون به دردشون نمیخوره . الا اینکه پای مسائل مهمی مثل نفوذ و سرقت اطلاعات و یا مسائل بسیار مهمتری مثل امنیت ملی پیش بیاد که اون دیگه قضیش جداست .
      در مورد سوال دوم هم باید بگم که خیر ، نمیشه آدرس دقیق روو بدست آورد . معمولا محل ISP شما رو نشون میده .

    2. بله،درسته.من هم منظورم مسائلی مثل سرقت اطلاعات و جاسوسی بود…ممنون که راهنمایی کردین.

  13. سلام با تشکر از سایت خوبتون و اطلاعاتی که در اختیار می گذارید. یک سوال داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید.
    من یک لپ تاپ اپل دارم که هم مک و ویندوز 7 روش نصبه. برای مطمئن شدن از هک نبودن، در ویندوز 7 و در قسمت کامنت پرومت دستور نت استات netstat -n رو زدم و یک سری آ پی با شماره 127.0.0.1 و پورتهای مختلف نشون داد! در حالی که هنوز هیچ نرم افزار و مرورگری رو فعال نکرده بودم! و حتا در حالتی که اینترنت رو دیسکانکت کردم هم باز چندین آی پی کانکشن فعال رو نشون میده! این نشانه چیست؟ آیا کسی به سیستم من دسترسی داره؟ اگر بله برای جلوگیری از دسترسی مجدد آنها چه کارهایی باید بکنم. با سپاس فراوان

    1. سلام مینا جان .
      خیر ، هیج کس به سیستم شما دسترسی نداره . آی پی 127.0.0.1 یه آیپی لوکال هست و در واقع مربوط به خود کامپیوتر شماست .
      موفق باشی …..

    2. بسیار ممنونم از پاسختون . خیالم راحت شد:) در ضمن سال نوی شما مبارک، پیروز و شادکام باشید

  14. سلام میشه از روی ای دی هم ادرس کسی را پیدا کرد؟اگه میشه لطف کنید راهنماییم کنید

  15. سلام دوست من، خواهش میکنم درصورت امکان هرچه زودتر جواب من روبدید چون برام خیلی ضروری هستش،
    من برای انتقام از یک نفر که باهاش خرده حساب داشتم یه پروفایل فیسبوک جعلی ساختم و ترفندهایی بکار بردم که اون شخص منو اد کنه، شخص موردنظر تو اصفهانه و من در اهواز، اما محل زندگی صاحب پروفایل جعلی رو اصفهان نوشتم بعداز چندبار چت کردن از طریق فیسبوک که بوسیله psiphon 3 وارد میشدم، یک آی دی یاهو جعلی هم ساختم و درمواقعی که به fb دسترسی نداشتم از این طریق با لپتاپ بافرد مورد نظر چت میکردم،و یکی از دوستام از شهرستان ارومیه با یک شماره ایرانسل باهاش صحبت میکرد،لازم به ذکره که تو این مدت هیچوقت براش ایمیلی نفرستادم و شخص موردنظرکارشناس ارشد IT هست و الان خیلی براش مهمه که من رو شناسایی کنه و من ایمیل آدرس یاهوم رو غیرفعال کردم آیا با این حسابی که براتون شرح دادم و اینکه من تا بحال ایمیل براش نفرستادم از روی هیستوری چت میتونه شهرم رو شناسایی کنه؟ متشکر

    1. بله، اگر فرد آگاه و واردی باشه امکانش هست.

  16. البته این خیلی برام مهمه که نتونه بفهمه از کدوم شهر وارد شدم چون در اینصورت میفهمه من کی هستم چطور جلوی این کارو بگیرم با توجه به اینکه هنوز پروفایل جعلی فیسبوک فعاله؟
    سوال بعد اینه که باتوجه به اینکه من قبلا تو FB باهاش دوست بودم امکان داره از طریق تطبیق دادن جزئیات یا درصورت امکان دسترسی به IP یکسان این دو پروفایل منو شناسایی کنه؟

    1. بله، امکانش هست.
      اگر فرد مورد نظری که میفرمایین آدم واردی باشه فقط کافیه یک جا ردپایی از IP شما پیدا کنه…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *