IP مورد نظرتان را روی نقشه گوگل پیدا کنید

IP مورد نظرتان را روی نقشه گوگل پیدا کنید
  • 1390/7/19
  • علیرضا
  • 135

به صورت کلی شناسه ها باعث تفکیک دو یا چند چیز مشابه هم میشوند . به عنوان مثال نام هر یک از ما باعث تفکیک شدنمان از دیگر اعضای خانواده میشود . اما در جامعه خیلی پیش می آید فردی نام و نام خانودگی اش شبیه نام و نام خانوادگی ما باشد . در این صورت به موارد دیگری مثل نام پدر مراجعه میکنند . اگر نام پدر هم مشابه بود ، باید به سراغ یک شناسه ی یکتا برویم و آن شماره شناسنامه ما خواهد بود .

IP هم یک شناسه یکتاست . به عنوان مثال در آن واحد دو نفر در اینترنت نمیتوانند دارای آدرس آی.پی یکسانی باشند . این مورد یک تعریف کلی از IP بود تا با ماهیت آن بیشتر آشنا شوید .

مطمئنا تا به حال به دنبال روشی برای ردیابی یک آدرس آی.پی بوده اید . به عنوان مثال در حال چت کردن با فردی هستید و میخواهید موقعیت او را تشخیص دهید و یا مطلع شوید که سرورهای یک وبسایت در کجا قرار دارند . امروز میخواهیم به شما روشی را نشان دهیم تا بتوانید با استفاده از یک آدرس آی.پی ، موقعیت آن را بدست بیاورید . بهتر است زودتر به سراغ مراحل عملی کار برویم .

برنامه ای که امروز قصد معرفی آن را داریم ، IP Locator نام دارد . ابتدا به این لینک مراجعه کرده و برنامه را دانلود کنید . البته روش نصب آن کمی متفاوت است . وبسایت معتبر Download.com جدیدا برنامه های خود را به این روش عرضه میکند . پس رفتن به لینک بالا و کلیک بروی لینک Now Download ، یک فایل 400 کیلوبایتی دریافت میکنید که در واقع دانلودر سایت Download.com است . سپس آن را باز کرده و پس از چند بار زدن دکمه Next فایل نصاب IP Locator دانلود میشود . در آخرین مرحله شما باید برنامه را نصب کنید . اکنون فقط نیاز به دریافت یک فایل 17 مگابایتی دارید که باید آن را از اینجا دریافت کنید . فایلی با نام GeoLiteCity.dat.gz دانلود میشود . این فایل را باید از حالت فشرده خارج کنید که میتوانید با برنامه هایی مثل WinRAR اینکار را انجام دهید . پس از اکسترکت شدن فایل فشرده ، فایلی به نام GeoLiteCity.dat بدست می آید که باید آن را در مسیر اصلی برنامه قرار دهید . اگر به صورت پیشفرض برنامه را در درایو C نصب کرده باشید ، باید آن را در آدرس زیر کپی کنید .

C:Program FilesIP Locator

بسیار خب ، کار تمام شد و اکنون باید برنامه را اجرا کنید .

نقشه گوگل را در قسمت بالای برنامه ملاحظه میکنید . به منظور بدست آوردن موقعیت یک IP روی نقشه ، از سه گزینه بالای پنجره روی آیکون ذره بین کلیک کنید .

پنجره ی کوچکی باز شده و از شما IP میخواهد . به عنوان مثال میخواهیم موقعیت سرورهای وبسایت شرکت مایکروسافت را مشاهده کنیم . به منظور بدست آوردن IP سایت مایکروسافت میتوانیم از روش های زیر استفاده کنیم .

استفاده از خط فرمان ویندوز :

در ویندوز XP وارد استارت منو شده و در Run عبارت cmd را وارد کنید تا خط فرمان باز شود .

در ویندوز ویستا و 7 وارد استارت منو شده و در قسمت جستجو ، عبارت cmd را وارد کنید .

سپس در خط فرمان دستور زیر را تایپ کنید :

Ping www.micorsoft.com

پس از آن نتایجی ظاهر خواهند شد که IP وبسایت مایکروسافت نیز یکی از آنها خواهد بود . در اولین خط بعد از دستور ، IP مایکروسافت نمایش داده خواهد شد .

حالا باید IP را وارد کرده و روی دکمه OK کلیک کنید .

پس از چند ثانیه موقعیت IP روی نقشه گوگل نمایش داده خواهد شد و کمی پایین تر نیز نام آن منطقه را مشاهده خواهید کرد .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 135 دیدگاه
    1. خواهش میکنم. دیگه روش کار رو متاسفانه نمیتونم بگم

    1. خطای مثبت کاذب آنتی ویروستون هست مهدی جان .

  1. توی بعضی از سایت ها که می ریم و یا بعضی چت روم ها IP ما رو مینویسند یعنی اون ها IP ما رو می دونند ؟؟؟؟؟؟

  2. سلام ببخشيد من تمام مزاحلش رو انجام دادم ولي كار نكرد …ارور ميده
    خواهشا كمكم كنيد

  3. سلام!ی سوال خیلی وقته ذهنمو درگیرکرده خواهش میکنم جواب بدین.
    اگه توی یه وبلاگ نظربذاریم ازاین طریق میتونن ip ماروبدست بیارن؟؟؟؟؟؟

    1. اره حتی دروبلاک نظربذاریم می تونه ردمون بزنن

    2. شما حتی اگه وارد یه وبلاگ بشین و نظر هم نزارین اگه با وبگذر آمار وبلاگشو ببینه صاحب وبلاگ آی پی شمارو میتونه ببینه.

  4. ییخشید من تو یه پست دیگه هم سوال ازتون پرسیده بودم ولی نمی دونم چرا حذف شد دوباره یه جور دیگه می پرسم . اگه اسم کسی رو چند بار و یا به دفعات خیلی زیادی تو گوگل سرچ بکنبم و طرف بتونه به آی پی ما دسترسی پیدا بکنه ( از طریق سایت های زیگ و آکادمیا و ….) تا چه حدی از اطلاعات رو می تونه در مورد ما بهش دسترسی پیدا بکنه . اسم واینا رم می تونه بکشه بیرون . موقعیت دقیق ( شهر و ..)ایمیل و… چی ؟و تو فیس بوک چی ؟ البته من خودم تو قیس بوک اکانت ندارم . اگه بکی رو سرچ کردیم و یه مطلبی در موردش تو یاهو ( مثلا یاهو انسرز وفلیکر و … )پیدا کردیم و در حالی که از یاهو آخرین بار ساین اوت نشدیم وارد یشیم چی ؟ لطفا جواب بدید . خیلی برام مهمه . من تازه این قضیه آی پی در آوردن از ظریق سرچ تو گوگل و جاهای دیگه رو فهمیدم و اگه درست باشه که هیچی دیگه خیلی … اصلا نیاید سراع هیچ کدوم از موتورهای جستجوگر رفت؟!!!!!

  5. سلام خسته نباشی وقتی ipرومی دم مکان نشون بده یه پنجره بازمی شه باعنوان script errorویک مثلث هشدارزردرنگ وپایین بادوگزینه yes,noخواهش می کنم راهنمایی کنید به این برنامه نیاز دارم
    باتشکر سامان

  6. سلام
    من و برادرم با ADSL خونمون یک بازی انلاین بازی میکنیم . پشتیبانی میگه ای پی دوتاتون یکی هست و فکر میکنه که من تقلب کردم . من چک کردم دیدم راست میگه . ولی چطور میشه ثابت کرد که ما جداگانه بازی میکنیم؟
    متشکرم

  7. با سلام.ممنون از مطالبتون.
    می خاستم بدونم اگه تو ی جامعه مجازی مثل کلوب دو پروفال داشته باشیم.آیا بدون اینکه چت کنیم این دو تا پروفایل میتونه معلوم بشه که آی پی یکسان داره.ینی تنها فقط با کامنت گذاشتن و این چیزا.لطفا حتما جواب بدین.خیلی ضروری و لازمه.

    1. اره دارنده سایت یا هر کسی دیگه راحت میتونه بدست بیاره

    2. اره دارنده سایت یا هر کسی دیگه راحت میتونه بدست بیارهff

  8. یشه یکی کمک کنه ؟!
    شدیدا نیاز مند این برنامه هستم !!
    دقیقا نصبش کردم !! ولی الان وقتی بازش میکنم و ای پی میدم بهش اولین اروی که میده اینه :
    http://www.imgiran.com/images/a1e95tsq1zc1lfrn9bt.png
    و وقتی yes رو میزنم این رو مینویسه :
    http://www.imgiran.com/images/6tr9m33zf3i8cu78ggj.png

    یکی کمکم کنه پلیز

  9. سلام منم همون پیغامی رو که اقا پوریا لینکشو گذاشته برام میاد خواهشا یکی بگه این ارور برای چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لطفا یکی کمک کنه خواهش میکنم کمک کنید

  10. slm.mamnoon az in matlabe arzeshmand.vali man vaghti barname ro baz mikonam ye error mide.
    mige barname niaz be ye activitation code jadid dare.va ye address mide.va on file geo lite city ro ham nemikhone.pls help.thnx

  11. سلام ببینید من چت روم زیاد میرم ویکی از پسرا تهدیدم کرده که از طریق ای پیت میتونم محل دقیق زندگیت و شماره تماست را پیدا بکنم.
    چون او ناظر ه.
    و میتونه ای پی هارو بخونه.
    اون در چه صورت میتونه این کارا رو بکنه؟
    فقط موافقی که انلاینم؟
    همچنین این کار جرم محسوب میشه>؟
    و میتونم شکایت کنم؟
    و چکار کنم شناساییم نکنه؟

    1. برنامه ی ip hider نصب کن بعد ip رو عوض کن

    2. سلام
      آره میشه شکایت کرد چون سو استفاده و تهدید محسوب میشه شکایتش کن تا پدرشو در بیارن

    3. سلام ببین اگه زمان دقیق آنلاین بودنتو ای پی تو بدونه و آشنا اینا داشته باشه میتونه از طریق ISP تو شمارتو پیدا کنه ولی آدرس بسیار بسیار محاله چون باید اطلاعات کاملا دقیقی از مشخصات پامیوترت داشته باشه که نیاز به دسترسی کامل اطلاعات مخابرات و تجزیه و تحلیل طولانی مدت اون داره.ولی در هر صورت اگه خیلی نگرانیو شک داری میتونی به پلیس فتا شکایت کنی به قول طرف پدر در میارن

    4. با سلام از همچین تهدید هایی نترسید نمیتونه کاری کنه چون بی سواد نمیدونه این حرف رو می زنه هیچ کاری نمی تونه بکنه تا زمانی که ازش فایلی نگرفته باشی(کی لاگر یا تروجان) نترس چون اون بچه هست دیگه تهدید میکنه حرف زدنشو نگا نکن هیچ غلتی نمیونه بکنه در ضمن آدرس اون چت روم رو بده بگم چی به چیه
      در ضمن اون بی کاره بد بخت میشنه پشت چت و اینجا فکر میکنه همه کاره هست

    5. حاجی آی پی تو بده تا نتتو دیسکانکت کنم شماره تلفنت خونتونم در میارم. سقف خونتونم نشونت میدم . من اول دبیرستانم این کارارو بلدم ۱۷سالمم هست اونوقت یارو ادمینه نتونه؟ چنان اتکی به نتت بزنم که ترافیکت تموم شه 🙂 خخخخ … آره همچین کارایی هم میشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *