زمان خرید رم: قیمت ماژول های 2 گیگابایتی رم DDR3 باز هم کاهش یافت

زمان خرید رم: قیمت ماژول های 2 گیگابایتی رم DDR3 باز هم کاهش یافت
  • 1390/9/1
  • عليرضا شیری
  • 0

بر اساس Digitimes قیمت ماژول های 2 گیگابایتی DDR3 در اوایل ماه نوامبر (ماه جاری) به رقم 10.25 دلار رسید، در حالی که قیمت ماژول های 4 گیگابایتی نیز 18.50 دلار می باشد. قیمت ماژول های 2 گیگابایتی 9.70 دلار می باشد که نسبت به دو هفته پیش 10 درصد کمتر است!

علت کاهش قیمت رم این است که مقدار موجودی بازار بالاست. فعلا خبری از تغییر اوضاع بازار رم نیست، فعلا سازندگان چیپ قصد تغییر مقدار تولید خود را ندارد. احتمالا سیل تایلند که باعث کم شدن تولید وسایلی که حافظه ی DRAM از نوع مجتمع دارند نیز این مشکل را تشدید کرده است چرا که بخشی از موجودی بازار بدون مصرف باقی مانده است.

Digitimes به این نکته اشاره کرده که کارخانه هایی مثل Nanya اعلام کرده اند که قیمت DRAM ها خیلی پایین است و دیگر جایی برای کاهش بیشتر قیمت وجود ندارد. فضای حاکم بر بازار DRAMها تغییر نمی کند مگر اینکه موجودی بازار و مقدار تولید با هم متناسب شود و همچنین مقدار تقاضا برای DRAM ها به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

البته این خبر برای فروشندگان PC خوب است و البته برای کاربران حرفه ای که مایل به تهیه رم هستند نیز خبر بسیار خوبی است چرا که احتمالا تا دو ربع سال دیگر همین اوضاع برقرار است و برای خریدن رم با ظرفیت بالا و قیمت پایین فرصت دارند.

 

منبع:

tomshardware

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *