چگونه دستگاه سامسونگ اندرویدی خود را بروز رسانی کنید؟

چگونه دستگاه سامسونگ اندرویدی خود را بروز رسانی کنید؟
  • 1390/9/27
  • ITTeach
  • 137

من با نگاه کردن به تلفن همراه پرکاربرد خود می توانم بگویم که در درجه اول برای تماس های تلفنی و ارسال پیام های گاه به گاه از آن استفاده می کنم. من از اینترنت، برنامه های کاربردی و یا چیزهای فانتری دیگری که این گوشی های هوسمند دارند استفاده ای نمی کنم. اگر حق انتخاب داشتم گوشی همراهی می خریدم که دوربین یا گیمیک هایی را که نیاز ندارم نداشته باشد. من گوشی سامسونگ GT-S8500 خود را هنگام تجدید قرارداد با شرکت T-Mobile دریافت کردم. یکسالی می شود که من این گوشی را دارم و تابحال هیچ زحمتی برای اتصال به اینترنت و یا بررسی اینکه سامسونگ چه سیستم عامل جدیدی را منتشر کرده است به خودم نداده ام.

اما این موضوع امروز تغییر کرد یعنی زمانیکه تصمیم گرفتم ببینم چگونه می شود سیستم عامل این گوشی را بروزرسانی کرد و از آنجاییکه احتمالا من تنها کسی نیستم که این مسئله را کشف کرده است، تصمیم گرفتم یک متن آموزشی کامل درباره چگونگی انجام این کار بنویسم. شما برای بررسی و نصب بروزرسانی به تجهیزات زیر نیاز دارید: گوشی آندرویدی سامسونگ، کابل USB برای اتصال گوشی به کامپیوتر و نرم افزار سامسونگ Kies که بروزرسانی ها و چیزهای دیگر را اداره می کند.

ابتدا سامسونگ Kies را نصب کنید. این کار کمی زمان می برد. پس از نصب این برنامه مخصوص تلفن های همراه ممکن است کامپیوتر شما بدون هیچ هشداری ریستارت شود. کار بعدی که باید انجام دهید این است که تمام برنامه های کاربردی باز گوشی خود را ببندید. می توانید با پایین نگه داشتن دکمه میانی گوشی این کار را بکنید تا یک صفحه جدید با گزینه بستن تمام برنامه های درحال اجرا برای شما باز شود. با استفاده از کابل USB گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید و سامسونگ  Kies را بعنوان روش اتصال USB انتخاب نمایید. نرم افزار را اجرا کنید. تلفن شما باید بلافاصله شناخته شود.

سامسونگ Kies در صورتیکه کامپیوتر به اینترنت متصل باشد بصورت خودکار تمام بروزرسانی ها را پیدا می کند.

من به همه توصیه می کنم این فرایند را متوقف کرده تا ابتدا تنظیمات گوشی و اطلاعات به کامپیوتر فرستاده شوند. ممکن است بروزرسانی نرم افزار باعث شود اطلاعاتی از گوشی حذف شده و یا تغییر یابد. بنابراین همیشه بهتر است مطمئن شوید که می توانید در اینصورت اطلاعات خود را بازگردانید.

بر روی Import/Export کلیک کنید. از کلید Export برای گرفتن نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی خود بر روی کامپیوتر استفاده نمایید. می توانید از اطلاعات مخاطبین، عکس، موسیقی، ویدیو، برنامه ها و غیره نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پس از اینکه از اطلاعات خود نسخه پشتیبان گرفتید به برگه اطلاعات اولیه در نرم افزار سامسونگ Kies برگردید. بر روی کلید بروزرسانی نرم افزار کلیک کرده تا بروزرسانی آغاز شود.

سپس یک صفحه اطلاعاتی نمایش داده می شود. سامسونگ برای اطمینان یافتن از اینکه بروزرسانی سیستم عامل کامل و بدون هیچ خطایی انجام می گیرد نکاتی را ارائه می کند. شرکت پیشنهاد می کند تا تلفن را به یک منبع تغذیه وصل کنید تا قبل از پردازش اطلاعات به گوشی برگردند و هرگز هنگام بروزرسانی از گوشی خود استفاده نکرده و دستگاه های دیگری را نیز به کامپیوتر وصل نکنید.

این فرایند حدودا ۳۰ دقیقه زمان می برد اما معمولا سریعتر است. ارتقا نرم افزار گوشی من فقط ۵ دقیقه طول کشید.

وقتی که همه چیز انجام شد شما یک پیام موفقیت دریافت خواهید کرد و دستگاه باید مجددا راه اندازی شود. (گوشی من بصورت خودکار ریستارت شد) شما باید ابتدا این مسئله را بررسی کنید که اطلاعات ذخیره شده در گوشی همچنان قابل دسترسی هستند یا خیر. اگر اینگونه نبود از ویژگی Import نرم افزار سامسونگ Kies برای اپلود مجدد اطلاعات به گوشی خود استفاده کنید.

آیا تابحال گوشی هوشمند خود را بروزرسانی کرده اید؟ اگر اینگونه می باشد چگونه این فرایند را توضیح می دهید؟

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 137 دیدگاه
  1. سلام
    سال نوتون مبارک.
    برنامه kies حتی نمی تونه ورژن فعلی آندروید منو مشخص کنه! جایی که باید اطلاعاتشو نوشته باشه، حالیه!
    آپدیت هم مسلما نمی تونه بکنه.
    چی پیشنهاد می دید؟!

  2. گوشی من گالکسی یانگه ولی ساپورت نمیکونه چیکار کنم

  3. سلام میخواستم بدونم گوشی گالکسی ایس 5830 ارتقا اندیرود میشود

  4. سلام ببخشید میخواستم بدونم سامسونگ گلکسی یان gy-s6102 هم اپدیت اندروید داره یا نه

  5. سلام.ببخشید می خواسم بدونم سامسونگ گلکسی یانگGT-S5360 اپدیت اندروید داره.ممنون میشم

  6. سلام!!
    خیلی خیلی خسته نباشین!
    گوشیم گلکسی مینی سامسونگه
    میخوام ورژن اندرویدشو ارتقا بدم
    راهنمایــیـــــــــــــــــــــــم میکنین:(
    میسی 🙂

  7. سلام دوستان من دو بار سامسونگ کیسو دانلود کردم ولی رو سیستم نصب نمیشه .ویندوزم هم سونه.اگه امکان داره راهنمایی کنین

  8. سلام من یه گلکسی مینی دارم وبه روز رسانی میشه اینه گوشی ها

  9. من یه گوشی گلکسی مینی دارم میشه راهنماییم کنین تا سیستم عاملشو ارتقا بدم

  10. سلام.گوشی من گلکسی استار پلاسه.به اینترنت وصله ولی فقط نتایجه جستجو میادوقتی نتایجو باز می کنم برمیگرده سر خونه اول.کممممممممممممممممممک

  11. با سلام و خسته نباشید من علی عبدالرحیمی هستم چند ماهه که گلکسی ایسs5830iخریدم ولی میخوام آندرویدشو 4 کنم ولی نمیتونم اگه دوستان راهی رو بلدن بهم ایمیل کنن یا نحوه ی بروزآوری شو بهم بگن خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید شماره ام 09367785062 در ضمن برای راهنمایی کننده به جان برادرم شارژ هزارتومنی هدیه میدم.لطفا راهنمایی کنید……با تشکررررررررررررررررررررررررررررررر

  12. ببخشی ایمیل یادم رفته khoshrecab@gmail.com

  13. سلام:
    اگر اندروید خود را اپ دیت کنیم عکس،فیلم،… حذف میشه

  14. سلام.اگه کمکم کنید ممنون میشم.گوشی من گلکسی یانگ gt-s5360 هست.
    نسخه ی اندروید 2.3.6 هست.میتونم آپدیت کنم؟چه جوری؟
    برنامه اینستاگرام یه نفر برام فرستاد، میخواستم رو گوشیم نصب کنم،نصب نمیکنه!!!
    علتش چیه؟چکارکنم که بتونم اینستاگرام رو گوشیم نصب کنم؟
    ممنون از شما……..

    1. اگه وقتی نرم افزار را نصب کردید و علامت open نیامد یعنی روی نرم افزار شما وصل نمی شود

      اگر هم می خواهید گوشیتان آپدیت کنید باید به لبتاب وصل کنید

  15. سلام خسته نباشید من تا میرم برنامه رو نصب کنم ارور میدهyou are not connected to internetولی اینترنتم وصله مشکل چیه خواهشا جواب بدید

  16. با سلام من یه گوشی سامسونگ نوت 2 دارم وقتی به دستگاه وصل میکنم نرم افزار keisمیگه گوشی شما رو ساپورت نمیکنه چکار کنم؟؟؟؟

  17. سلام وسپاس..من گوشی سامسونگ مدل ( G7272)
    sct3 دارم.4.2.2 اگه بروز رسانی کنم بخاطرتحریم دیگه منم زبان گوشیم انگلیسی میشه وفارسیش حذف میشه؟ بعداصلااین بروزرسانی کارایی گوشی روبهترمیکنه که انجامش بدم؟؟ ممنون که میذارید

Comments are closed.