معرفی شش سرویس ارائه دهنده ایمیل رایگان جایگزین جی‌میل و یاهو

معرفی شش سرویس ارائه دهنده ایمیل رایگان جایگزین جی‌میل و یاهو
  • 1390/10/28
  • محمدرضا ارجمندی
  • 55

شخصا از اینکه اکثر تجربه آنلاین من در گوگل و خدماتش خلاصه می شود راضی هستم. در گوگل ایمیل، داده های تجزیه و تحلیل وب، سابقه جستجو های اینترنتی، همگام سازی با تلفن همراه، اطلاعات کارت اعتباری،( و این فهرست ادامه دارد) همه و همه ذخیره شده و نگهداری می کنم.  برخی ممکن است احساس کنند که این هوشمندانه ترین کاریست که یک کاربر وب می تواند انجام دهد، و من آنها را سرزنش نمی کنم. همان دسته افراد هنوز هم ممکن است بخواهند منافع ایمیل مبتنی بر وب (در مقایسه با کلاینت دسکتاپی ایمیل، مثل تاندربرد و مشابه آن) را بدست بیاورند.

 

بنابراین من در اینجا یک لیست از ده ارائه دهنده سرویس پست الکترونیکی به صورت رایگان جمع آوری  کرده ام که اگر از یاهو و جیمیل خسته اید و دوست دارید دارید سرویس دیگری را تجربه کنید دانستن در مورد هر کدام برایتان مفید خواهد بود.

هات میل (Hotmail)

 

هات میل سرویس ایمیل شرکت مایکروسافت است، و باید اذعان کنم که یکی از بهترین خدمات در این لیست را ارائه می دهد (اگر نگوییم بهترین است). ما به تازگی یک نظر سنجی برگزار کردیم که طی آن از خوانندگان سوال شده بود آیا مایل به مهاجرت به هاتمیل هستید و بسیاری از خوانندگان این گزینه را برگزیده بودند: “من هرگز در نظر ندارم ایمیل خود را به هات میل تغییر دهم، هرگز!” خوب ، اگر شما یکی از این افراد هستید، من حدس می زنم نه من و نه هیچ کس دیگر قادر به متقاعد ساختن شما نخواهد بود!

اما اگر به صفحه نظر سنجی بروید و به پایین صفحه حرکت کنید ، نظر ارسالی یکی از کاربران به نام گالیله ویرا را می خوانید، که یکی از اعضای تیم هات میل مایکروسافت است. گالیله در کامنت خود استدلال های نسبتا قانع کننده ای ذکر کرده که چرا باید باید به هات میل یک فرصت دیگر بدهید.رابط کاربری جدید آنها کاملا نو و به روز است، و به طور کلی مایکروسافت روحی تازه در کالبد این سرویس دمیده.

آیا هات میل ارائه دهنده بهتری در خصوص ایمیل رایگان نسبت به جی میل (و یا حتی یاهو ) هست؟ من قطعا به این سوال با نه پاسخ می دهم. اما می گویم که برای اکثر کاربرانی که دنبال جایگزین می گردند، هات میل، احتمالا بهترین سرویس را در این فهرست ارائه می کند.

 

Mail.com

 

اگر احساس می کنید که نام دامنه آدرس ایمیل شما مهم ترین بخش آن است، قطعا باید سری به سرویسMail.com. بزنید. نام دامنهپیش فرض آن (@ mail.com)  به اندازه کافی جذاب است ، و حتی یک حرف کوتاه تر از سرویس محبوبی که معرف حضور همه تان است (Gmail). اما اگر به دنبال چیزی خاص تر می گردید، Mail.com  یک لیست بلند بالا از دامنه های جایگزین پیش رویتان می گذارد که از داخل آن می توانید نام دامنه دلخواه خود را برگزنید، مانند “Engineer.com” ، “Muslim.com” و حتی “Secretary.net”.

این سرویس همچنین دارای فضای نامحدود ذخیره سازی ایمیل ها برای هر میل باکس، کشیدن و رها کردن برچسب ها ، و دیگر امکانات مفید است.

 

GMX Mail

 

GMX  ادعا می کند سرویس ” پست الکترونیکی رایگان که همیشه در انتظارش بوده اید” را ارائه کرده، و دارای ۱۳ میلیون کاربر است. این عدد ممکن است نسبت به تعداد کاربران دیگر بزرگان ارائه دهنده پست الکترونیکی مانند قطره ای در دریا به نظر بیاید ، اما هنوز هم مقدار قابل توجهی است. برخی از مزایایی که سرویس GMX برای کاربران خود فراهم می کند عبارتند از: ذخیره سازی ایمیل در صندوق پست الکترونیک به تعداد نامحدود، و همچنین امکان پیوست فایل به ایمیل با حداکثر سایز ۵۰ مگابایت برای هر ایمیل.

سرورهای مرکزی این سرویس در آلمان مستقر می باشند، نکته جالب دیگر عرضه برنامه ویژه سیستم عاملآندروید برای دسترسی کاربر به حساب خود از طریق تبلت و گوشیهای آندرویدی است که به نظر می رسد عمدتا کاربران آلمانی زبان استفاده بیشتری از این برنامه می نمایند.

 

Hushmail

 

Hushmail  بیشتر شبیه به یک سرویس محرمانه و سری است تا یک سرویس عادی. دلیل اصلی بر این امر، این واقعیت است که سرویس، برای کاربر خود حساب ایمیل “خصوصی و امن” به شکل رایگان ایجاد می کند . می پرسید چرا عبارت خصوصی و امن درون گیومه قرار داده شده؟ از آنجا که Hushmail ( که کاملا مشهور و شناخته شده هم هست) در سال ۲۰۰۷ با ارائه مکاتبات ایمیلی به ادارات فدرال، مطابق با حکم دادگاه کانادا به اعتماد کاربران خود به نوعی خیانت کرد. شما می توانید تجزیه و تحلیل کاملی از حادثه را در ستون  Threat Level روزنامه Wired آن زمان  بخوانید!

به طور خلاصه، آنچه شما باید بدانید این است که مکانیسم های Hushmail به طور کامل امن نیست، هر چند این مکانیسم ها هنوز هم به میزان قابل توجهی نسبت به سرویس های سایر ارائه دهندگان ایمیل رایگان امن ترند. در مقابل، گزینه ایمیل رایگان تنها ۲۵ مگابایت فضا برای ذخیره ایمیل ها در اختیار کاربر می گذارد که در مقایسه با فضای نامحدود ارائه شده توسط برخی از ارائه دهندگان دیگر در این لیست واقعا نقطه ضعف مهمی محسوب می شود. اگر حفظ حریم خصوصی از نگرانی های کلیدی برای شما محسوب می گردد، Hushmail  را با دقت بیشتری دنبال کرده و در صورت تمایل بدان بپیوندید، اما کورکورانه به آن اعتماد نکنید. تنظیمات سرویس را حتما به شیوه مورد نظر خود پیکربندی کرده، و در هر مرحله از این فرایندکلید رمزنگاری شده خود را به هیچ وجه وارد نکنید.

 

Zoho Mail

 

وب سایتZoho  مجموعه کامل از ابزارهای آنلاین، از جمله یک برنامه صفحه گسترده (مانند اکسل)، یک سرویس ویکی، و غیره برای کاربر فراهم می سازد.Zoho Mail   نام سرویس پست الکترونیکی رایگان این سایت است، و کاملا زیبا و مفید به نظر می رسد. اگر پیش از این از Zoho استفاده کرده باشید، این بدان معناست که باید یک حساب ایمیل در Zoho داشته باشید.یکی از ویژگی های متمایز آن این است که سرویس ۱۰۰ ٪  از اگهی های مزاحم دورتادور صفحه مبراست و حتی یک بنر تبلیغاتی هم نیست که با اعصابتان بازی کند!

 

Gawab.com

 

Gawab  سرویس دهنده ایمیلی هست که امکان پیگیری ایمیل را برای کاربر فراهم می کند (به عبارت دیگر می توان فهمید آیا کاربری که برایش ایمیل فرستاده اید ایمیل را دریافت کرده یا خیر) ، ۱۰گیگا بایت فضای ذخیره سازی آنلاین، و امکانات دیگر بخشی از مزایای آن است. اما مهمتر از همه، امکان پشتیبانی از اینکدینگ کاراکتر های خاص ، مانند الفبای زبان عربی UTF – 16.  را در خود دارد. اگر تعداد زیادی ایمیل به زبان عربی یا فارسی می نویسید و از سرویس دهنده فعلی خود راضی نیستید بهتر است Gawab را امتحان کنید!

 

جمع بندی نهایی

پس از همه این مطالبت آیا هنوز ارائه دهنده ایمیل رایگانی هست که از قلم افتاده باشد؟ آیا شما از سرویس دهنده کمتر شناخته شده ای استفاده می کنید که کاملا عالی و ایده ال است و دوست دارید بقیه جهان را هم در مورد آن آگاه کنید؟ چه طور است نظرات خود را در بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید!

 

منبع: Makeuseof

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 55 دیدگاه
  1. من با خیلی هاشکار کردم اولش که جیمیل معلومه
    2) هاتمیل برای سینک شدنش با محصولات مایکرو سافت
    3)Mail.com بخاطر اسم دامنه جالبش
    4) Hushmail که کاربرای معمولی زیاد فرقی متوجه نمیشن
    یاهو هم بره به جهنم مزخرف ترین خدامات ایمیل رو داره تنها دلیل استفاده ازش یاهو مسنجره وگرنه هرگز برای yahoo id ثبت نام نمیکردم
    با بقیشم کارنکردم

    1. با سلام و درود
      من با GMAIL.COM هرکاری کردم نتونستم ایمیل با دامنه دلخواهم ایجاد کنم …..

    2. اگه می خوای ایمیلت روزی هزار تا هرز نامه بیاد گوگل جیمیل اگه ایمیل امن و مدرن می خوای حتما outlook.com

  2. درود
    سرویس AOL رو معرفی نکردی
    سرویسی که به اندازه یاهو کاربر داره و چند سالیه که رایگان شده
    و شاید بشه گفت که پس از جیمیل -یاهو و هاتمیل چهارمین سرویس برتر وب می باشد
    و از همه مهمتر IMAP رایگان دارد

  3. به نظرم بد نبود سرویس های ایرانیی مثل میهن میل در بین این لیست گنجونده می شد
    http://www.mihanmail.com

  4. سلام
    بابا خیلی وقت با این mail.com کار میکنم اما اصلا ثبت نام میکنی error میده الان 1 هفته است همش میگه در حال حاضر نمیشه با پراکسی هم امتحان کردم نمیشه:(
    شما در جریانی؟؟

    1. سلام
      من mail.com دارم و خیلی هم خوبه
      اگر شرایطشا دارید با گوشی نرم افزارشا تهیه کنید و آن موقع ثبت نام کنید.
      هر چند که من با pc ساختم میلمو…

  5. جی میل خوبه ولی برای کار با اوتلوک کنده ولی هاتمیل سرعت خیلی بالایی توی اوت لوک میده.

  6. سلام
    من اولین ایمیلم یاهوء خیلی هم دوستش دارم
    بعد جی میل (که البته امسال افتضاح به بار آورد و کلی ایمیل رفت رو هوا)
    بعد هاتمیل که به راحتی میشه توش هر فایلی رو آپلود کرد و لینکش رو به اشتراک گذاشت – البته من عکسای شخصیمم اونجا آپلود می کنم – در حدود ۲۵ گیگ فضا میده
    تو mail.com هم دارم ولی باهاش کار نمی کنم

  7. سلام

    هیچ چیزی گوگل نمیشه و بس. تنها بدیش اینه که تازگیا فقط https میاد که قربونش برم ایران با این پرتکل خیلی مشکل داره

    1. اتفاقا https خیلی بهتره و امنیت بیشتری داره
      Gmail بهترینه

  8. ممنون محمدرضا جان
    Mail.com عالی بود. الان با اکانت gmailم سینکش کردم و در واقع الان هر ایمیلی روی جیمیلم بیاد روی این هم هستش و همینطور ایمیل های قبلی…
    عالیه 😀

  9. سلام
    با توجه به
    Gawab سرویس دهنده ایمیلی هست که امکان پیگیری ایمیل را برای کاربر فراهم می کند
    جناب مهندس ميشه لطف كنيد بگيد چطوري بايد انو فعال كرد
    مرسي

  10. hotmail -mail.com
    بیش از 15 ساله با هر دوش کار می کنم و به هیچ عنوان هات میل رو با جی میل عوض نمی کنم. دلیلش هم راحتی کار+ کم بودن کاربران ایرانیه که باعث می شه که ایران در مواقع حساس بهش گیز نده و می تونی همیشه میل هاتو چک کنی. سایز مزایاش رو هم دوستان گفتن

  11. بسیار عجیب و در نوع خود جالب بود که سرویس ایمیل بسیار پایدار ، امن و خوب AOL را در نظر نگرفته اید. در ضمن رایگان هست و کشورمان را هم در فهرست کشورهایش قرار داده.

  12. وقتی به یه نفر یا روی کارتت یا توی کلی سایت یا به همه دوستات جیمیل رو معرفی کردی یا تنها راه ارتباطیت جیمیل یا یاهو بود ( مخوصا یاهو توی ایران) چع فایده داره هر سال عوضش کنی . الان یاهو و جیمیل چون پر بازدید ترینن فی…تر شده . یکی از اینا هم جای اونا رو بگیره دوباره نوبت اون میرسه . و….. به ترتیب بعدی ها.
    اونوقت تکلیف این جابه جایی ها چی میشه؟

  13. چرا از میل ایرانی استفاده نمی کنید هم امنه هم مفید هم راحت هم مثل سایر میل ها نیست که تحریم بکنه و فکر کنم مال دولته
    با پسوند جالب
    iran.ir
    البته هنگام ورود مرورگر هشدار میده که امن نیست و شما باید گزینه دوم یعنی
    Continue to this website (not recommended).
    را انتخاب کنید
    www.iran.ir

    1. مثل این میمونه که یه خرگوش باشی و بری تو خونه یک گرگ لونه بسازی

    2. خرگوش؟ یعنی ما ایرانی ها خرگوشیم؟
      جدیدا گرگ خرگوش میخوره؟
      حالا اینا به کنار
      یعنی ما بریم از ی سرویس دهنده بیگانه استفاده کنیم از طرف اونا بهمون آسیب میرسه؟

      من قبول دارم که نباید از خدمات مجازی بعضی کشورا استفاده کرد ، ولی استدلال تو قضیه رو بدتر میکنه!

    3. من توی iran.ir ایمیل ساختم بعد چند روز ایمیلمو remove کردن جواب هم نمیدن.

  14. راستش من از همه اینها استفاده می کنم اما یاهو بیشتر استفاده رو برا من داره

    پارسال چند تا جی میل برا مشتریا ساختم مثل اینکه سروراشون به مشکل برخورد ایمیل این بنده خدا ها هم به باد فنا رفت.

    هیچی به هیچی

  15. واقعا مفید بود امیدوارم بتونم مشکلم رو حل کنم کسی میدونه چطور میشه به آدرسهایی با فرمت info @example.comایمیل زد؟
    با جیمیل و یاهو و میلفا نشد.

  16. خیلی جالب بود. ممنونم از لیستی که گذاشتید. کاشکی تعداد حداکثر ایمیل هایی که در هر میتونستیم در روز ارسال کنیم هم میذاشتید. با این وجود بازم ممنونم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *