ابزارهای قدرتمند و جدید توسعه وب در فایرفاکس

ابزارهای قدرتمند و جدید توسعه وب در فایرفاکس
  • 1390/11/16
  • علیرضا
  • 5

موزیلا در بلاگ خود خبر از افزودن ابزارها و قابلیت های جدید مخصوص توسعه وب به مرورگر خود را داد . موزیلا ادامه میدهد که با استفاده از این ابزارها ، دید توسعه دهندگان تغییر پیدا میکند . برنامه نویسان با استفاده از Page Inspector میتوانند بدون ترک فایرفاکس ، ساختار و طرح بندی صفحات وب را مشاهده کنند . این بدان معناست که آنها میتوانند بین عناصر صفحه حرکت کرده و ساختار پرونده های HTML را مشاهده کنند .

با استفاده از Style Inspector میتوانید به راحتی هر چه تمام استایل صفحات وب را ویرایش کنید . برنامه نویسان اکنون میتوانند به سرعت به خواص CSS دسترسی پیدا کرده و در صورت نیاز به تغییر مقادیر آنها بپردازند .

Scratchpad نیز اکنون با استفاده از ویرایشگر کد Eclipse Orion میتواند قابلیت هایی مثل هایلات سینتکس ها و موارد دیگر را پیاده سازی کند که منجر به ساده تر شدن نوشتن کدهای جاوا اسکریپت خواهد شد .

فایرفاکس همچنین Mozilla Full-Screen API را معرفی میکند که به برنامه نویسان وب اجازه میدهد تا سایت ها و اپلیکیشن های تحت وب خود را به صورت تمام صفحه ارائه دهند . با استفاده از این API ، برنامه نویسان میتوانند بازی ها ، ویدئوها و ارائه های ( Presentation ) های خود را به صورت تمام صفحه در بیاورند .

علاوه بر موارد ذکر شده ، موزیلا پیشتیبانی از قابلیت هایی که منجر به ساخت موارد سه بعدی یا همان 3D در فضای وب میشوند را با استفاده از تکنولوژی های متن باز به مرورگر خود اضافه خواهد کرد . WebGL یکی از همین فناوری هاست که موزیلا خود را پیشگام استفاده از آن میداند . WebGL در واقع یکی از استانداردهای وب میباشد که به وبسایت ها و اپلیکیشن های تحت وب اجازه میدهد تا با استفاده از شتاب دهنده های سخت افزاری به ارائه موارد گرافیکی در محیط وب و بدون استفاده از نرم افزارهای جداگانه بپردازند .

فایرفاکس همچنین از قابلیت Anti-Aliasing برای WebGL پشتیبانی خواهد کرد که این کار به برنامه نویسان اجازه میدهد تا اشیا ساخته شده توسط آنها به صورت نرم حرکت کنند .

قابلیت بعدی که فایرفاکس از آن پشتیبانی میکنید ، CSS 3D Transform نام دارد . این قابلیت به برنامه نویسان اجازه میدهد تا به متحرک سازی و تبدیل اشیا دو بعدی به سه بعدی با استفاده از HTML5 و بدون استفاده از پلاگین های جداگانه بپردازند . 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
    1. سلام جلال جان .
      خواهش میکنم …….

    1. سلام .
      خواهش میکنم ……
      بله ، امکانات بسیار خوبی و مفید هستن که با اضافه شدنشون به فایرفاکس ، توسعه وب توسط برنامه نویسا راحت تر و البته جذاب تر میشه .

      موفق باشید ……

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *