بسته آموزشی گویاآی‌تی : رسانه‌های اجتماعی (قسمت چهارم : گوگل+ )

بسته آموزشی گویاآی‌تی : رسانه‌های اجتماعی (قسمت چهارم : گوگل+ )
  • 1390/11/17
  • مهرداد ارجمندی
  • 0

 

قبل از اینکه شروع به صحبت درباره گوگل پلاس کنیم باید از حواشی و اتفاقاتی که در مورد آن رخ داده بگوییم . اتفاقاتی که خیلی ها منتقد و خیلی ها طرفدار آن هستند . به عقیده خیلی از دوستان گوگل + خودش را به زور می خواهد به مردم تحمیل کند و خیلی ها با این نظر موافق نیستند. در همین سایت گویا آی تی خودمان به محض اینکه نام فیسبوک به میان آمد عده ای از طرفداران دو آتشه گوگل + وارد صحنه شدند و فیسبوک را مورد عنایت قرار دادند و در مقابل عده ای دیگر با همان لحن به میدان آمدند و از فیسبوک دفاع و بر طبل جنگ علیه گوگل + زدند . این خود به وضوح نشان می دهد که جنگ بین این دو رسانه تا چقدر داغ و چقدر جنجالی است . شاید بهتر باشد در مقاله ای جدا به این جنگ و دعواها بپردازیم ولی حالا در این مقاله می خواهیم به خود گوگل + بپردازیم و در صورت کافی بودن زمان به ابعاد مختلف این رسانه نگاه می کنیم. پس تا آخر همراه ما باشید .

 

همانطور که گفته شد گوگل سرویسی را به راه انداخته تا در مقابل فیسبوک بیاستد و حالا باید دید که آیا واقعا از پس این کار برآمده یا نه ؟

گوگل + هم مانند دیگر سرویس ها و رسانه های اجتماعی که معرفی شد کاملا مجانی و علاوه بر این از منوهای کاربری ساده و آشنا استفاده کرده است.اگر شما هم در گوگل + حسابی داشته باشید باید با “حلقه ها ” دیگر کاملا آشنا باشید . حلقه هایی که شما می توانید هرطور که دوست داشتید دوستانتان را درون آنها جایگذاری و مرتب کنید . خیلی کارها را می توانید به کمک حلقه ها انجام دهید اینکه دوستان کارتان را در یک حلقه و دوستان دیگرتان را در حلقه های دیگر قرار دهید ، اینکه به کدامین حلقه ها اجازه های دیدن پروفایل و یا قسمتهایی خاصی از آن را بدهید و …و  خیلی کارهای دیگر. با این حال اگر از حلقه ها هم نخواهید زیاد کار بکشید حتما خیلی دوست دارید که دوستانتان را از شبکه های دیگر مثل فیسبوک به گوگل+ بیاورید . در واقع برگ برنده گوگل+ Bottom line است که واقعا در برخی موارد فیسبوک را هم به کناری می راند و یکه تازی می کند .

 

 

فرمت نوشته ها در پست های جریانی :

گوگل+ از مشکل کمبود فرمتهای مختلف برای فونت خود رنج می برد با این حال چیز زیاد مهمی نیست چرا که آپشن هایی موجود است که به کمک آنها می توان کارهایی انجام داد . برای اینکه کارکترهای خود به صورت ایتالیک درآورید به سادگی در اطراف آنها حالتی تاکیدیبه کمک آندرلاین ها _””_ درست کنید . به کمک علامتهای ستاره به جای آندرلاین ها می توانید کلمه را به صورت درست درآورید. و همچنین به کمک –خط فاصله- هم می توانید ویژگیهای دیگری به آن ببخشید . می توانید آنها را امتحان کنید تا بهترین حالتی را که می خواهید بدست آورید . همچنین می توانید از آپشنهای بیشتری استفاده کنید برای مثال تایپ کردن _*test*_ باعث می شود که بعد از آنکه کامنت خود را پست کردید کلمه ی شما هم درشت شود و هم ایتالیک  . اگر خواستید که یکی از دوستان و یا اعضا را در بین حرفهایتان مورد اشاره قرار دهید می توانید به سادگی قبل از نام او از “+” و یا “@” بدون هیچگونه کامایی استفاده کنید و سپس در لیست کشویی که باز می شود نام شخص مورد نظر را انتخاب کنید . ( بسیار شبیه به آن چیزی که در فیسبوک وجود دارد ) سپس نام آن شخص به صورت لینکی درآمده که با کلیک بر روی آن به پروفایل آن فرد می توان رفت و همچنین آن شخص متوجه آن عمل شما می شود .

اینجاست که شاید طرفداران فیسبوک صدایشان درآید و بگویند  ” تقلید تا چه حد ! ”  ولی با این حال باید گفت که در دنیای امروز دیگر این حرفها در کار نیست  .

 

 

 

 

غیر فعال کردن اشتراک گذاری

 

هنگامی که یک پیام خصوصی به شخصی می فرستید ممکن است که نخواهید محتوای آن در شبکه های اینترنتی پخش شود . با استفاده از گزینه Disabling resharing بر روی پست خود اطمینان حاصل خواهید کرد که فقط آن شخص و یا حلقه هایی که برای آنها آن پیام را ارسال کرده اید می توانند آن را ببینند و نه حلقه یا اشخاص دیگر . برای اینکه به اشتراک گذاری مجدد را غیر فعال کنید بر روی فلش رو به پایین در گوشه بالا سمت راست پست خودتان  کلیک کنید و سپس “Disable reshare,” را انتخاب کنید و …بله تمام شد به همین راحتی. یک منوی کشویی که شامل آپشنهای مفیدی است ، که حاوی ویژگی پست کردن است ظاهر می شود . که مکالمات شما را در استریم حذف می کند و به گوگل + می گوید که نوتیفیکیشنهایی را که نمی خواهید متوقف کند .

 

 

خب خیلی کارها از این طریق می توانید انجام دهید ، غیر فعال کردن به اشتراک گذاری پست ها و یا کامنتها و نوتفیکیشن ها و…

 

ترفندهای نام گذاری حلقه ها

در اصطلاح گوگل+ ، یکStream به معنی یک گفتگوی خیلی ساده بین دو یا چند نفر است . همانطور که گوگل آن را توصیف می کند  ” به کمک آن تمامی افراد در مرکز ارتباط و گفتگو قرار می گیرند .به همان خوبی که مردم سعی می کنند چیزهایشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند . ممکن است در ابتدا کمی در کار کردن با آنها گیج شوید ولی نگران نباشید با کمی کارکردن با آن همه چیز دستتان می آید . به عنوان مثال یک اسم را انتخاب کنید- مثلا گویا آی تی و آن را به بالاترین لیست استریم خود ببرید . حلقه هایی که با ستاره مشخص شده اند به عنوان مثال – *گویا آی تی – در ابتدا آورده می شوند ،  در حالی که دیگر حلقه های پیش فرض مانند حلقه ی خانواده ، دوستان و … بعد از آن ها می آیند.بقیه حلقه ها که با ستاره نشانه دار نشده اند هم بعد از آنها می آیند.

 

EVERNOTE و گوگل+

یکی دیگر از ترفندهای جالبی که در مورد حلقه ها می توان گفت Evernote و توانایی گوگل+ برای اشتراک گذاری پست ها با آدرس ایمیل هاست. یک حلقه ی Evernote درست کنید و سپس یک آدرس ایمیل به حساب Evernote خود به عنوان تنها شخص آن ،  اضافه کنید . سپس هرزمان که خواستید پستهای خود را در Evernote ذخیره کنید ، آن را در حلقه Evernote خود به اشتراک بگذارید . گوگل آن پست را به ایمیل آدرس Evernote ایمیل می کند . که این کار باعث می شود پست شما در نوت بوک Evernote ذخیره شود . از همین تکنیک و همین روند می توانید برای آوردن گوگل+ به برنامه لیست ایمیل ها استفاده کرد .

 

 

 

افزودنی ها

توسعه دهندگان یک سری از برنامه های کروم را برای کسانی که دوست دارند گوگل+ سفارشی را تجربه کنند مهیا کرده اند . مثلا دوست دارید که جعبه نوتیفیکیشن ها در مرورگرتان قرمز باشد ؟ زیادی ها را چک کنید ؟ و یا هرکاری که دوست داشتید بکنید ؟ به کمک افزودنی به نام G+me ویژگی های زیادی در اختیار شما قرار می گیرد ، بهتر است آن را امتحان کنید تا من بخواهم اینجا یکی یکی از ویژگی های آن برایتان بگویم.

 

خیلی کارها می توانید به کمک آن انجام دهید از تغییر در تب ها گرفته تا نوتیفیکیشنها و …

 

کوتاه کردن لینک ها

گوگل + یک ویژگی جالب را در خود ایجاد کرده که بدین صورت عمل می کند که مثلا اگر شما یک شناسه طولانی از پروفایل خود داشته باشید آن را خیلی کوتاه می کند و به صورت لینکی در می آورد . لینکهایی مثل gplus.to و zipl.us برای ساختن URL های مورد نظر شما موجود می باشد . چیزی که حتی توییتر را هم  پشت سر خود می گذارد . فقط کافی است  به یکی از این سایت ها بروید آی دی گوگل+ خود را وارد کنید و یک شهرت برای خود انتخاب کنید .به همین سرعت و سادگی به شما یک URL خیلی کوتاه تر داده می شود که به حساب گوگل+ تان لینک می شود .  

 

خوب در اینجا قسمت چهارم از سری بسته های آموزشی گویا آی تی که حول گوگل+ چرخید،  هم به پایان می رسد امیدوارم از این قسمت هم راضی باشید و ما را  با نظرات خود راهنمایی کنید . 

 

 

منبع : Maximumpc

span style=”font-family: ‘Arial’,’sans-serif'” lang=”FA”

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *