چاپگر چند كاره سامسونگ (Samsung SCX-4729FD)

چاپگر چند كاره سامسونگ (Samsung SCX-4729FD)
  • 1391/1/30
  • ITTeach
  • 0
  • ·         مزایا

دارای قابلیت چاپ، اسکن، فاکس و کپی است. تغذیه خودکار سند[1]. چاپ دورو. پشتیبانی از شبکه­های کابلی.

  • ·         معایب

نسبتاً کند. اگر چه کیفیت متن برای بیش­تر کاربردهای تجاری به حد کافی خوب است، برای یک چاپگر چندمنظوره لیزری سیاه و سفید اندکی پایین­تر از حد معمول است.

  • نتیجه­گیری

چاپگر Samsung SCX-4729FD همه­ی ویژگی­های مثبت یک چاپگر چندمنظوره[2]، از چاپ دورو تا تغذیه خودکار سند، را به یک دفتر خرد یا کوچک یا یک گروه کاری کوچک ارائه می­کند.

Samsung SCX-4729 Black & White Multifunction Laser Printer

اساساً همان مدل چندمنظوره­ی چاپگر Samsung ML-2955ND (130 دلار، درجه ارزیابی 2.5( است که اخیراً بررسی نموده­ام. مدل Samsung SCX-4729FD (250 دلار در بازار) قابلیت اسکن و فاکس از طریق رایانه، حتی بر روی شبکه، را اضافه نموده و به عنوان یک دستگاه کپی و فاکس مستقل کار می­کند. شما همچنین ممکن است آن را برای استفاده شخصی در دفتر با هر اندازه­ای در نظر بگیرند. با ابعاد 13.3 × 15.9 × 15.1 اینچ (طول، عرض و ارتفاع) برای قراردادن روی میز اندکی جاگیر است. هرچند، حجم اشغالی آن از بسیاری از  چاپگرهای جوهرافشان کم­تر است، و قطعاً به اندازه کافی کم حجم است که بتوان به راحتی مکانی برای آن نزدیک میز، اگر نه روی آن، یافت.

علاوه بر کارکردهای اصلی چاپگرهای چندمنظوره، SCX-4729FD شامل یک تغذیه خودکار سند (ADF) 40 برگ به منظور تکمیل اسکنر مسطح (11 × 8.5 اینچ)[3] است، و به شما اجازه می­دهد که صفحه­های با اندازه مجاز را اسکن کنید. همچنین یک سینی کاغذ 250 برگی، یک سینی جنبی 1 برگی و یک بخش دوروی توکار برای چاپ بر روی هر دو طرف برگه عرضه می­کند. این بایستی برای بیش­تر دفاتر خرد یا کوچک کافی باشد، اما اگر به ظرفیت کاغذ بالاتری نیاز دارید بایستی جای دیگری به دنبال آن بگردید، زیرا سامسونگ گزینه­ی دیگری برای اداره کاغذها ارائه نمی­کند.

همچنین اگر به پشتیبانی از WiFi نیاز دارید باید به دنبال گزینه دیگری باشید، اما لازم نیست جای دوری دنبال آن بگردید. مدل مشابه SCX-4729FW (280 دلار در بازار) به گفته­ی سامسونگ یک چاپگر یکسان با قابلیت اضافی WiFi است.

سرعت

برپاکردن و تنظیم SCX-4729FD در یک شبکه کابلی و نصب کردن درایور و نرم­افزار بر روی ویندوز ویستا کاملا معمولی بود. در مجموعه برنامه­های تجاری ما، من چاپگر را برای 8.2 صفحه در دقیقه[4] (ppm) زمان­بندی کردم (با استفاده از سخت­افزار و نرم­افزار زمان­بندی QualityLogic’s). با توجه به اینکه هر دو چاپگر از یک موتور استفاده می­کنند، جای تعجب زیادی ندارد که از نظر سرعت با ML-2955ND در موقعیت برابری قرار دارد.

مانند مورد ML-2955ND سرعت کم­تر از حد انتظار من برای نرخ 29 صفحه در دقیقه که بایستی نزدیک به سرعت چاپ فایل­های متنی ساده باشد، است. در مقایسه انتخاب ویراستار Canon imageClass MF4570dn (299 دلار در ابتدا، در حال حاضر 249 دلار، خرید مستقیم، درجه ارزیابی 4)، با نرخ اندکی پایین­تر دارای سرعت 12.3 ppm است. حتی Canon imageClass MF4570dw (299 دلار، درجه ارزیابی 3.5) با وجود اینکه به دلیل چاپ دورو به صورت پیش­فرض کند شده است، از چاپگر سامسونگ در 9.8 ppm سریع­تر است.

کیفیت خروجی و سایر مسائل

SCX-4729FD از نظر کیفیت خروجی نیز با ML-2955ND  کاملاً یکسان است. [کیفیت] متن اندکی پایین­تر از حد معمول برای یک چاپگر لیزری تک­رنگ است، که هنوز هم برای بیش­تر کاربردهای تجاری به حد کافی خوب است. نباید مشکلی با آن داشته باشید، مگر اینکه نیاز غیرعادی به فونت­های کوچک داشته باشید.

کیفیت گرافیکی به راحتی برای هر نیاز تجاری داخلی به حد کافی خوب است.  اینکه آیا شما آن را برای جزوه­های PowerPoint یا سایر اسنادی که به مشتری­های بالقوه یا خریداران داده می­شوند به حد کافی خوب می­دانید تا حد زیادی بستگی به این خواهد داشت که تا چه حد دید انتقادی دارید. درمورد عکس­ها، به صورت مشابه، برای چاپ تصاویر قابل تشخیص از صفحات وب و مانند آن به حد کافی خوب است. آیا آن­ها را مثلاً برای یک خبرنامه مشتری به حد کافی خوب می­دانید به کیفیت درخواستی شما بستگی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که با وجود آن­که SCX-4729FD و Canon imageClass MF4570dn اساساً قابلیت­های یکسانی را ارائه می­کنند. به عنوان انتخاب ویراستار روی­هم­رفته SCX-4729FD تنها به دلیل سرعت کم­تر و کیفیت خروجی اندکی پایین­تر آن به چاپگر Canon می­بازد. از سوی دیگر، چاپگر سامسونگ هزینه جاری کم­تری، معادل 3 سنت در صفحه، ارائه می­کند. که برابر با 0.9 سنت صرفه­جویی در هر صفحه یا 9 دلار در هر 1000 صفحه در مقایسه با چاپگر Canon است. هر چه میزان چاپ مورد نیاز شما بیش­تر باشد، بیش­تر احتمال دارد که به هزینه جاری پایین­تر ارزش بالاتری بدهید.

در هر حال، مدل SCX-4729FD سامسونگ همه­ی نیازهای پایه­ای را برای بیش­تر دفاتر کوچک، از چاپ، اسکن، کپی و فاکس گرفته تا یک ADF برای مدیریت صفحه­های با اندازه مجاز و اسناد چند صفحه­ای برای اسکن کردن، تا مدیریت صفحه­ها که شامل چاپ دوروی خودکار و ظرفیت فراوان است پوشش می­دهد. با وجود کندی نسبی، به حدی کند نیست که سرعت آن برای بیش­تر دفاتر کوچک مسئله­ای ایجاد کند و کیفیت خروجی برای بیش­تر مقاصد به حد کافی خوب است. صرفه­جویی اندک در هزینه­ی جاری در مقایسه با چاپگر Canon را به آن اضافه کنید، اگر انتظار دارید که صفحه­های کافی چاپ کنید، این می­تواند گزینه ارجح شما باشد.



[1] – Automatic document feeder (ADF)

[2] – multi-function printer

[3] – letter-size

[4] – page per minute

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *