مایکل آرینگتون و کرانچ پد

مایکل آرینگتون و کرانچ پد
  • 1391/2/9
  • آزاد
  • 0

مایکل آرینگتون و کرانچ پد هر انسانی چه مرد و چه زن راجع به اهداف زندگی اش فکر می کند و اگر هم آنها را روی کاغذ نیاورد یا حتی برای دستیابی به آن هیچ اقدامی انجام ندهد ، به هر حال به آن فکر می کند . البته این کار « فکر کردن » نیست ، بیشتر غرق شدن در آرزوهای دور و درازی است که تنها به شکل خیال و تصوری باقیمانده هرگز به عینیت در نمی آید .

گروهی هم هستند که برای تحقق آرزوها و رویاهایشان فکر و برنامه ریزی می کنند و برای دستیابی به هدفشان سخت می کوشند .

 تک کرانچ نام یک کمپانی وبلاگ است که پروفایلی برای شرکت های تکنولوژیک تازه تاسیس و محصولات و وب سایت ها است و توسط مایکل آرینگتون (Michael Arrington )  در سال 2005 آغاز به کار کرده است .

تک کرانچ توسط سایت تکنوکراتی رتبه دوم را دریافت کرده و در زمینه تکنولوژی اطلاعات رتبه 1 را دارد . این وب سایت طبق محاسبات شرکت « فیدبرنر» (Feedburner )  در فوریه سال 2010 بیش از 4/5 میلیون مشترک فید داشت .

مایکل آرینگتون پایه گذار این وب سایت مشهور و تاثیر گذار در دنیای وب و تکتولوژی ، که در زمینه دیگری فعالیت می کرد و سپس بلاگر شد ، در رزومه خود نشانی از سخت آفزار نداشت .

او در سال 2008 درباره کرانچ پد گفت : من چنین چیزی را می خواستم و دیدم هیچ کس آن را نخواهد ساخت ! پس خود برای ساخت آن دست به کار شدم .

مایکل آرینگتون و کرانچ پد

آرینگتون که یکی از بنیانگذاران شرکت پرداخت اینترنتی آچکس ( Achex )  است ، شرکت جداگانه ای به نام کرانچ پد را به ثبت رساند و خبر داد که در پایان ماه ژوئیه یا آغاز آگوست سال 2008 مرکز توجه یک رویداد بزرگ درباره کرانچ پد خواهد بود و لوح لمسی او به زودی برای فروش وارد بازار خواهد شد .

چند ماه بعد از اعلام این خبر نمونه اولیه این  تبلت  معرفی شد واز ان موقع،تیم طراحی مشغول تکمیل این طرح بودند. پس از مدتی تصاویرجدیدی از« کرانچ پد» منتشر شد که این کامپیوتر را کامل تر از همیشه نشان می داد و حتی بسته بندی نهایی این کامپیوتر نیز آماده شده بود .

با وجود این تصاویر به نظر می رسید که به زودی باید منتظر ورود « کرانچ پد » به بازار بود . کامپیوتری که شبیه یک قاب عکس است و روی میز قرار می گیرد ، یک طرح جالب ، حاصل ایده یک وبلاگ نویس .

هدف کرانچ بود بسیار ساده بود ، مرور وب . وقتی آن را روشن می کردیم ، یک مرورگر وب طاهر می شد .

کرانچ پد چیزی جز یک مصرف کننده اینترنت نبود ، برای خواندن ، چک کردن ایمیل ، یا تماشای ویدئو .

کرانچ پد هارد درایو و کیبورد نداشت ، با این حال کاربران می توانستد آن را به کیبورد وصل کنند .

مایکل آرینگتون و کرانچ پد

کرانچ پد قیمتش کمتر از 300 دلار بوده و دارای ضخامتی به میزان 16 میلیمتر و صفحه نمایش حداقل 12 اینچی بود ، بدنه آلومینیومی داشت و در رنگ های مختلفی دیه می شد . روی یک چیپ اینتل اتم کار می کرد و تمامی فرمت های فلش را می پذیرفت ، در حالی که آی فون قادر به این کار نبود .

کرانچ پد با نت بوک یا مینی لپ تاپ هایی که کمپانی های ایسر و دل می ساختند متفاوت بود و برنامه های مختلفی ( برای مثال نرم افزار آفیس ) را نمی توانست اجرا کند .

کرانچ پد با تبلت رایانه های شخص که شایع شده بود اپل می خواهد بسازد نیز متفاوت بود . آرینگتون یک سال قبل در وبلاگش پستی نوشته بود و از خوانندگان برای توسعه وب « وب تبلت بسیار ساده » نظر خواهی کرده بود .

 از آن زمان به بعد خوانندگان منتظر بودند تا مایکل این پروژه را به پایان برساند . وقتی کسی به وبلاگ او به آدرس www.fusiongarage.com  مراجعه می کرد ، با این نوشته مواجه می شد :

چه می شود که یک مرورگر بدون سیستم عامل اجرا شود ؟ دنیا چه فرقی خواهد کرد ؟

بیشتر کار طراحی و تولید کرانچ پد  توسط تیم 15 نفره سنگاپوری او انجام می شد . ساخت سخت افزار به آن سختی که تصور می کرد سخت نبود ، اما رقابت بسیار سنگینی در میان تولید کنندگان سخت افزار وجود داشت ، حتی بیشتر از تولید کنندگان نرم افزار .

آرینگتون عقیده داشت در آینده جانشینی برای کرانچ پد پیدا خواهد شد و او به ناچار به کار تمام وقت وبلاگ نویسی اش خواهد پرداخت .

در 28 سپتامبر سال 2010 در کنفرانسی که در سان فرانسیسکو برگزار شده بود ، شرکت AOL  اعلام کرد که تک کرانچ را خریداری خواهد کرد .

تک کرانچ که پس از واگذاری به AOL  همچنان به فروش کرانچ پد ادامه می دهد ، سال گذشته درامدی بالغ بر 24 میلیون دلار داشته و از جمله سایتها پرصرفدار دوستداران فناوری و تکنولوژی به شمار می رود .

آدرس سایت : www.techcrunch.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *