زیبایی‌های زمین از دید ایستگاه فضایی بین‌المللی (ويدئو)

زیبایی‌های زمین از دید ایستگاه فضایی بین‌المللی (ويدئو)
  • 1391/2/10
  • ITTeach
  • 3

چشم‌انداز زمین از آسمان همیشه جذاب است و در این میان، ویدئوهایی که توسط خدمه ایستگاه فضایی بین المللی گرفته می‌شود، یکی از زیباترین و نادرترین چشم‌اندازها در جهان محسوب می‌شود.

چشم‌انداز زمین از آسمان همیشه جذاب بوده است، اما ویدئوی زیر یکی از زیباترین و نادرترین چشم‌اندازها در جهان محسوب می‌شود: زمین در زیر پای شما روشن می‌شود در حالی‌که ایستگاه فضایی بین‌المللی در فاصله 350 کیلومتری بر فراز آن در حال حرکت است.
به گزارش پاپ‌ساینس، در این ویدئو که گلچینی از تصاویر ثبت‌شده توسط خدمه ماموریت سی‌ام ایستگاه فضایی بین‌المللی است (و بخش‌هایی از آن را پیش از این در خبرآنلاین مشاهده کرده‌اید)، چند پرش زمانی دیده می‌شود. فیلم با نمایش کهکشان همسایه، آندرومدا بر فراز زمین آغاز می‌شود و ایستگاه برفراز غرب آمریکا و به سوی کانادا حرکت می‌کند؛ در ثانیه 21 فیلم حرکت از اروپای مرکزی به سمت خاورمیانه آغاز می‌شود. در این ویدئو نماهای زیبایی مشاهده می‌شود: طوفان‌های آذرخشی که بر فراز آفریقا در حال بارش هستند؛ شفق‌های جنوبی بر فراز اقیانوس هند، و حتی دنباله‌دار Lovejoy نیز برای لحظاتی در فیلم پدیدار می‌شود.
ناسا گاه و بیگاه چنین ویدئوهایی را منتشر می‌کند و اگرچه این ویدئوها ممکن است مشابه به نظر برسند، اما در واقع هر کدام منحصر به فرد هستند؛ خصوصا وقتی‌که بازوی ستاره‌نشان راه شیری در افق پدیدار می‌شود، و به ما یادآوری می‌کند که سیاره ما به راستی تنها نقطه‌ای کوچک در این عالم است. منبع نوشته +

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *