اسکنرهای جدید جایگزین دستگاه های بارکد خوان می شوند

اسکنرهای جدید جایگزین دستگاه های بارکد خوان می شوند
  • 1391/2/16
  • آزاد
  • 0

شاید بارها برایتان اتفاق افتاده که بعد از کلی انتخاب و برداشتن کالا و محصولات مورد نیازتان در فروشگاه زمانی که پای صنوق حساب می رسید آن قدر آنجا را شلوغ می بینید که حتی از خریدتان پشیمان می شوید .حالا تصور کنید آن قدر تعداد مشتریان زیاد باشد که صف های طولانی هم جلوی صندوق ها ایجاد شده و در همین حین هم دستگاه بارکد خوان قاطی کرده و نتواند برچسب قیمت کالا را شناسایی کند ، در این وضعیت صندوقدار مجبور می شود که خودش کد کالا را دستی وارد سیستم کند . این فرایند واقعا تاب و تحمل را از بین می برد و فقط اعصاب خرد به جا می گذارد .

اسکنر تشخیص اشیا

اما جالب است بدانید که « توشیباتک» ابتکاری به خرج داده و یه تازگی اسکنرهایی را روانه سوپرمارکت ها کرده که همه این مشکلات را از بین می برند. این اسکنر می تواند کالا را بدون نیاز به برچسب ها همانند برچسب های RFID و فقط بر اساس ظاهر کالا شناسایی کند.

این دستگاه که اسکنر تشخیص اشیا ( Object Recognition Scanner )  نام دارد ، می تواند فورا کالاها را از روی ظاهرشان شناسایی کند . این اسکنر به جای استفاده از لیزر بارکد خوان ،  مجهز به دوربینی است که ابتدا از آن کالا عکس می گیرد و بعد تمامی پس زمینه آن کالا را که به عنوان نویز می شناسد حذف می کند . در نتیجه فقط کالایی را شناسایی می کند که جلوی لنز آن قرار گرفته شود و محیط اطراف آن را سیاه نشان می دهد .

اسکنر تشخیص اشیا

این اسکنر با استفاده از نرم افزار تشخیص الگو به راحتی می تواند انواع مختلف کالاها حتی میوه و سبزیجات را شناسایی کند و جالب اینجاست که این کار را از روی بسته بندی محصولات نیز انجام میدهد.

اسکنر تشخیص اشیا

یکی از مزیت های دیگر اسکنر تشخیص اشیا این است که لازم نیست کالای مورد نیاز را زمان زیادی جلوی آن نگه دارید و از این رو ، تشخیص کالا را از دستگاه های بارکد خوان زودتر انجام می دهد. از دیگر ویژگی های این اسکنر نیز می توان به هوشمند بودن آن اشاره کرد به این معنا که دیگز لازم نیست متصدی سوپر مارکت شناسایی کالاهای موجود در فروشگاه خود را به اسکنر بشناساند ، زیرا این دستگاه مجهز به نرم افزاری است که پایگاه داده کاملی از محصولات و کالاها دارد و به طور پیش فرض تمامی کالاها را تشخیص می دهد .

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *