مخفی کردن اطلاعات در عکس

مخفی کردن اطلاعات در عکس
  • 1391/2/25
  • آزاد
  • 1

به پنهان سازی یک فایل یا یک متن در داخل یک فایل دیگر Steganography  می گویند . از این روش می توان جهت پنهان کردن اطلاعات و پیام هایی که می خواهیم به طور سری ارسال نماییم ، استفاده کنیم .

نرم افزارهای رایگان زیادی وجود دارند که قادر هستند این کار را به سرعت وبه آسانی برای ما انجام دهند که در این بخش  ما به معرفی نرم افزار    Quick Stego پردازیم .( برای دانلود از این لینک استفاده کنید http://quickcrypto.com/free-steganography-software.html)    .

بعد از دانلود برنامه Setup  را اجرا کنید و تمام پیش فرض ها را قبول و آن را نصب کنید .

در ابتدا ما به تصویری نیاز داریم که پیام مورد نظر را در آن مخفی کنیم . در محیط نرم افزار بر روی Open Image  کلیک و یک تصویر انتخاب می کنیم . به این نکته توجه داشته باشید که تصویر بزرگتر فضای بیشتری جهت قرار دادن متن در اختیار ما قرار می دهد .

مخفی  اطلاعات در عکس

در سمت راست Quick Stego متنی را که می خواهید پنهان شود را وارد کنید . برای مخفی کردن این متن در عکس فقط کافی است روی Hide text  کلیک کنید . وسپس بر روی Save image  کلیک نمایید تا تصویری که کد گذاری شده است و پیام را در آن مخفی کرده اید ذخیره شود .

نکته دیگری که در مورد این برنامه وجود دارد این است که اگر چه تمام فرمت های عکس را می پذیرید ، ولی خروجی تصویر برنامه فقط با فرمت Bitmap  می باشد و اگر تصمیم داشته باشید فرمت تصویر را تغییر دهید پیامی را که در آن ذخیره شده است را از بین خواهید برد .

مخفی  اطلاعات در عکس

برای مشاهده متن پنهان شده در عکس لازم است که برنامه  Quick Stego را باز کرده و فایل Bitmap را باز کنید در این حال قادر خواهید بود متنی را که در آن پنهان شدن در سمت راست مشاهده کنید و اگر قابل مشاهد نبود کافی است بر روی Get text  کلیک کنید .

منبع :

http://quickcrypto.com/free-steganography-software.html

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. در ویندوز نیازب به نرم افزار نیست
    در کامند پرامپت با دستور
    Copa /b file1.??? File2.??? ENTER
    راحت انجام داد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *