گزارش گویا آی‌تی از نشست معرفی و اعلام تاریخ عرضه رسمی گوشی هوشمند نوکیا 808 pure view در ایران

گزارش گویا آی‌تی از نشست معرفی و اعلام تاریخ عرضه رسمی گوشی هوشمند نوکیا 808 pure view در ایران
  • 1391/2/25
  • محسن پاك نيت
  • 0

بسم الله الرحمن الرحیم

عرضه رسمی گوشی هوشمند نوکیا 808 Pure-view به بازار ایران در دومین فصل از سال 2012 میلادی

«هوشمند 41 مگاپیکسلی خارق العاده»

هتل اوین تهران، 25 اردی‌بهشت 1391، ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۳:۳۰؛

مراسم رونمایی و اعلام تاریخ عرضه رسمی نوکیا 808 Pure-view به بازار ایران

Nokia 808 Pure-View
Nokia 808 Pure-View


در این همایش که امروز (دوشنبه 25 اردیبهشت 1391) در هتل اوین تهران با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، گوشی هوشمند نوکیا 808 Pure-View به طور رسمی معرفی و از قابلیت‌ها و مشخصات آن رونمایی شد. در ابتدای این گردهمایی صمیمانه، میهمانان، گوشی نوکیا 808 را به دست گرفته و با فناوری‌های NFC و عملکرد دوربین 41 مگاپیکسلی این گوشی و همچنین سیستم عامل Nokia Belle Back Pack 1 از نزدیک آشنا شدند و در مسابقه‌ای که به همین منظور ترتیب داده شده بود شرکت کردند.

البته تقریبا نزدیک به 2 هفته پیش، شرکت نوکیا در ایران، کارگاهی را برای وبلاگ‌نویسان در خصوص شناخت و کار با همین گوشی در دفتر این شرکت برگزار کرده بود، که گزارش ویژه نارنجی از «کارگاه کار با گوشی Nokia 808 Pureview» را می‌توانید در این باره بخوانید.

اما در مورد همایش امروز:

این مراسم با خوش‌آمدگویی حمیدرضا نیکدل، مدیر روابط عمومی نوکیا در ایران، آغاز شد. سپس فروهر فروتن، مدیرکل نوکیا در ایران، Nokia 808 PureView را انقلابی در صنعت فناوری دوربین تلفن‌های همراه خواند. به عقیده وی، این محصول برای افرادی طراحی شده است که نه تنها از تلفن همراه برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند، بلکه به دنبال راهکاری مناسب و جایگزین دوربین‌های عکاسی بزرگ هستند.

آقای فروهر فروتن، مدیر عامل نوکیای ایران
آقای فروهر فروتن، مدیر عامل نوکیای ایران

وحید کاظمی نجف‌آبادی، مدیر بازاریابی نوکیا در ایران، ضمن اعلام نتایج آماری که از کاربران ایرانی در مورد نحوه استفاده مردم از تلفن همراه گرفته شده بود، عکاسی و فیلم‌برداری را پس از تماس تلفنی و پیامک، پرکاربردترین قابلیت در موبایل‌ها دانست. او در ادامه خاطر نشان کرد که وبلاگ رسمی نوکیا در ایران نیز در نظرسنجی خود همین نتایج را به دست آورده است.

آقای وحید کاظمی، مدیر بازاریابی نوکیای ایران
آقای وحید کاظمی، مدیر بازاریابی نوکیای ایران
عکس‌برداری و فیلم‌برداری در رتبه دوم نیازمندی‌های کاربران تلفن همراه ایران
عکس‌برداری و فیلم‌برداری در رتبه دوم نیازمندی‌های کاربران تلفن همراه ایران

وسا یوتیلا، مدیر بازاریابی گوشی‌های هوشمند یمبین نوکیا گفت: «فناوری PureView استاندارد عملکرد تصویربرداری در صنعت گوشی‌های هوشمند را ارتقا داده است. ما تصمیم داریم PureView را برای گوشی‌های هوشمندی که در آینده وارد بازار می‌شوند نیز توسعه دهیم و دوباره تجربه تصویربرداری را متحول کنیم.»

آقای وسا یوتیلا، مدیر بازاریابی گوشی های هوشمند نوکیا
آقای وسا یوتیلا، مدیر بازاریابی گوشی های هوشمند نوکیا

Nokia 808 PureView علاوه بر فناوری‌های پیشرفته در تصویربرداری مانند “بیش‌نمونه‌برداری پیکسل” یا Pixel Oversampling، از ضبط ویدیوییfull HD 1080p و پخش ویدیو با 4 برابر بزرگنماییِ بدون افت کیفیت برخوردار است. اپتیک‌ کارل‌زایسیکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Nokia 808 PureView و ثمره همکاری انحصاری نوکیا و کارل‌زایس است.

همکاری فعلی که اکنون گسترش پیدا کرده نشان می‌دهد نوکیا تنها کارخانه سازنده تلفن همراهی است که از اپتیک‌های تاییدشده زایس استفاده می‌کند. همه گوشی‌های نوکیا که دوربین‌ آنها برند کارل‌زایس است، مانند Nokia 808 PureView، استانداردهای پیشگامانه صنعت زایس در اپتیک و کیفیت تصویربرداری را برآورده کرده و به کمال رسانده‌اند.

تفاوت اندازه لنزهای 5، 8 و 41 مگاپیکسلی
تفاوت اندازه لنزهای 5، 8 و 41 مگاپیکسلی

همچنین، این گوشی، اولین گوشی دنیا با فناوری ضبط توانمند صدا (Nokia Rich Recording) است. این فناوری امکان ضبط صدا با کیفیتی نظیر سی‌دی را فراهم می‌کند. چنین کیفیتی پیش از این تنها با استفاده از میکروفون خارجی امکان‌پذیر بود. قابلیت فناوری دالبی هدفون، محتوای استریو را به تجربه شخصی صدای فراگیر در هر هدفونی تبدیل می‌کند و دالبی دیجیتال پلاس نیز پخش صدای فراگیر5.1 channel را میسر می‌کند.

همچنین در انتهای سخنان آقای یوتیلا، ایشان به همراه سایر مدیران نوکیا به سؤالات کاربران در خصوص این گوشی پاسخ دادند. نکته جالب این بود که اغلب سوالات کاربران در خصوص کمبود اپلیکیشن‌های کاربردی برای سیستم عامل نوکیا بل بود که مدیران نوکیا با پذیرش این موضوع اعلام کردند در حال بررسی و انجام اقداماتی برا ی رفع این نیاز در کشور هستند.

قیمت این گوشی در بازار جهانی 600 دلار در نظر اعلام شده است که این قیمت بدون در نظر گرفتن تعرفه‌های مالیاتی و گمرکی کشورهاست. این گوشی در سه ماهه دوم سال 2012، همزمان با عرضه جهانی آن، وارد بازار ایران خواهد شد.

پایان/

محسن پاک نیت

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *