نيم نگاهي به بازي Halo 4
بازي اول شخص انحصاري Halo را حتما مي شناسيد. يك عنوان فوق العاده در سبك اكشن – تخيلي كه به نظر من يك “نداي وظيفه” در اين سبك است و اكشن و هيجان در اين بازي به قدري زياد و واقعي است، كه بار ها تمام كردن تمام سري هاي بازي Halo به ويژه نسخه ي reach حتما توصيه مي شود.
مدتي قبل سازنده گان از نسخه ي چهارم بازي حرف زدند و بالاخره با منتشر شدن پيش نمايش ها و تصاوير بي نظيري از نسخه ي چهارم بازي Halo، چهارمين عنصر از يك عنوان اول شخص انحصاري به صورت رسمي تاييد شد. نسخه ي چهارم بازي Halo، ادامه ي نسخه ي سوم از اين بازي است و اين طور كه به نظر مي آيد، اين بار اين سري دچار تغييرات عمده اي شده است. همانطور كه گفته شد نسخه ي چهارم بازي Halo، جزو سه گانه ي اين سري است و درست از جايي شروع مي شود كه بازي Halo 3 به پايان رسيد. نسخه ي سوم بازي Halo مدت ها قبل براي ايكس باكس 360 منتشر شد و به نظر من بايد بار ديگر نسخه ي سوم را بازي كرد تا براي نسخه ي چهارم آماده شد !
خبر خوشحال كننده اين است كه شخصيت اصلي يعني مستر چيف بازگشته، اما اين بار با ظاهري متفاوت، قدرت هايي بيشتر و جدي تر از قبل. بازي Halo 4 قرار است توسط 343 Industries به طور كاملا انحصاري براي كنسول ايكس باكس 360 منتشر شود.
نسخه ي چهارم بازي Halo، وارد داستاني مي شود كه بيشتر به يك هدف و حتي انتقام براي مستر چيف شباهت دارد. در اين نسخه، مستر چيف بازگشته تا براي هميشه سرنوشت كهكشان را تغيير دهد و فضاي بي كران را از شر شيطاني شرور با لشكري كه در اختيار دارد، نجات دهد. گفته مي شود كه بازي Halo 4 به تمام كهشان ها و سياره هاي زمين سركي مي كشد و بازي به نوعي در فضايي بي همتا توزيع شده است.
بازي Halo 4 براي اولين بار به طور رسمی در ژوئن 4، 2011، در E3 2011 اعلام شد. درست در راستاي زماني كه بازي سالگرد Halo منتشر شد و به نظر من كار اشتباهي بود. نسخه ي سالگرد بازي Halo كه درست اولين شماره ي بازي را به تصوير مي كشد، شامل عناصري ابتدايي و گاها ضعيف بود كه علاقه مندان را دلسرد كرد. تیم خلاق نسخه ي چهارم بازی، نزدیک به 200 نفر مي شوند و اين پروژه را از سال 2009 كليد زده بودند.
مدیر هنری نسخه ي چهارم بازي Halo کنت اسکات است. او سبک بصری هالو 4 را به عنوان ریشه دوانده در داستاني جهان گستر يا به عبارتي Open-World مي داند. او با افزایش تمرکز بازی بر روی تكنولوژي به كار رفته و سبكي نوين در سري بازي هاي اول شخص – علمي تخيلي، به دنبال يك اثر جاويدان و هم چنين يك نتيجه ي خوب تجاري است.
نكته ي جالب و حائز اهميت اين است كه Sotaro Tojima (گارگردان نامدار عنوان هايي چون MGS4 و Dracula: Circle of the Moon )، كارگرداني نسخه ي چهارم بازي Halo را بر عهده دارد و آهنگ ساز و تهيه كننده ي موسيقي بازي نيز بر عهده ي آهنگساز تواناي بریتانیا يعني نیل Davidge است.
مشخصات :
Developers | 343 Industries |
Publishers | Microsoft Studios |
Composers | Neil Davidge |
Series | Halo |
Platforms | Xbox 360 |
Release dates | November 6, 2012 |
Genres | First-person shooter |
Modes | Single-player, multiplayer, cooperative |