10 بازی پارسی محبوب تحت وب (بخش اول)

10 بازی پارسی محبوب تحت وب (بخش اول)
  • 1391/4/18
  • امیر امام جمعه
  • 52

بازی های آنلاین نسل جدیدی و پیشرفته بازی های ویدیویی محسوب میشوند که تحت وب اجرا میشوند و دارای گرافیکی کمتری نسبت به بازی های ویدویی میباشند. هم چنین در این بازی ها به دلیل وجود محدودیت های اعمال شده در فضای مجازی ، کاربر کنترل کمتری بر روی روند بازی دارد. بزرگترین مزیت بازی های ویدویی وجود کاربران حقیقی در طول بازی میباشد که با یک دیگر به رقابت میپردازند و هوش مصنوعی و بازیکنان تحت کنترل کامپیوتر در این بازی ها کمتر میباشد. در سال های اخیر با گسترش استفاده از اینترنت در کشور ایران و توجه بیشتر کاربران به این مسئله ، بازی های تحت وب بسیاری به زبان پارسی ایجاد شده اند. برخی از این بازی ها مشابه سازی شده نسخه خارجی میباشند که به زبان پارسی ترجمه شده و دارای مدیران پارسی زبان میباشد. برخی از این بازی ها نیز توسط هم وطنان عزیزمان طراحی و توسعه یافته اند که البته به خاطر کمبود امکانات و محدودیت های داخلی در این زمینه دارای کیفیت پایین تری نسبت به نسخه های خارجی میباشند. در ادامه قصد داریم 10 بازی محبوب تحت وب که از زبان پارسی پشتیبانی میکنند را معرفی کنیم.

1. تراوین (Travian)

محبوب ترین بازی سبک استراتژیک و تحت وب در میان کاربران پارسی زبان تراوین میباشد. در ابتدای بازی یک دهکده در اختیار کاربر قرار میگیرد و کاربر باید با تولید منابع و ساخت ساختمان های جدید جایگاه خود را در این بازی بدست بیاورد. افراد هر دهکده از یکی از نژاد های گول ، رومن و توتن میباشند. این بازی دارای 150.000 بازیکن میباشد و به دلیل تعداد بالای بازیکنان دارای سرور های مختلف میباشد. هر سرور در حدود یک سال زمان میبرد و در آخر برنده سرور مشخص میگردد. بازیکنان در این بازی با ساخت نیرو باید به یک دیگر حمله کنند و برای از بین بردن دهکده های دیگر و بالا بردن رتبه خود تلاش کنند. علاوه بر نسخه داخلی ، تراوین دارای سرور جهانی نیز میباشد که بازیکنان از تمام کشور ها به رقابت با یک دیگر مشغول میشوند و دارای جایزه های بسیار ارزنده ای است.

2. سرعت بیشتر (Speed UP)

سرعت بیشتر یکی از بازی های سبک رالی و اتومبیل رانی میباشد که بازیکنان زیادی را به خود جذب کرده است. مهم ترین ویژگی این بازی گرافیک خیره کننده آن میباشد که میتواند با نمونه های خارجی در این زمینه رقابت کند. در هر سری از این بازی جوایزی از سوی اسپانسر های بازی به برندگان اهدا میشود. در سرعت بیشتر ، شما دارای یک تیم متشکل از رانندگان و ماشین های مسابقه ای میباشید که با شرکت در مسابقات مختلف میتوانید سرمایه بیشتری را کسب کنید و رانندگان و اتومبیل های جدیدتر و بهتری را در اختیار بگیرد. هم چنین بازیکن در این بازی میتواند ماشین های خود را به دیگر تیم ها بفروشد و یا اینکه سطح اتومبیل های خود را ارتقا دهد. مسابقات این بازی نیز در سطح های مختلف برای کاربران مبتدی تا حرفه برگزار میشود. هم چنین کابرانی که دارای مهارت های ویژه ای باشند مدال های متفاوتی در زمینه های گوناگون دریافت میکنند.

3. رنو رالی (Renaultrally)

رنو رالی نیز یکی از بازی ها در زمینه اتومبیل رانی میباشد که البته شیوه ای متفاوت نسبت به دیگر بازی ها دارد. این بازی طرفدران زیادی دارد که بیشتر آنها جوانان علاقه مند به اتومبیل هستند. پس از ثبت نام در بازی باید اولین ماشین خود را به نحو دلخواه طراحی و رنگ آمیزی کنید. شما میتوانید در مورد اتومبیل بازیکنان دیگر نظر دهید و به نحوه طراحی و رنگ آمیزی خودرو ها امتیاز بدهید. پس از شرکت در هر رالی ، در طول مسیر سوالاتی از شما پرسیده میشود که باید به آنها پاسخ درست بدهید تا بتوانید به سرعت خود بیافزایید. با اتمام هر رالی میتوانید امتیاز متناسب با جایگاه خود را کسب کنید و رتبه خودتان را تثبیت کنید. این بازی نیز مانند دیگر بازی های آنلاین دارای جوایز و افتخاراتی برای بازیکنان برتر میباشد.

4. جنگ خان ها (Khanwars)

جنگ خان ها بازی پر گرافیکی میباشد که نسبت به دیگر بازی ها دارای صفحات سنگین تری میباشد. در ابتدا شما باید یکی از نژاد های موجود این بازی را انتخاب کنید و سپس به تربیت سربازان خود و ساخت ساختمان های جدید مشغول شوید. در این بازی ساختمان اصلی شما کاخ سلطنتی نام دارد که شوالیه در آن بازی میکند و رهبری ارتش شما را در دست دارد. نقشه این بازی نیز به زیبایی طراحی شده است و به دقت ویژگی های قرون وسطی را نمایش میدهد.

5. مزرعه رایگان من (Myfreefarm)

اگر از بازی های رالی و جنگی خسته شده اید مزرعه رایگان من گزینه ی مناسبی برای شما میباشد. بازیکن در این بازی نقش مدیریتی را بر عهده میگیرد و باید با استفاده از مهارت های خود برای ساخت یک مزرعه تلاش کند. در مزرعه میتوانید گیاهانی مانند هویج بکارید و دام های مختلف مثل بز را پرورش دهید. در ادامه باید محصولات خود را به فروش برسانید تا بتوانید امکانات و وسایل جدید برای مزرعه خود خریداری کنید. کاربران در این بازی به ایجاد انجمن های مزرعه داران میپردازند و با دیگر کشاورزان به رقابت میپردازند. هم چنین قابلیت های دیگری مانند کلبه و دستیار در این بازی وجود دارد. باید با خرید وسایل تزیینی کلبه خود را به نحوه ای که دوست دارید تزیین کنید و دستیار نیز در پرورش محصولات به شما کمک میکند.

ادامه دارد …

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 52 دیدگاه
  1. تو ایران بازی مثل ادم ندیدید برید بازی های حوزه خلیج فارس رو ببینید
    هرچی بازی ایرانیه رو فراموش می کنید
    اینگار بازی کاپیوتری دارید بازی می کنید
    asdastory بهترین بازی انلاین تو جهان بود یادش بخیر

  2. دوستان سلام
    می خوام یک بازی جالب و معرفی کنم . از کمپانی قدرتمند InnoGames که این بازی در سال 2007 ساخته شد و من از همون سال شروع به بازی کردم که بیش از 17 میلیون پلیر در سراسر دنیا داره . من در 3 تا world بازی می کنم . یک بازی تک شخصیتی که برای بهتر بازی کردن میتونید با هم همکاری کنید و شهر بسازید و ذوئل کنید . یا به قلعه حمله کنید و کار کنید …. (بستگی به شخصیت انتخابی) .

    آدرس سایت : www.the-west.net البته اگه از این لینک ثبت نام کنید چون معرف شما من بودم یک bag دریافت میکنید که شما رو خیلی جلو میندازه و من شما رو پیدا می کنم و راهنماییتون می کنم .

    http://om.the-west.net/west/en/playe…id=1&hash=6212

    وارد world 1 میشین . چرا world 1 ؟ برای اینکه complete premium نیست و شما نگران عقب افتادن از بازیکنهایی که با پول جلو مییفتن نیستین

    user من در بازی MCDgeneral

  3. بهترین بازی ایکاریم بی طرف میگم کل اینترنتو چرخ زدم بهترین بازی ایکاریم هست حرف حرف اخرم!!!هربازی بگی رفتم گلادیاتوس،کلاب فوتبال،تراوین،بازی مزرعه رایگان وبیمارستانش!!،بازی دنیای تاوری،بازی طوفان دزدان دریایی!!هیچی ایکاریم نمیشه حیف که بدلیل مولتی افتادم بیرون!!بعداز ایکاریم بهترین بازی دنیای تاوری هست پیشنهادمن به شما!!

  4. سلام
    معروف ترین و محبوب ترین بازی انلاین گرز است
    که شامل 2 سرزمین , 1 و 2 می باشد که من در سرزمین 2 ان بازی میکنم
    لینک سایت= http://s2.gorz.ir/war/home/index/U3JlTzZqamFLdGJzQkFKTUM4eFBtdz09

    اگه از طریق این لینک ثبت نام کنید هم به من و شما جایزه میدن.

  5. سلام وخسته نباشید
    من یه گیمرم اکثرا بازی های ایرانی وخارجی چه تحت وب چه اینترنتی رو بازی کردم یعنی کل عمرم صرف گیم شده الان هیچی از زندگی کردن نمیدونم توصیه میکنم اصلا طرف گیم نرین اعتیادش خیلی زیاده ممنون

    1. ببخشید شما بازی طوفان دزدان دریای رو بازی کردید؟؟؟

  6. با اجازه مدیر محترم
    دیدم جای این بازی خوالی گفتم من بزارم
    سرور جدید بازی E-sim
    احتمالن خیلی ها آشنا هستید
    با لینک بالا ثبت نام کنید و 2 طلا جایزه بگیرید
    با ورود آموزش کامل بازی رو به شما میدم
    و با لوازم تجهیزتون میکنم
    درضمن در این سری از بازی میتوانید بصورت مجزا از بازی درامد واقعی هو داشته و پول آن را در پی پال و گوشی مبایل یا داخل بازی دریافت ویا خرج کنید.
    موفق باشید

  7. من یک شکایت از شمادارم چرا بازی گرز را نگفتید وبعد نیاز سرعت بشتر بهتریناست

  8. الان بازی عصر پادشاهان با این همه ادعا تقلید از تراوین کرده ویک بازی ناقص رو بیرون داده
    تو خود وبلاگ عصر پادشاهان رفتم نظرات کاربران که گزاشته بودند همش گفتن تراوین ماسونیه
    ولی خودشون از این بازی کپی کردن و یه چیزای اضافه کردن اسمشو گزاشتن اولین بازی یا بهترین بازی ایرانی
    بعد هم که رفتم ببینم چطوریه دیدم میشه با ۹ سکه تولید ۱۲ ساعت منابع رو بخری بریزی تو انبار خوب مگه عقلم کمه تو همچین سرور بازی کنم فرض کن منبع طرف هر چی لولش بیشتر منابع بیشتری میخره فقط با ۹سکه با پول داری بازی میکنی و نیاز به غارت دیگه نداری راحت منبع بخر با ۹سکه فقط برای من خنده داره که وقتم رو تو همچین بازی بزارم که طرف میتونه کل زحمت منو با یه کلیک خرید منبع انجام بده
    و از جنگ خان ها دیگه نگم از عصر پادشاهان هم بدتره

    خلاصه خواستم بگم لاقل تراوین فقط پول نبود براشون متاسفم فقط میخوان پول به جیب بزنن
    و اسم تراوین رو خراب کردن به بهونه ماسونی بودن ولی خودشون زدن کپی کردن بیشتر بازی رو از ترواین مخصوصن کینگ سرا
    براشون متاسفم که فقط میخوان از ملت پول بگیرن
    لاقل تراوین اینطور نبود دیگه کم مونده خرید نیرو هم بزان looolllll
    البته قبول دارم قبل … شدن تراوین هم بازار خرید نقره اومده بود و داغ بود توحراجی ها که
    مطمن هستم کار خود تیم تراوین ای ار بوده و بی طرف برسی میکنم
    ولی بازم خیلی بهتر بود لاقل خرید منبع نداشت
    خلاصه اگه خواستید تراوین بازی کنید این سایت جدید هست و در حد ای ار هست

    فاصله ها رو بردارید
    موفق باشید

    1. سلام…دوست عزیز اینطوری که میگی نیست این بازی خیلی هم خوبو عالیه … اولا که تعداد سکه ها محدوده و لینطوری نیست هر وقت دلت خواست سکه بدی منابع بخری اینم خودش سکه میخواد دومن عصرپادشاهان از تراوین خیلی کامل تر و جذاب تره وا دارای تعداد بازیکن های بیشتری هم هست …برای امتحان یه سرورو بازی کن تا همیشه بازی میکنی مطمئن باش …

  9. سلام دوستان با توجه به درخواست هایی که شده بهشون رسیدگی نمیشه الان چند باری گفتن بخش دوم بازی های تحت وب رو قرار بدین ولی خبری نشده دوست عزیز الکی وعده ندین الان یه وبلاگ بزنیم خودمون همه بازی هارو قرار میدیم یه نظر سنجی میزاریم رتبه میره بالا یکم کار کنین تنبلا
    بازی های برتر از نظر من البته تا جایی که من میدونم

    ۱٫بازی طوفان دزدان دریایی آنلاین رایگان
    بازی خوبیه و میتونید بدون پول هم به جاهای بسیار بالایی برسید خیلی وقت گیر جالب و با کیفیت بسیار بالا ولی این کیفیت حتما مصرف گیگ رو هم بیشتر خواهد کرد.
    این بازی چند باری برای تحریم ایران برای ایرانی ها بسته شده و به هر روشی که بشه ایرانی ها هنوزم بازی میکنند. چند سرور جهانی داره.
    (داستان و امکانات) بازیشم اینه که یک کشتی داری و یک دزد دریایی هستی کشتی رو ارتقا میدی توپ نیزه انداز میخری توپ هارو ارتقا میدی کشتی های بیشتر و بهتری میخری و با هیولاهای مختلف با دزدان دریایی بصورت آنلاین مباره میکنید. البته خیلی بازی پیچیده ای هستش و قابلیت های بسیار جالبی هم داره که اینجا بنویسم یک کتاب میشه خودتون میتونید تجربه کنید.

    ۲٫بازی جنگ جهانی اول
    بنظر من این بازی محبوب سرگرم کننده و خیلی خوبیه البته با توجه به امکاناتی که جدیدا بهش اضافه شده بسیار بهتر از قبل شده و تنها زمانبربودنش کمی کاربر رو بیکار میکنه و این کار باعث میشه که کاربر احساس امنیت کنه و طی بیکاری با کاربران در گلوبال به گپ بپردازه پیشنهاد میکنم حتما به این بازی سر بزنید چون خودم هم به این بازی اعتیاد پیدا کردم شاید گرافیک چشم نوازی نداشته باشه و یا زیبا نباشه ولی آدم احساس میکنه داره تو تاریخ میجنگه فکر کنم اگه کسی اینجا باشه که تجربه ای از این بازی داشته باشه حتما میدونه که کاربر به قدری در بازی غرق میشه که احساس میکنه الان خود هیتلره که داره کل اروپا رو تسخیر میکنه.
    (داستان و امکانات) بازیشم اینه که یک کشور رو در اختیار داری که در یک جهان بازی میکنی این قابلیت رو داره که پرچم دلخواه خودت رو قرار بدی و تصویری از رهبر امپراطور یا ….. برای خودت پیدا کرده و تو بازی قرار بدی هر اسمی که دوست داشتی بزاری و برای خودت یک لقب بزاری کشور ها در هر جهان با ایالت های کمتر و بیشتری هستند بطور مثال در جهان عمومی و کلی که طرفدار بیشتری داره و جدیدا ساخته شده ۸ ایالت بصورت اولیه به شما داده خواهد شد.
    هر ایالت قابلیت تولید یک نوع منبع رو داره و با ساخت و ساز انواع ساختمانها از جمله راه آهن و بندر و کارخانه و … میتونید تولیدات خودتون رو افزایش بدین با دفتر استخدام و سربازخانه میتونید آموزش سرباز را بیشتر کنید وکارگاه و کارخانه میتونه براتون تسلیحات جنگی بسازه از جمله ماشین زره پوش توپ تانک یا اسلحه اتوماتیک که فقط روی راه آهن حرکت و ساخته میشه که میتونه مسافت بیشتری رو مورد هدف قرار بده یا ناو های جنگی که از بندر خارج میشه و قابلیت این رو داره که از آب نیرو های نظامی کشور های دشمن رو مورد هدف قرار بده یا هواپیما های بمب افکن یا جنگنده ها یا بالن ها و … که فقط از فرودگاه نیرو های دشمن رو مورد هدف قرار میدن. تمامی این امکانات با دستور شما و استراتژی شما حمله میکنند پس این رو بدونید که یک اشتباه ممکنه کل کشور رو به فنا بده پس الکی به اینو اون حمله نکنید. یه دفعه دیدین یارو ۸۰ تا سربازتو با ۵ توپ جنگی از یه جایی زده ترکونده.
    ۳و۴ بازی آنلاین گرز و بازی مستر ۹۰
    این دو بازی مال یک شرکت هستند و به همین دلیل اینارو باهم قرار دادم
    اینا بازی های محبوب و معروفی هستند قبلا خودم تو گرز بازی میکردم که ۲سرور داره که سرور اولش کاربراش تجربه بیشتری دارند البته این به این معنی نیست که سرور دومش کاربرانش ضعیفتر هستند نه فقط عمر سرور اول از دوم بیشتره هردو سرور مثل هم هستند. این بازی رو توصیه نمیکنم چرا که قبلا از نظر من رتبه دوم بود ولی الان با امکاناتی که بهش اضافه کردن کاملا بازی رو خراب کردند اصلا حال نمیده سبک بازی استراتژیکه و چندان ظاهر زیبایی نداره ولی مثل این میمونه که داری با چند نفر شطرنج بازی میکنی .
    (داستان و امکانات بازی) هم اینه که یک فرمانده از یک نژاد انسان یا اورک یا پاندارام هستی که سربازان خودتو آموزش میدی و براشون زره میخری البته پولی هم داریم زره
    و هدف اینه که با ارتقا سطحت میتونی قفل زره های بیشتری رو باز کنی و بیشتر سربازانت رو تمرین این تمرینات بسیار تاثیر مهمی در جنگ دارند به طوری که گاهی اوقات ۳ یا ۲ سرباز قادر است مقابل ۱۰۰۰یا ۶۰سرباز مقاومت کند. شاید مسخره باشه ولی اینطوریه دیگه میتونید از امکانات جادو در هر منطقه استفاده کنید و بیشتر از این توضیح نمیدم خودتون برید بازی کنید البته امکاناتی که مسخره اش کرده اینه که جدیدا دیرتر وارد جنگ میشه و این برای پیدا کردن هم سطح های خودتونه که گاهی به یک ساعت هم میرسه و همین اوضاع رو نامناسب کرده.

    و بازی مستر ۹۰
    بازیه خوبیه البته زیاد اطلاعات خوبی نمیشه داد چرا که قابل پیشبینی نیست
    شاید هم برای من اینطوره
    شما میتونید اسم برای تیم انتخاب کنید یک آواتار از لوگوی تیم تصویر خودتون یا عکس یک مربی یا یک تصویر دلخواه بزارید. و لوگوی تیم رو طراحی کنید یا لباس بازیکنانتون رو طراحی کنید.
    (داستان و امکانات) بازی اینه که شما یک مربی هستید دارای یک تیم یک استادیوم و چند بازیکن
    مربی گری کنید برای تیم ترکیب بچینید طی تمرینات هر بازیکن میتونید یکی از پارامتر های بازیکن را ارتقا دهید و میتونید استادیوم یا امکاناتش رو ارتقا بدین تا هواداران تیمتون با خوشنودی بیشتری بازیکنان رو تشویق کنند یا میتونید گنجایش استادیوم رو افزایش بدین که اگه هواداران زیادی داشتین تو استادیوم جا بگیرن این هواداران نقش پول رو هم برای شما بازی میکنند چون استادیوم مال شماست طی هر بازی که تو استادیوم شما برگزار بشه به تعداد هوادارانی که هست و قیمت بلیطی که براشون تایین کردین پول دریافت میکنید که میتونید باهاش کارهای زیادی انجام بدین که اینم برای خودش یک کتابه.

    بازی آخر هم
    ۵٫باغ وحش رایگان من
    دیگه خسته شدم از بس نوشتم
    اینم یه بازی هست که شرکتش مال بازیه مزرعه رایگان من هست که همینجا معرفی شده
    ولی نمیدونم چرا اینو قرار ندادن بنظر من این بازی بهتر از مزرعه هست خوب خودتون برید دنبالش بای.

  10. سرور دو

    با سلام امروز ساعت ۵ بازی تراوین فا شروع میشه

    سرعت بازی ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

    سرعت حمله ۵۰۰

    ظرفیت انبار ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

    مقدار طلای ثبت نام ۵۰۰

    جایزه ۳۰۰٫۰۰۰ ریال

    این سرور مجهز به ارتقا به ۲۰ با یک کلیک میباشد

    travian-fa.ir/tc2

  11. بهترین بازی دنیا همون تراین بود البته قبل از تحریم
    مثلا با فیلتر کردنش چی رو ثابت کردن
    یادش بخیر حدودا ۸ سال پیش با رفقام تو کوچه همش بحصمون همین بازی بود که واسم نیرو بفرستو تو بیا تو اتحاد من و …
    بعد خود ما آشغال ترین بازی ها رو بجای تراوین گزاشتیم
    به نظر من همه این بازیا مضخرفن
    بهترین بازی تراوین قبل شیلتر شدن بود
    این جدیدا که ۱۰۰ نفر بشتر کاربر نداره قبلنا ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر تو یه سرور بودن
    ای تراوین کجایی که یادت بخیر

  12. با سلام
    دوستان نظراتشون جالبه ولی شخصا حوسلم سر رفته و به دنبال بازی جدید هستم
    تمتمی این بازی هایی که گفتیدا رفتم و بازی کردم و تمامی ترفند هاشونا بلدم دنبال بازی جدیدی هستم اگه کسی لینکی از بازی جدیدی داره بزاره ممنونش می شم

  13. یعنی واقعا بازی عصرپادشاهانو نزاشتید تو لیست؟؟؟ یکی از بهترین بازی های تحت وب هستش….

    کل این بازی ها رو میگیره میکنه جیب پشتیش

  14. وای وای وای عصر پادشاهان بهترین بازی استراتژیک تحت وب ایران که قبل از کلش تو جهان اول بود بعد ک کلش اومد طرفدار هاش کمتر شدند قبلا این بازی حتی در کشور های دیگه هم سرور داشت الان فقط یک سرور جهانی وجود داره ولی باز هم از کل بازیهایی که گفتید بهره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *