نسخه بتا آفیس 2013 روز دوشنبه عرضه خواهد شد

نسخه بتا آفیس 2013 روز دوشنبه عرضه خواهد شد
  • 1391/4/24
  • علیرضا
  • 0

شرکت نرم افزاری مایکروسافت قصد دارد تا روز دوشنبه به صورت رسمی نسخه ی بتای آفیس 15 که با نام آفیس 2013 شناخته میشود را عرضه کند . لازم به ذکر است که نسخه نهایی آفیس 2013 در سال آینده میلادی عرضه خواهد شد . غول نرم افزاری دنیا نیز قبلا اعلام کرده بود که در تابستان امسال نسخه بتای آفیس 2013 را عرضه خواهد کرد ، اما تاریخ دقیقی را برای آن مشخص نکرده بود . با این حال در یکی از مقالات اخیر روزنامه USA Today به نقل از منابع نزدیک به مایکروسافت اعلام شده است که زمان عرضه نسخه بتای این محصول روز دوشنبه مورخ 16 جولای سال جاری خواهد بود .

مایکروسافت وعده پشتیبانی از قابلیت های جدیدی را در آفیس 2013 داده است که بیشتر آنها مربوط به دستگاه هایی با صفحه نمایش لمسی میباشند . همچنین در مراسمی که بدین منظور برگزار خواهد شد ، مایکروسافت اطلاعات خاصی از ویندوز 8 مخصوص پردازنده های ARM را ارائه خواهد کرد .

گزارش های اولیه نشان میدهد که بسیاری از تغییرات در ظاهر نرم افزارهای موجود در بسته ی آفیس اعمال خواهند شد و تغییرات کمی نیز در رابطه با قابلیت ها و بازدهی آنها شاهد خواهیم بود . تغییرات ظاهری نیز مسلما در رابطه با سازگاری محیط نرم افزارها با ظاهر مترو خواهند بود .

همچنین مقاله USA Today نشان میدهد که آفیس 2013 ممکن است که تنها برای ویندوز هفت و هشت منتشر شود و کاربران سایر ویندوزهای قدیمی تر امکان تجربه کار با آن را نداشته باشند .

موفقیت این نسخه از آفیس میتواند مایکروسافت را مطمئن کند که تعداد کاربران آفیس بیشتر خواهد شد و از تعداد یک میلیارد کاربر که اخیرا توسط این شرکت اعلام شده است ، پیشی خواهد گرفت . علاوه بر این مایکروسافت میخواهد ثابت کند که در رقابت با گوگل که از طریق Google Docs سعی در جذب کاربران دارد ، بهتر عمل میکند . البته همانطور که میدانید سرویس گوگل داکز یک سرویس مبتنی بر وب میباشد و به صورت نرم افزارهای دسکتاپی ارائه نمیشود . البته مایکروسافت نیز سرویسی مشابه سرویس گوگل داکز دارد و نام آن Office 365 میباشد که به صورت تحت وب در اختیار کاربران قرار میگیرد .

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *