لو رفتن تبلت P10 سامسونگ در جریان دادگاه اپل و سامسونگ، صفحه نمایشی فراتر از Retina

لو رفتن تبلت P10 سامسونگ در جریان دادگاه اپل و سامسونگ، صفحه نمایشی فراتر از Retina
  • 1391/5/12
  • عليرضا شیری
  • 0

دادگاه Apple و Samsung در همین روزها برگزار می‌شود و وکلای دو طرف تمام تلاش خود را برای به دست آوردن هیأت منصفه خواهند کرد. اسناد مورد استفاده نیز به طور عمومی منتشر می‌شود. و اما یک نکته‌ی جالب که در این اسناد به چشم می‌خورد، اطلاعاتی در مورد تبلت P10 محصول سامسونگ است.

بنابر اسناد منتشر شده تبلت 11.8 اینچی P10 دارای رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل می‌باشد و قابلیت اتصال به شبکه‌ی اینترنتی LTE را نیز دارد.

سال گذشته گزارشات نشان می‌داد که سامسونگ روی صفحه‌نمایشی با رزولوشن بالا برای تبلت است. تبلت جدید iPad نیز با صفحه نمایش رتینا چندی پیش رونمایی شده است و باید منتظر قدم بعدی سامسونگ در رقابت با این محصول پرطرفدار باشیم.

اطلاعات لو رفته در مورد چیپ Exynos 5محصول سامسونگ، نشان می‌دهد که این چیپ توانایی ارائه‌ی خروجی با کیفیت 2560 در 1600 پیکسل را دارد و این هم مؤید عرضه‌ی تبلتی با رزولوشن مذکور می‌باشد.

 

سامسونگ قرار است در تاریه 15 آگوست یک محصول دیگر از خانواده‌ی پرآوازه‌ی Galaxy را رونمایی کند. خیلی‌ها معتقدند که این محصول Galay Note 10.1 است، تبلتی که اخیراً مشخص شده که دارای پردازنده‌ی 4 هسته‌ای Exynos است، 2 گیگابایت رم داشته و سیستم عامل Ice Cream Sandwich یا اندروئید 4.0 را به دوش می‌کشد. اما رزولوشن صفحه نمایش این تبلت 1280 در 800 پیکسل است! پس می‌توان احتمال داد که سامسونگ محصول قدرتمند دیگری را هم رونمایی خواهد کرد. البته IFA نیز در تاریخ 31 آگوست برگزار می‌شود و فرصت دیگری برای رونمایی تبلت P10 است.

دادگاه سامسونگ و اپل موضوعی است که سر و صدای زیادی به راه انداخته و موضوع این است که آیا سامسونگ در تبلت Galaxy Tab خود از iPad کپی بردای کرده است یا نه، رئیس کمپانی سامسونگ این دادگاه را مسخره توصیف کرده و می‌گوید که “دو کمپانی در مورد مستطیل‌ها دعوا می‌کنند”.

منابع: slashgear، guru3d، phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *