15 صفحه کلید با طراحی متفاوت برای PC

15 صفحه کلید با طراحی متفاوت برای PC
  • 1391/5/19
  • محمد رشيدي
  • 1

15 صفحه کلید که طراحی آن ها شما را شگفت زده خواهد کرد را به شما معرفی خواهیم کرد.
صفحه نمایش ها از فرم کسل کننده و بسیار حجیم خود ، امروزه به صورت های بسیار باریک ، ضریف و طراحی های صاف و زیبا مبدل گشته اند.
صفحه کلید ها نیز سیر تحولی این چنینی را به دنبال دارند. آن ها فقط صفحه کلیدی با تنها کلید های الفبا و اعداد بودند که بدون هیچ ایده ای در طراحیشان با شکل ساده تولید می شدند اما اکنون شاهد تحول صفحه کلید ها به رابط دوستانه تر و طراحی ارگونومیک که متناسب با اجزاب بدن است هستیم چه بسا که قیافه ای دلربا دارند و برای استفاده مناسب اند.

امروزه شرکت های گوناگونی وجود دارند که صفحه کلید های تولیدیشان طراحی منحصر به فردی دارد و به شما امکانات زیادی را عرضه می دارند.اما همه ی این محصولات نمی توانند نظر مشتری را جلب کنند چرا که تنها برخی از شرکت ها از نظر تکنولوژی مورد استفاده در تولید صفحه کلیدها پیشگام شده اند و یا حداقل برای مدت محدودی در صدر جدول تکنولوژی مورد استفاده قرار دارند.
و من لیستی تهیه کردم از 15 صفحه کلید با طراحی های فوق العاده نوآورانه و جذاب که از تکنولوژی های برتر بهره می برند و آنها را به ترتیب اولویت بندی نموده ام.

1-Cyborg
Cyborg Gaming Keyboard نام این کیبورد محکم است که ساخته شده برای آن دسته از گیمرهایی که عاشق بازی های خشن هستند و گاهی صفحه کلیدهای معمولی دوام فشاری که از سوی انگشتان کاربری که هیجان بازی او را در بر گرفته به رویشان وارد می شوند را ندارند و می شکنند
در قسمت بالایی آن کلید هایی برای کنترل میزان صدا ، چند رسانه ای و نورانی تعبیه شده است که از فناوری لمسی بهره می برند.Cyborg دارای 12 کلید در قسمت های کناری است که می توانید آن ها را بسته به نیازتان دوباره برنامه ریزی کنید و آن را شخصی سازی نمایید ، به نظرم برای وقتی مناسب هستند که در یک بازی نیاز به حرکت های سریع دارید و به عبارتی سرعت حرف اول را می زند و نیاز دارید کلید مورد نظر نزدیک باشد و دیگر نیازی به پیدا کردنش نباشد ؛ چرا که این 12 کلید بسیار قابل تشخیص می باشند.هم چنین کلید های W,A,S و D و کلید های جهت نما و space با روکشی رنگی محکمی پوشانده شده است که دارای مقاوتی بسیار است و فشار های بسیار بالا را کنترل می کند.

2-Goldtouch Go
Goldtouch Go کیبور مناسبی است برای آن دسته از کاربران که نیاز به سفر دارند و یا کار آن ها به گونه ای است که باید در سفر باشند.همان طور که در تصویر ملاحظه می فرمایید این صفحه کلید قابلیت تا شدن دارد و می تواند فضای کمتری را اشغال کند و به راحتی می توان دوباره آن را باز کرد.
طراحی کلید های آن به گونه ای است که حس استفاده از صفحه کلید نوت بوک ها را به شما الغا می کند و یا شاید هم بهتر از آن.
به همراه صفحه کلید پوششی محافظتی نیز ارایه می شود که هدف آن پیشگیری از هر گونه صدمه احتمالی در سفر است.

3-کیبوردی که دستخط شما را تشخیص می دهد
این کیبورد با استفاده از قابلیت handwriting recognization pad که از زبان های انگلیسی ، چینی و ژاپنی پشتیبانی می کندبه شما تجربه نوشتن و تایپ شدن خودکار آن را هدیه می دهد که می تواند سرعت شما را افزایش دهد ، در حالی که بسیار ساده هم هست.
این قابلین جدید برای وقت هایی که ترجیح می دهید به جای تایپ کردن بنویسید و یا یا دست هایتان از تایپ کردن درد گرفته و چشمانتان خسته شده است بسیار مناسب می باشد.

4-صفحه کیبورد با صفحه لمسی هوشمند
این صفحه کلید می تواند انتخاب مناسبی باشد برای آنان که از فیلم دیدن ، آهنگ و سایر رسانه های تصویری در رایانه لذت می برند . این صفحه کلید به شما امکان دستری سریع و آسان به آهنگ ها و فیلم هایتان را می دهد ، چرا که 8 کلید چندرسانه ای در آن تعبیه شده تا بتوانید به راحتی آهنگ گوش کنید. 12 کلید نیز برای اجرای اعمال مختلف دیگری مانند بزرگنمایی ، بستن سریع برنامه ها و همانند این ها گنجانده شده است. قابلیت دیگر آن هم وجود یک صفحه لمسی هوشمند در قسمت راست آن است که هم کار موس را همانند لپ تاپ ها انجام می دهد و هم کار قسمت اعداد را در سایر صفحه کلید ها .

5- DiNovo Edge محصولی از شرکت Logitech
DiNovo Edge که جدیدترین محصول تولید شده شرکت معروف Logitech می باشد که دارای طراحی منحصر به فرد و جذابی است و کلید های آن با پلاستیک شفاف Plexiglas پوشانده شده است و بدنه ی آن از آلومینیوم صیقل داده شده ساخته شده است ، شکل آن بشیار حرفه ای و مدرن به نظر می آید.
یکی از قابلیت های آن وجود صفحه لمسی TouchDisc است که امکان حرکت نشانگر موس را بدون نیاز به موس اصلی فراهم می آورد.فناوری PerfectStroke برای شما تجربه ی تایپ بی سر وصدا را به ارمغان آورده است.

6- مدل کوچک DiNovo
شرکت Logitech مدل mini صفحه کلید DiNovo را نیز برای حمل و نقل آسان و کنترل رایانه از راه دور( مثلا وقتی روی مبل نشسته اید ) تولید نموده است.
صفحه دایره ای شکلی نیز وظیفه ی موس و کلید های جهت نما در سایر صفحه کلید ها را دارد.

7-صفحه کلید مخصوص بازی شرکتLogitech با نام G510
Logitech G510 یک صفحه کلید مخصوص برای گیمر هاست و بازی کردن را لذت بخش تر می نماید. این صفحه کلید دارای LCD برای نمایش اطلاعات بازی می باشد که رویداد های مهم ، تعداد بازیکنان و اطلاعات سرور را نمایش می دهد .
هم چنین در این صفحه کلید قابلیت نور پس زمینه کلید ها گنجانده شده است که می تواند بسته به حوصله و یا حالت بازی شما تغییر کند.

8- صفحه کلید وایرلس Logitech مدل Illuminated
Logitech با محصول دیگری با نام Wireless Illuminated از قابلیت های جدیدی رونمایی کرده است.نور زمینه آن می تواند تغییر کند و جلوه ی صفحه کلید شما را کاملا دگرگون سازد ، این نور از لابه لای کلید ها ساطع می گردد.
این صفحه کلید بدون کابل اتصال هیچ نیازی به باتری جانبی ندارد ولی باید آن را با USB شارژ نمایید. هر بار که باتری آن را کامل شارژ نمایید می توانید بیش از 10 روز از آن لذت ببرید.

9- صفحه کلید وایرلس Logitech مدل K350
Logitech K350 برای انگشتان شما اسمی آشناست ! چرا که در هنگام تایپ کردن راحتی فوق العاده ای به شما می بخشد و چهره ی زیبای آن هنگامی هم که تایپ نمی کنید به شما احساس خوبی می دهد.
در این صفحه کلید یک موج دارای انحنا به چشم می خورد که تایپ کردن را برای شما نرم تر و بدون اذیت شدن جلوه می دهد. با قسمت بالشتک مانندی که در پایین آن تعبیه شده است درد را از کف دستانتان دور می سازد و حتی هنگامی که دستانتان فقط روی آن است وتایپ نمی کنید احساس خوبی به شما هدیه می دهد.

10- صفحه کلید وایرلس Logitech مدل K400
K400 نام محصولی مدرن از سوی شرکت شناخته شده ی Logitech است که دارای طراحی فوق باریک و فشرده ای است که از حذف کردن کلیدهای اضافی حاصل شده است.یک صفحه لمسی در سمت راست آن به چشم می خورد که کنترل رایانه و گشت و گذار های اینترنتی را به حد قابل توجهی راحت تر ساخته است.

11- صفحه کلید خورشیدی Logitech با نام K750
Logitech Wireless Solar K750 نام صفحه کلید منحصر به فردی است که نیاز به باتری را کاملا از بین برده است.جالب است بدانید حتی از ضعیف ترین نور هایی که بالای آن باشند نیز استفاده می کند و نیازی نیست حتما نور خورشید مستقیما به آن بتابد یعنی با نور اتاق یا لامپ نیز کار می کند و انرژی نورانی را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و سپس در باتری خود ذخیره می نماید . این صفحه کلید با باتری پر می تواند 3 ماه در تاریکی شارژ خود را نگه دارد.

12- Loxeed U7 Crossover
با یک صفحه نمایش عجیب و غریب روبه رو هستیم چرا که دارای کلید های درخشان است و قابلیت برنامه ریزی مجدد را دارند.شما می توانید از بخش Plug & Play برای تغییر رنگ درخشش استفاده کنید و یا از نرم افزار MuSkin برای بهتر کردن جلوه آن بهره مند شوید.شما می توانید آهنگی را اجرا کنید و به کمک MuSkin در صفحه کلید خود گام آهنگ خود را با بالا و پایین رفتن میزان آن ها مشاهده کنید . ستون های رنگی می رقصند و شما امکان ساخت تنوع های رنگی بی شماری دارید ، آن ها را به کمک ColorSkins بسازید و ذخیره نمایید و یا آن ها را در سراسر جهان به اشتراک بگذارید . این چراغ های درخشان با کمترین انرژی ممکن کار می کنند.
این صفحه کلید می تواند در هنگامی که از آن استفاده نمی شود خودش را به حالت StandBy ببرد و در مصرف برق صرفه جویی نماید.

13-صفحه کلیدی فقط برای یک دست !
Maltron محصول جدید خود را که بهینه سازی شده برای استفاده با یک دست است را معرفی کرده است.این صفحه کلید سرعت تایپ را افزایش داده است و مناسب برای تایپ بدون خستگی و احساس درد است.طراحی آن مطابق با اجزای دست انسان تکامل یافته است و این امر سبب ایجاد تجربه ای بدون درد در دست برای شما به همراه دارد.
برای اثبات این قضیه از چندین کاربر نتایجی به دست آمد که نشان می دهد می توان با این صفحه کلید تا 85 کلمه در دقیقه تایپ کرد و آن هم تنها با یک دست .

14- Arc صفحه کلید وایرلس Microsoft
این محصول یکی دیگر از مدرن ترین صفحه کلید های تولید شده است که با قوس بسیار ملایمی که در دل خود جای داده است جلوه ی ورزشی و زیبایی به آن بخشیده است. سطح این صفحه کلیئ صیقلی است قابل حمل می باشد، این اجازه را به شما می دهد تا به هر کجا که نیاز دارید ببرید و با استفاده از فناوری وایرلس از آن استفاده کنید.

15-صفحه کلید مخصوص موبایل
این صفحه کلید کاری از شرکت بزرگ Microsoft می باشد که با نام تجاری Microsoft Bluetooth Mobile Keyboard 6000 عرضه شده است دارای خمیدگی به اندازه ای برای ایجاد تجربه ی تایپ کردن بدون احساس درد می باشد و مچ دست شما را سالم نگه می دارد.از مشخصه های آن می توان به بخش اعداد جداگانه که می توان در هنگامی که به آن نیاز ندارید از جدایش کنید اشاره کرد.
این صفحه کلید با Bluetooth کار می کند ، این بدان معناست که شما می توانید آن را به راحتی به کامپیوتر خود متصل کنید بدون اضافه کردن گیرنده جداگانه ( البته اگر رایانه شما بلوتوث داشته باشد).

چند نمونه دیگر
———————-
Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000
این صفحه کلید دارای طراحی متناسب برای تایپ آسان است. مشخصه عمده آن طراحی ارگونومیک (متناسب با اجزای بدن-در این جا متناسب با دست)آن است که مچ را در حالت استاندارد خود حفظ می نماید و می گذارد در حالت طبیعی به کار تایپ مشغول باشد.
ضمنا دارای ابزاری در مرکز خود است که امکان بزرگنمایی را سریع در اختیار شما قرار می دهد.

Optimus Maximus
این صفحه کلید یکی دیگر از نمونه های معرکه ای است که توسط شرکت Optimus طراحی و تولید شده است.به راستی که هدف تولید این صفحه کلید راحتی و آسایش کاربرانش است ، چرا که امکان شخصی سازی و تغییر دستور کلید های سمت چپ را به کاربر داده است ، این یعنی این کلید ها پرکاربرد هستند و شما می توانید بسته به نیازتان آن ها را تغییر دهید.

در این کلید ها صفحه نمایش های کوچکی از جنس OLED تعبیه شده است که آیکون مربوط به برنامه ای که برای آن تعریف کرده اید را نمایش می دهد.
این کلید ها در زیر کلید ESC قرار دارند .
این صفحه کلید یکی از بهترین های موجود در جهان است چرا که امکانات فوق العاده ای متنوعی در زمینه شخصی سازی به کاربران ارایه می دهد.

ProMini
ProMini Wireless keyboard واقعا یک صفحه کلید کوچک و مناسب است که با وجود اندازه کوچک ، کنترل کامل رایانه یتان را در دستان شما قرار می دهد.این صفحه کلید دارای فرستنده ی لیزر است که امکان تایپ را تا فاصله صد متری افزایش داده است . هم چنین دارای 26 چراغ LED برای درخشش کلید های آن در نظر گرفته شده است.
در گوشه ی سمت راست این صفحه کلید نیز یک صفحه لمسی کوچک قرار دارد که همانند موس عمل حرکت نشانگر را بر عهده دارد.

Razer TRON
Razer TRON keyboard از دل فیلم TRON استخراج شده است و درخشش حاشیه ی صفحه کلید ، آن را به یک صفحه کلید خارق العاده مبدل ساخته است.این درخشش به رنگ آبی است و اطراف صفحه کلید را پوشش می دهد و در تاریکی آن را جذاب تر می سازد .

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *