غول بعدی تبلت ها از شرکت سامسونگ میباشد؟

غول بعدی تبلت ها از شرکت سامسونگ میباشد؟
  • 1391/5/23
  • امیر امام جمعه
  • 0

شاید جالب باشد که بدانید طبق اطلاعات تازه منتشر شده غول بعدی دنیای تبلت ها از شرکت کره سامسونگ میباشد و این بار دیگر خبری از شرکت اپل نیست. این تبلت دارای پردازشگر قدرتمند در کنار صفحه نمایش با کیفیت میباشد که باعث میشود سامسونگ به جای کپی کننده به عنوان شرکتی خلاق و نوآور شناخته شود. این بار حتی اپل نیز باید به برتری این تبلت اعتراف کند زیرا در آن به جای استفاده از پردازشگر های تکرای A4 از نسخه جدید پردازنده Exynos 5 Dual استفاده شده است. بنا بر شایعات محصول جدید سامسونگ P10 نام دارد و به رقابت با صفحه نمایش های Retina میپردازد.

P10 تا اواخر امسال به بازار عرضه میگردد و دارای صفحه نمایشی با اندازه 11.8 اینچ و رزولوشن WQXGA میباشد. البته ممکن است شما دقیقا معادل عبارت ذکر شده را ندانید و توضیح واضح تر همان رزولوشن  2560*1600 میباشد که در کنار آن کنتراست 256ppi قرار دارد. در مقایسه با new iPad اپل که کنتراست 264ppi را دارد باید گفت این تبلت نیز کیفیتی به همان خوبی را دارا میباشد زیرا این مقدار تفاوت کم ، زیاد قابل تشخیص نیست.

در کنار این رزولوشن بالای تصویر پردازشگر دو هسته Exynos 5 قرار دارد. ممکن است برای شما سوالی ایجاد شود که چرا سامسونگ از پردازشگر های چهار هسته ای مثل Tegra 3 بهره نگرفته است؟ در جواب باید گفت این پردازنده دو هسته ای میتواند بسیار نیرومند تر از دیگر پردازنده های موجود در بازار حتی چهار هسته ای باشد. هسته های این پردازشگر از نوع A15 است و به گفته سامسونگ 1.5 الی 2 برابر سریع تر از هسته های A9 شرکت NVIDIA میباشد.

منبع : SlashGear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *