بررسی OS X Mountain Lion 10.8 (بخش آخر)

بررسی OS X Mountain Lion 10.8 (بخش آخر)
  • 1391/5/30
  • امیر امام جمعه
  • 0

بار دیگر در کنار شما خوانندگان گرامی مجله گویا آی تی هستیم و قصد داریم آخرین قسمت از بررسی سیستم عامل 10.8 OS X (شیر کوهی) را به شما ارائه دهیم. هم چنین در آینده نیز نقد و بررسی دیگر محصولات شرکت اپل را منتشر میکنیم. اگر تاکنون سه قسمت قبلی این بررسی را نخوانده اید به شما پیشنهاد میکنیم که به سراغ آنها بروید. در قسمت زیر میتوانید به آسانی به دیگر بخش های قبلی این مطلب دسترسی داشته باشید.

دسترسی

تصویر بالا مربوط به قسمت Universal Access میباشد که سمت چپ برای نسخه قبلی و سمت راست برای نسخه جدید شیرکوهی است. اپل در نسخه جدید سعی کرده است که سطوح دسترسی را برای کاربران افزایش دهد. اسم این بخش نیز مثل بسیاری از ویژگی های OS X از سیستم عامل iOS قرض گرفته شده است و کاربر میتواند از طریق آن شخصی سازی بیشتری را برای خود ایجاد کند. هم چنین با فشردن Command-Option-F5 میتوانید از هرجای سیستم عامل به منوی ساده این قسمت دسترسی داشته باشید.

در تصویر بالایی تنظیمات بسیار ضروری نمایش داده شده اند و با زدن گزینه Preferences میتوانید به تنظیمات پیچیده تری دسترسی داشته باشید. در شیر کوهی تغییر تنظیمات کمی آسان تر شده است. علاوه بر تغییرات ذکر شده در این قسمت بعضی از ویژگی های قبلی نیز امکانات جدیدی را دریافت کرده اند برای مثال VoiceOver که عناصر موجود در صفحه را به صورت متن نمایش میدهد از هم اکنون میتواند از drag & drop نیز پشتیبانی کند.

Power Nap

Power Nap نیز یکی دیگر از قابلیت های کاربردی میباشد که به نسخه 10.8 سیستم عامل OS X اضافه شده است. به کمک این ویژگی سیستم شما پس از خاموش شدن نیز اطلاعات مورد نظر را ذخیره میکند. بعد از این که شما سیستم را روشن میکنید اطلاعات سیستم مثل ایمیل ها ، یادآوری ها و پیام ها به صورت بازآوری میشوند و در دسترس قرار میگیرند. این قابلیت در ذخیره انرژی نقش مهمی را ایفا میکند.

پیش نمایش

پیش نمایش هم در شیرکوهی تغییر کرده است اگرچه این تغییرات بسیار نیستند. در قسمت تصاویر و فایل های PDF قابلیت گسترده به اشتراک گذاری قرار گرفته است که در اکثر نقاط سیستم عامل میتوان آن را دید. از این طریق میتوان تصاویر و فایل های PDF را در شبکه های مختلف مثل ایمیل ،

Twitter ، Facebook و … به اشتراک گذاشت. البته قسمت اسناد نیز برای سرویس iCloud به وجود آمده است.

قابلیت های مخصوص کاربران چینی

بازار شرکت اپل در چین شاهد رشد بسیاری است و طبیعی میباشد که ببینیم این شرکت قابلیت هایی را مخصوص کاربران چینی در سیستم عامل خود جای داده است. کاربرانی که ناحیه خود را چین انتخاب کرده باشند میتوانند بعضی گزینه های اضافی را در قسمت ایمیل ، مخاطبین و تقویم مشاهده کنند. 3 عدد از این گزینه های مربوط به سرویس های ایمیل محبوب چین است و دیگری نیز برای دسترسی به سرویس وبلاگدهی Sina Weibo میباشد. برای ویدیو ها نیز سرویس های Youku و Tudou در دسترس هستند ولی فقط در قسمت به اشتراک گذاری مربوط به QuickTime وجود دارند و نمیتوان آنها را در iMovie مشاهده کرد.

جمع بندی

در آخر این سوال به میان می آید که آیا سیستم عامل شیرکوهی ارزش پرداخت 20 دلار را دارد؟ پاسخ ما به این پرسش مثبت است. در شیرکوهی 200 قابلیت جدید وجود دارد که شما میتوانید از آنها لذت ببرید و استفاده از محصولات شرکت اپل را بسیار آسان تر و دلپذیر تر میکند. اگر دستگاه شما دارای سخت افزار جدید و مناسب برای نصب این سیستم عامل است هم اکنون اقدام کنید. البته اگر از تاریخ 11 ژوئن به بعد اقدام به خریداری یکی از محصولات این شرکت کنید میتوانید شیرکوهی را به رایگان هدیه بگیرید.

منبع : Engadget

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *