ناسا با ساخت ماهواره‌ی ارزان اندروئیدی بالاخره اندروئید را به فضا می‌فرستد

ناسا با ساخت ماهواره‌ی ارزان اندروئیدی بالاخره اندروئید را به فضا می‌فرستد
  • 1391/6/6
  • عليرضا شیری
  • 0

اندروئید (موجود فضایی) سیستم عاملی است که در سال‌های اخیر سریعاً رشد کرده و بخش بزرگی از تبلت‌ها و گوشی‌ها از آن استفاده می‌کنند.  نه تنها گوشی و تبلت بلکه دوربین جدید S800 نیکون و دوربین‌های عکاسی پاناسونیک هم قرار است از این سیستم عامل رایگان و قدرتمند استفاده کنند. اما جای این موجود فضایی کجاست؟

شاید بگوئید در کهکشانی‌های (Galaxy) سامسونگ، پاسخ بدی نیست اما این بار واقعاً قرار است اندروئید به فضا برود!

ناسا (NASA) در پروژه‌ی به نام PhoneSat تصمیم گرفته که از یک ماهواره‌ی مینیاتوری با سیستم عامل اندروئید استفاده کند. یکی از اهداف پروژه پاسخ دادن به یک سوال مهم است: آیا می‌شود با وسایل ارزان موجود در بازار یک ماهواره درست کرد؟

مهندسین ناسا در مرکز تحقیقاتی Ames پاسخ این سوال را با ساخت یک ماهواره‌ی مربعی 10 سانتی متری روشن کردند و در واقع از یک گوشی Nexus به عنوان مغز محاسباتی ماهواره‌ی ارزان قیمت خود استفاده کرده‌اند. حالا می‌توان ده‌ها و صدها ماهواره‌ی 4 پوندی (حدود 1.8 کیلوگرم) را به صورت هم‌زمان پرتاب کرد و برای مأموریت‌های مشاهداتی از آن استفاده کرد. قدرت چنین مجموعه‌ای قطعاً بسیار زیاد خواهد بود.

در حال حاضر دو مدل ماهواره‌ی PhoneSat 1.0 و PhoneSat 2.0 ساخته شده است، مدل اول از Nexus One استفاده می‌کند و مدل 2.0  نیز از Nexus S بهره ‌می‌برد. برنامه این است که دو ماهواره‌ی PhoneSat 1.0 و یک ماهواره‌ی PhoneSat 2.0 در مدارهای خود قرار بگیرند.

اما آیا ممکن است گوشی‌ها ارزان توان تحمل خلاء شدید اطراف زمین را داشته باشند و همچنین ممکن است روزی ناسا از طریق هزاران چشم در آسمان همه جای زمین را ببیند؟

منبع: phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *