پاسخ به سوال خوانندگان در مورد سرویس GMail

پاسخ به سوال خوانندگان در مورد سرویس GMail
  • 1391/6/8
  • علیرضا
  • 114

سرویس ایمیل شرکت بزرگ گوگل که با نام GMail شناخته میشود ، یکی از بهترین ، قدرتمندترین و پرطرفدارترین سرویس های ایمیل در سراسر دنیا میباشد که البته در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد . این سرویس قدرتمند دارای بخش هایی مختلفی و امکانات وسیعی است که ممکن است برخی کاربران برای استفاده از آنها دچار مشکل شوند و سوالاتی داشته باشند . در این مطلب قصد داریم تا به سوال یکی از خوانندگان محترم مجله اینترنتی گویا آی تی در مورد سرویس جیمیل پاسخ دهیم . پس با ما همراه باشید …..

سوال : روش بازیابی ایمیل های پاک شده چگونه است و آیا ممکن است که ایمیل ها به صورت اتوماتیک پاک شوند ؟

این کار کمی مشکل است . در واقع ابزاری برای بازیابی ایمیل های پاک شده برای سرویس های ایمیل وجود ندارد . اما با استفاده از برخی روش ها میتوان به ایمیل های پاک شده دسترسی پیدا کرد . البته باز هم باید شرایطی مهیا باشد .

ایمیل های پاک شده به صورت پیشفرض به سطل زباله میروند . اما اگر ۳۰ روز از زمان انتقال ایمیل ها به سطل زباله بگذرد ، آن ایمیل ها پاکسازی خواهند شد . برای شروع کار کافیست که ابتدا وارد اکانت خود شده و در قسمت سمت راست روی گزینه Trash کلیک کنید . این گزینه همان سطل زباله جیمیل شماست . به صورت پیشفرض اگر ایمیل را پاک کنید ، به این قسمت منتقل خواهد شد .

اما در صورتی که ایمیل مورد نظرتان در این بخش مشاهده نشد ، میتوانید روش های زیر را برای پیدا کردن ایمیل گم شده به کار گیرید .

۱- ممکن است در واقع ایمیل مورد نظرتان پاک نشده باشد و تنها از فولدر Inbox ( و یا هر فولدر دیگری ) به دیگر فولدرها منتقل شده باشد . اکنون دو راه پیش رو دارید . ابتدا اینکه مواردی را که از آن ایمیل به یاد دارید ( مثل آدرس ایمیل فرستنده ، موضوع و یا قسمتی از متن ایمیل ) را در بخش جستجوی جیمیل وارد کنید . پس از جستجو ممکن است که ایمیل مورد نظرتان را پیدا کنید . اما اگر روش جستجو هم جواب نداد ، میتوانید تک تک فولدرها را بازبینی کنید .

۲- اگر از قابلیت فورواردینگ ایمیل ها در اکانت خود استفاده میکنید ، بهتر است نگاهی به تنظیمات این قابلیت بیندازید . به عنوان مثال من ایمیل های موجود در اکانت جیمیل خود به یک آدرس ایمیل در سرویس هاتمیل فوروارد میکنم . اگر شما هم قبلا چنین کاری کرده اید ، شانس شما برای بازگرداندن ایمیل پاک شده افزایش خواهد یافت . برای شروع روی دکمه حاوی آیکون چرخ دنده در قسمت بالا و سمت راست صفحه اصلی جیمیل کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید .

اکنون در صفحه تنظیمات روی گزینه Forwarding POP / IMap کلیک کنید . در بالاترین بخش پنجره تنظیمات فورواردینگ میتوانید تصویری مشابه زیر را مشاهده کنید .

برای نمایش تصویر در اندازه بزرگتر کلیک کنید

در صورتی که قابلیت فورواردینگ ایمیل ها را قبلا فعال کرده باشید ، میتوانید آدرس ایمیل مقصد را مشاهده کنید . اکنون بهتر است که سری به آدرس ایمیل هدف بزنید و قطعا میتوانید ایمیل مورد نظرتان را پیدا کنید . البته در صورتی که در لیست علامتگذاری شده در تصویر گزینه های دیگری را انتخاب کرده باشید ، اوضاع متفاوت خواهد بود . گزینه های دوم و سوم زیاد مهم نیستند . اما در صورت انتخاب گزینه اول یک کپی از ایمیل ها در این باکس شما ذخیره خواهد شد و در صورت انتخاب گزینه آخر نیز ایمیل های ارسال شده برای شما پس از فوروارد شدن به آدرس مقصد ، پاکسازی خواهند شد .


اما در مورد قسمت دوم سوال که آیا ممکن است که ایمیل ها به صورت اتوماتیک پاک شوند .

باید قسمت فیلترهای جیمیل را بررسی کنید . چون ممکن است که برخی فیلترها را برای انجام اعمال مختلفی ایجاد کرده باشید . مثلا ممکن است با ایجاد یک فیلتر باعث پاکسازی ایمیل های مشخصی شوید . دوباره به قسمت تنظیمات بروید . حالا وراد قسمت Filters شوید .

در اینجا میتوانید تمامی فیلترهای اعمال شده توسط خودتان را مشاهده کنید . بررسی کنید و ببینید که آیا فیلتری باعث حذف ایمیل های شما میشود یا خیر . روش انجام این بررسی ساده است . هر فیلتر دارای دو قسمت است . قسمت اول Matches میباشد که جیمیل بوسیله آن میتواند ایمیل های مورد نظر شما را از بقیه تفکیک کند . مثلا تفکیک ایمیل ها بر اساس آدرس فرستنده ، موضوع و موارد دیگر . قسمت بعدی نیز Do this میباشد که عمل انجام شده بر ایمیل ( های ) تفکیک شده را نشان میدهد . مثلا در تصویر بالا مشاهده میکنید که در قسمت Do this نوشته شده است Skip Inbox , Deleted ؛ و این بدان معناست که ایمیل مورد نظر پاکسازی خواهد شد .

امیدواریم آقای بهنام سرمدی عزیز پاسخ خود را دریافت کرده باشند .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 114 دیدگاه
  1. سلام اقا علیرضا
    رفتم تو قسمت نظرات دیدم نمیتونم برات مشکلمو بیان کنم
    اومدم اینجا بهتون بگم
    یه بار قبلا مشکل داشتم سوالمو جواب دادین دستتون هم درد نکنه
    اگه میشه اینو هم جواب بدین
    freind request من در فیسبوک بلوک شده ، چه طوری میتونم درخواست بفرستم؟ خیلی ممنون

    1. سلام .
      این مشکل راه حل نداره . فقط باید منتظر باشید تا فیسبوک درخواست دوستیتون رو فعال کنه .
      موفق باشی …..

  2. سلام ممنونم از مطالب خوب و کاربردی شما … میشه درباره ساخت گروه ها برای ارسال یا فوروارد یک ایمیل به لیست دوستان خود آموزش بگذارید …. یعنی چطوری در جیمیل میتونم از لیست دوستانم گروه بسازم و موقع ارسال یا فوروارد یک ایمیل این لیست از قبل ساخته شده در جیمیل رو اضافه کنم؟؟؟ و مجبور نباشم تک تک ایمیل ها رو به صورت دستی بنویسم ؟؟ ممنون میشم توضیح دهید …

    1. سلام رضا جان .
      اول این لینک رو باز کن تا وارد قسمت Contact جیمیلت بشی . حالا در قسمت سمت چپ یه لیست میبینی که یکی از گزینه هاش New group هستش . روی اون کلیک کن و یه اسم واسه اون گروه انتخاب کن . وقتی اوکی رو بزنی وارد اون گروه میشی و میتونی ایمیل های مورد نظرت رو اینجا اضافه کنی .
      حالا موقعی که خواستی ایمیل بفرستی کافیه در کادر To ، اسم اون گروه رو اضافه کنی تا ایمیلت واسه همشون ارسال بشه .
      اگه بازم مشکلی بود در خدمتم .
      موفق باشی …….

  3. سلام.ببخشید من ی سوال خیلی مهم دارم.بدلیل مسایلی مجبور شدم جی میلمو حذف کنم کلن.اما الان میخوام برش گردونم.هر کاری میکنم نمیشه.از هر کسی هم پرسیدم بلد نبود.اگ بتونید کمکم کنیم خیلی ممنون میشم.

    1. سلام .
      وقتی جیمیلتون رو حذف میکنید ، تا اونجایی که بنده اطلاع دارم راهی واسه برگردوندنش نیست .
      ولی میتونید یه ایمیل به تیم پشتیبانی گوگل بزنید و مشکلتون رو بهشون بگید . اگه راهی داشته باشه حتما کمکتون میکنن .

      موفق باشید ….

  4. سلام،من مشکلی برای وارد شدن به جی میلم دارم،وقتی وارد جی میلم میشم،از من شماره تلفن می خواد که برای من کد ارسال کنه،متاسفانه من شماره موبایلم را وارد می کنم و شماره من رو قبول نمی کنه و کدی هم به من نمی ده(در ضمن شماره موبایل ایرانسل رو وارد میکنم)الان هم کار خیلی مهمی در جی میلم دارم ممنون میشم خیلی زود به من کمک کنید.
    با تشکر

    1. سلام .
      توجه کنید که 0 اول شماره رو نزارید . مثلا درستش اینطوریه : 9371234567

    2. سلام،ممنون از راهنماییتون،من تا حالا چندین مرتبه به شکل های مختلف شمارمو وارد کردم از جمله:
      1. 00989371234567
      2. 9371234567
      3. 989371234567+
      4. 09371234567
      که در هر مورد من هم تماس تلفنی و هم پیامکی را انتخاب کردم ولی نتیجه ای نگرفتم.ممنون میشم در صورت امکان راهنماییم کنید.

    3. منم به اين مشكل برخوردم يك ماه جيميلم بسته شده كمكم كنيد

  5. سلام
    يه سوال داشتم ازتون
    ميشه راهنماييم كنيد كه چه جوري ايميلمو واسه يه شخصه خاص يه طرفه كنم

    1. سلام .
      درست متوجه منظورتون نمیشم . اگه بیشتر توضیح بدید بهتر میتونم کمکتون کنم .

  6. سلام،آقا من یه اکانت جی میل داشتم پاکش کردم حالا میخوام یکی دیگه بسازم با همون اسم ولی قبول نمیکنه چرا؟ چی کارکنم ؟لطفا پاسخ بدهید

    1. سلام .
      احتمالا یه نفر دیگه اومده همون اسم رو واسه خودش ثبت کرده . در هر صورت اگه گوگل اجازه نده نمیشه کاریش کرد .

  7. سلام!
    من یه مشکل دارم با جیمیل اونم اینکه هر کار می کنم ایمیلای توی Inbox پاک نمیشن.پاک که میکنم به ثانیه نکشیده دوباره همشون برمی گردن!!چیکار کنم؟؟؟

  8. باسلام.لطفا”منو راهنمایی کنید که چطور میتونم اسامی ثبت و ذخیره شده در دفترچه جی میلم ر و حذف کنم؟؟؟

  9. دوست عزیز سلام
    از زحماتتان سپاسگزارم.مشکلی در جی میل دارم و درخواست راهنمایی داشتم.در صفحه ساین این یوزرنیم و پسوردی ثبت شده و با اینکه هیستوری مرورگر رو هم ریست کردم باز هم از بین نمیره.البته کلیک ادامه ساین این هم برداشتم و چند بار مرور گر را فعال و غیر فعال کردم اما بازهم مشکل ثبت مشخصات ادامه داره.چه کنم؟

    1. سلام .
      این مسئله ارتباطی با هیستوری مرورگر نداره . فقط شما بگید از چه مرورگری استفاده می کنید تا بنده راهنماییتون کنم .

  10. سلام چه طور می تونم دامنه راگسترش بدم

  11. سلام
    من تو جیمیل ایمیل درست کردم بعد از چند وقت دیگه یک ایمیل دیگه هم درست کردم اما وقتی جیمیلو باز میکنم صفحه اصلی جیمیل نمیاد که ازم ایمیل و پسوردمو بخواد مستقیم وارد ایمیل دومم میشه.از ایمیل اولم خبری نیست
    نمیدونم چه کار کنم ممنون میشم راهنماییم کنین
    منتظر جوابم!

    1. سلام.
      از جیمیل Sign out کنید . بعدش که به صفحه لاگین رسیدید ، اطلاعات ایمیل اولی رو وارد کنید . خیلی راحت مشکل حل میشه .
      موفق باشید ….

  12. سلام
    ببخشین دوباره میپرسم! اما وقتی به جیمیل وصل میشم مستقیم بدون اینکه صفحه جیمیل باز بشه پسورد بخواد ایمیل دومم رو بارگذاری میکنه اصلا صفحه ای باز نمیشه که sign out کنم
    لطفا بیشتر توضیح بدین مشکل من اینه که صفحه جیمیل باز نمیشه
    ممنونم

    1. سلام.
      عجبیه که صفحه جیمیلتون باز نمیشه . میتونید واسه راحتی کار با یه مرورگر دیگه وارد ایمیل مورد نظرتون بشید . مثلا واسه ایمیل اولی از کروم استفاده کنید و واسه ایمیل دومی هم از فایرفاکس .

  13. راستی میخوام هردو ایمیلمو داشته باشم بازم ممنون

  14. سلام آقای زارع خسته نباشین
    مشکل جیمیلم حل شد ممنونم

  15. دوستان سلام
    من سئوالی داشتم
    من در جیمیل rssسایتها را فعال کرده بودم که از گزینه mor به reader میرفتم و آدرس سایتها را اضافه میکردم
    ولی ناگهان گزینه raeder خذف شده و نمیدونم چطوری آن را برگردانم
    با تشکر از شما

    1. سلام دوست عزیز .
      سرویس گوگل ریدر دیگه داره بسته میشه . باید از طریق آدرس google.com/reader برید به گوگل ریدر و فیدهاتون رو به یه سرویس دیگه منتقل کنید . مثل feedly.com

    2. سلام زارع جان عیدتان مبارک
      از کمکهای شما تشکر میکنم
      من آدرسی که جایگزین googlr/readerبود رفتم ولی نتیجه نگرفتم
      من به تمام دوستانم این آبشن گوگل را پیشنهاد کردهام ولی خودم موندم چه کنم
      اگر آدرس بهتری و کارایی بهتری دارد را معرفی کنید
      ممنونم

  16. سلام چه جوري تو جيميل چت كنم؟برنامه خاصي لازمه؟

    1. سلام .
      خیر ، نیازی به برنامه خاصی ندارید .
      از قسمت پایین و سمت چپ میتونید به لیست مخاطبین تون دسترسی داشته باشید و باهاشون چت کنید .
      البته می تونید از برنامه Google Talk هم استفاده کنید . البته باید توجه داشته باشید که google talk مثل یاهو چت روم نداره .
      موفق باشید …..

  17. سلام من چند وقته که جیمیلم بلاک شده پشت بندش گوگل پلاس بعدش هم فیس بوک آدرس من همینه ولی جیمیلش اگه بتونی راهنماییم کنی ممنون میشم.۰۹۱۲۴۱۵۸۷۶۹

  18. سلام ، وقتى حرف a رو ميزنم موقع فرستادن جى ميل اسامى دوستانى كه قبلا براشون ايميل فرستادم و حرف a دارن نشون داده ميشه ، من ميخواستم بعضى از اين اسم ها رو پاك كنم ولى نميشه ، ميشه كمك كنيد ؟
    آيپد دارم .

  19. سؤال بعديم اينه كه نه جى ميل سافارى نه جى ميلى كه براى كار با آيپد بود گزينه اى نداره كه همه ى جي ميل ها رو با هم پاك كنم و مجبورم دونه دونه پاكشون كنم ، كارى ميشه كرد كه همه ى پيغامها رو با هم پاك كنم ؟
    مرسي

  20. سلام
    چرا پیامهای تو سطل زباله جی میلم پاک نمیشه لطفا راهنمایی کنید

Comments are closed.