پاسخ به سوال خوانندگان در مورد سرویس GMail

پاسخ به سوال خوانندگان در مورد سرویس GMail
  • 1391/6/8
  • علیرضا
  • 114

سرویس ایمیل شرکت بزرگ گوگل که با نام GMail شناخته میشود ، یکی از بهترین ، قدرتمندترین و پرطرفدارترین سرویس های ایمیل در سراسر دنیا میباشد که البته در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد . این سرویس قدرتمند دارای بخش هایی مختلفی و امکانات وسیعی است که ممکن است برخی کاربران برای استفاده از آنها دچار مشکل شوند و سوالاتی داشته باشند . در این مطلب قصد داریم تا به سوال یکی از خوانندگان محترم مجله اینترنتی گویا آی تی در مورد سرویس جیمیل پاسخ دهیم . پس با ما همراه باشید …..

سوال : روش بازیابی ایمیل های پاک شده چگونه است و آیا ممکن است که ایمیل ها به صورت اتوماتیک پاک شوند ؟

این کار کمی مشکل است . در واقع ابزاری برای بازیابی ایمیل های پاک شده برای سرویس های ایمیل وجود ندارد . اما با استفاده از برخی روش ها میتوان به ایمیل های پاک شده دسترسی پیدا کرد . البته باز هم باید شرایطی مهیا باشد .

ایمیل های پاک شده به صورت پیشفرض به سطل زباله میروند . اما اگر ۳۰ روز از زمان انتقال ایمیل ها به سطل زباله بگذرد ، آن ایمیل ها پاکسازی خواهند شد . برای شروع کار کافیست که ابتدا وارد اکانت خود شده و در قسمت سمت راست روی گزینه Trash کلیک کنید . این گزینه همان سطل زباله جیمیل شماست . به صورت پیشفرض اگر ایمیل را پاک کنید ، به این قسمت منتقل خواهد شد .

اما در صورتی که ایمیل مورد نظرتان در این بخش مشاهده نشد ، میتوانید روش های زیر را برای پیدا کردن ایمیل گم شده به کار گیرید .

۱- ممکن است در واقع ایمیل مورد نظرتان پاک نشده باشد و تنها از فولدر Inbox ( و یا هر فولدر دیگری ) به دیگر فولدرها منتقل شده باشد . اکنون دو راه پیش رو دارید . ابتدا اینکه مواردی را که از آن ایمیل به یاد دارید ( مثل آدرس ایمیل فرستنده ، موضوع و یا قسمتی از متن ایمیل ) را در بخش جستجوی جیمیل وارد کنید . پس از جستجو ممکن است که ایمیل مورد نظرتان را پیدا کنید . اما اگر روش جستجو هم جواب نداد ، میتوانید تک تک فولدرها را بازبینی کنید .

۲- اگر از قابلیت فورواردینگ ایمیل ها در اکانت خود استفاده میکنید ، بهتر است نگاهی به تنظیمات این قابلیت بیندازید . به عنوان مثال من ایمیل های موجود در اکانت جیمیل خود به یک آدرس ایمیل در سرویس هاتمیل فوروارد میکنم . اگر شما هم قبلا چنین کاری کرده اید ، شانس شما برای بازگرداندن ایمیل پاک شده افزایش خواهد یافت . برای شروع روی دکمه حاوی آیکون چرخ دنده در قسمت بالا و سمت راست صفحه اصلی جیمیل کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید .

اکنون در صفحه تنظیمات روی گزینه Forwarding POP / IMap کلیک کنید . در بالاترین بخش پنجره تنظیمات فورواردینگ میتوانید تصویری مشابه زیر را مشاهده کنید .

برای نمایش تصویر در اندازه بزرگتر کلیک کنید

در صورتی که قابلیت فورواردینگ ایمیل ها را قبلا فعال کرده باشید ، میتوانید آدرس ایمیل مقصد را مشاهده کنید . اکنون بهتر است که سری به آدرس ایمیل هدف بزنید و قطعا میتوانید ایمیل مورد نظرتان را پیدا کنید . البته در صورتی که در لیست علامتگذاری شده در تصویر گزینه های دیگری را انتخاب کرده باشید ، اوضاع متفاوت خواهد بود . گزینه های دوم و سوم زیاد مهم نیستند . اما در صورت انتخاب گزینه اول یک کپی از ایمیل ها در این باکس شما ذخیره خواهد شد و در صورت انتخاب گزینه آخر نیز ایمیل های ارسال شده برای شما پس از فوروارد شدن به آدرس مقصد ، پاکسازی خواهند شد .


اما در مورد قسمت دوم سوال که آیا ممکن است که ایمیل ها به صورت اتوماتیک پاک شوند .

باید قسمت فیلترهای جیمیل را بررسی کنید . چون ممکن است که برخی فیلترها را برای انجام اعمال مختلفی ایجاد کرده باشید . مثلا ممکن است با ایجاد یک فیلتر باعث پاکسازی ایمیل های مشخصی شوید . دوباره به قسمت تنظیمات بروید . حالا وراد قسمت Filters شوید .

در اینجا میتوانید تمامی فیلترهای اعمال شده توسط خودتان را مشاهده کنید . بررسی کنید و ببینید که آیا فیلتری باعث حذف ایمیل های شما میشود یا خیر . روش انجام این بررسی ساده است . هر فیلتر دارای دو قسمت است . قسمت اول Matches میباشد که جیمیل بوسیله آن میتواند ایمیل های مورد نظر شما را از بقیه تفکیک کند . مثلا تفکیک ایمیل ها بر اساس آدرس فرستنده ، موضوع و موارد دیگر . قسمت بعدی نیز Do this میباشد که عمل انجام شده بر ایمیل ( های ) تفکیک شده را نشان میدهد . مثلا در تصویر بالا مشاهده میکنید که در قسمت Do this نوشته شده است Skip Inbox , Deleted ؛ و این بدان معناست که ایمیل مورد نظر پاکسازی خواهد شد .

امیدواریم آقای بهنام سرمدی عزیز پاسخ خود را دریافت کرده باشند .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 114 دیدگاه
  1. سلام دوست عزیز
    من چندتا جیمیل دارم که بهشون نیاز ندارم میخوام حذفشون کنم
    لطفا کمکم کنید

  2. وقتی وارد جیمیل میشی ساعت ورود قبل رو میده . امکان غیر فعال کردنش هم وجود داره

  3. شما که سؤال ها رو جواب نمیدین پس بیخودی ادعا نکنید که هرچی میخواین بپرسین تا چندروز دیگه باید منتظر بشینم که جواب بدین

  4. سلام.خسته نباشید.
    چطوری میتنم ایمیلی رو که به کل اعضای گروه ارسال کردم لغو کنم؟؟
    لطفا اگه امکان داره خیلی زود جواب بدین.
    ممنون

  5. سلام
    آدرس واکانت جیمیل رو کلا” حذف کردم…دوباره میشه ریکاور کرد؟

  6. سلامت من یک ساعت پیش تمام جیمیلهامو از دست دادم. all mails , trash جیمیلم خالی شده. آیا راهی برای بازگرداندن اون میدونید؟ آیا میتونم به گروه جی میل میل بزنم و کمک بخوام؟ ممنوم میشم اگه کمک کنید

    1. سلام.
      بهترین راه همون ارتباط با تیم پشتیبانی جی میل هست.

  7. سلام
    در جیمیل وقتی ما یک ایمیل رو به یک نفر ارسال می کنیم و شخص جواب ما رو می دهد جواب ایمیل در کنار ایمیل ارسالی ما در صندوق پستی دیده می شود آیا امکان دارد این سیستم را غیر فعال کنیم ؟ به این معنا که نامه ارسالی ما در صندوق اینباکس دیده نشود
    با تشکر از لطف شما

  8. سلام من وقتی وارد جیمیل میشم و سیگن این میزنم سری میره تو سایتی که دارم میره بدون هیچ کاری یا سمت راست کامپیوتر که ایمیلم هست خروج میزنم دیگه ایمیلم رو باز نمیکنه

  9. من تازه ایمیل ساختم و میخام نامه ها و عکس های ارسالی از طرف دیگران را بخونم چگونه این کارو انجام بدم .متشکر میشم اگه زودی جواب بدین

  10. سلام
    من سوالاتی درارتباط با جیمیل داشتم امیدوارم زیاد وقتتونو نگیرم
    میخواسم اول بدونم که میشه با جیمیل یک ایمیل رو اد کرد و با فرد مورد نظر چت کرد یا خیر؟
    و این که ممکنه با جیمیل به ایمیل پیام send کرد یا فقط جیمیل با جیمیل امکان داره؟
    ممنونم

  11. سلام چرا پیام های تو سطل آشغال پاک نمیشن ؟لطفا راهنمایی کنید.

  12. سلام من هنگامی که وارد جیمیلم میشوم وبخواهم چت یاکاردیگریرا بخواهم انجام بدم یک سطرمی ایدکه روی ان نوشته ارور علتش چیست؟

  13. مدیرمحترم وگرامی من می خوهم جیمیل قبلی ام راحذف کنم وجیمیل جدید بسازم ولی هنگام این که اولین مرحله حذف راانجام میدم بازهم ارور میده ایانمی شود کاری راانجام داد؟لطفاراهنمایی کنید خدانگه دار

  14. با سلام.
    موقع فوروارد کردن یه میل مشخص همیشه فقط متن براش ارسال می شه یعنی عکسهام براش فرستاده نمیشن. چه جوری باید تنظیمش کنم تا کامل ارسال شه.؟

  15. سلام خسته نباشید من برای ساختنgmaili هر usernami که مینویسم با این ارور مواجه میشم Please use only letters (a-z), numbers, and periods. میخواستم راهنماییم کنید بیشتر ترجیح میدم تو usernamam عدد نباشه فقط اسمو فامیلم باشه امکانش هست؟ ممنون میشم جواب بدین

  16. سلام خسته نباشید وقتی وارد جی میل می شم ایمیل هامو باز نمیکنه ارور میده ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  17. salam
    khaste nabashid
    man mikham bebinam chejuri mitunam befahmam contactaee k tu gmailam daram onlinan
    chejuri bahashun chat konam?
    chon qesmate samte chape gmailam vase man nemiad asamishun
    age komakam konin mamnun misham

  18. سلام خسته نباشید من برای خودم ایمیل درست کردم ولی وقتی می خوام وارد بشم پسورد قبول نمی کنه لطفا راهنماییم کنید ممنون

  19. سلام واسه ثبت نام جی میل شماره تلفن که میزنیم قابل مشاهده هست واسه افراد دیگه؟؟؟زوود جواب بدین تورو خدا

  20. با سلام

    یک سوال و مشکلی داشتم و خیلی خیلی ممنون میشم که اگه برام راه حلشو بگید.

    چرا در جی میل تمامی ایمیلهای ارسالی من . یعنی وقتی ایمیلی رو در جی میل ارسال میکنم. به جای اینکه به صندوق sent انتقال داده بشه . به trash منتقل میشه؟؟؟؟؟ این امر منو خیلی دچار مشکل کرده . ثواب میکنید اگه جوابمو و راه حل این مشکلمو ، به آدرس جیمیلم که گذاشتم بفرستید. منتظر جوابم هستم. با تشکر فراوان.

Comments are closed.