تفاوت های تهیه نسخه پشتیبان در ویندوز 8

تفاوت های تهیه نسخه پشتیبان در ویندوز 8
  • 1391/7/9
  • امیر امام جمعه
  • 1

اگر تا به حال در محیط ویندوز 8 فعالیت کرده باشید متوجه شده اید که قسمت تهیه نسخه پشتیبان به طور کلی نسبت به نسخه های قبلی فرق دارد. اگر قصد استفاده از این قابلیت ویندوز را دارید میتوانید به کمک این راهنما تسلط بیشتری بر روی این بخش پیدا کنید.

مایکروسافت بخش تهیه نسخه پشتیبان را به طور کلی عوض کرده است زیرا فقط حدود 5 درصد از رایانه های مبتنی بر ویندوز از تهیه نسخه پشتیبان خود سیستم عامل استفاده میکنند. اما طراحی جدید باعث شده است که شاهد محیط ساده تری باشیم که میتواند به طور خودکار در پس زمینه اجرا شود.

فایل های کتابخانه

در ویندوز 7 شما میتوانید هر گونه فایلی را که بر روی رایانه تان قرار دارد در ایجاد نسخه پشتیبان شرکت دهید که حتی شامل اطلاعات مربوط به برنامه ها و فایل های سیستمی نیز میشوند. هم چنین علاوه بر گزینش فایل ها میتوان از قابلیت ایجاد نسخه پشتیبان کامل بهره گرفت که برای بازیابی تنظیمات کلی رایانه مناسب میباشد.

اما تغییر بسیار اصلی برای این بخش در ونیدوز 8 وجود دارد. در این نسخه از ویندوز دیگر خبری از ایجاد نسخه پشتیبان کامل یا برای هر فایل دلخواه موجود بر روی حافظه نیست و کاربر فقط اجازه دارد تا از فایل های موجود در کتابخانه ویندوز استفاده کند. برای مثال میتوان فایل های موجود بر روی دسکتاپ ، مخاطبین و صفحات محبوب مرورگر را مثال زد. قابلیت تاریخچه فایل ها در ویندوز 8 برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربر طراحی شده است و این گونه اطلاعات را به صورت غیر قابل بازیابی در میاورد. البته بسیار کمتر نیاز به استفاده از نسخه پشتیبان در ویندوز 8 را دارید زیرا بیشتر برنامه ها قابلیت نصب آسان از هر جای دیگری را دارند.

اگر قصد دارید از پوشه خاصی بر روی حافظه دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید فقط کافی است آن را به بخش کتابخانه سیستم عامل اضافه نمایید و سپس اقدام به انجام عملیات مورد نظر کنید. این قابلیت درصد از دست دادن فایل های شما را به طور قابل توجهی کاهش میدهد و اگر روزی سیستم شما دچار مشکل شد فایل های کمی از بین میروند.

وقتی که تنظیمات تهیه نسخه پشتیبان را برای ویندوز 7 فعال میکنید به طور پیش فرض هر یک ماه نسخه پشتیبان برای سیستم عامل ایجاد میشود.

اما در ویندوز 8 به طور پیش فرض سیستم عامل در هر ساعت یک نسخه پشتیبان را از فایل های شما تهیه میکند که کاملا به صورت خودکار انجام میشود.

به کمک تاریخچه فایل ها میتوانید به سرعت آخرین نسخه مربوط به یک فایل را بازیابی کنید. برای این کار میتوانید از قسمت مرورگر فایل های ویندوز اقدام کنید و بر روی نوار تاریخچه کلیک نمایید.

اما در ویندوز 7 شما باید به داخل بخش نسخه پشتیبان در کنترل پنل بروید و سپس از قسمت Restore My Files اقدام کنید. در ادامه باید بر روی فایل مورد نظر راست کلیک کرده و از پنجره متعلقات آخرین نسخه مربوط به آن فایل را انتخاب نمایید. اما این نسخه آخر ممکن است از مکان هایی به جزء فایل پشتیبان بیاید. به طور مثال ممکن است آخرین نسخه فایل مربوط به نقطه بازیابی خودکار سیستم عامل باشد.

قابلیت های دیگر

بازیایی فایل های در ویندوز 8 علاوه بر آسان تر شدن از امنیت بیشتری نیز برخوردار است. برای مثال دیگر نمیتوانید از خود حافظه رایانه برای تهیه نسخه پشتیبان بهره بگیرید و حتما باید یک حافظه خارجی را به رایانه متصل کنید. این امر باعث میشود حفاظت اطلاعات کاربر افزایش پیدا کند و فایل های شما از آسیب های احتمالی که حافظه های داخلی را تهدید میکند در امان بمانند.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *