10 راه کار برتر ذخیره سازی آنلاین با رمزگذاری

10 راه کار برتر ذخیره سازی آنلاین با رمزگذاری
  • 1391/7/25
  • الهه عليشاهي
  • 5

راهکارهای ذخیره سازی آنلاین امکان ذخیره داده های دیجیتالی را برای کاربران تسهیل کرده اند. هرروز تعداد زیادی از دستگاه های ذخیره سازی الکترونیکی گم می شوند یا به سرقت می روند. علی رغم پیشرفت های زیاد در زمینه ردیاب ها و ابزارهای محافظت از سرقت فقط تعداد کمی از این دستگاه ها در نهایت پیدا شد ، در حالی که بقیه در دست غریبه ها و یا سارقان مانده است. داده هایی که شما در این دستگاه ها ذخیره می کنید، مهم و حساس هستند و باید به صورت امن نگهداری شوند حتی وقتی که دستگاه شما، سرقت قرار می شود.

رمزگذاری احتمالا بهترین متدی است که تا کنون برای امنیت فایل ها استفاده شده است . سرویس های ذخیره سازی آنلاین از یک روش رمزگذاری انتها به انتها که در آن داده ها در مبدا با دانشی که فرستنده و گیرنده از آن آگاهند، رمز می شوند و در مقصد رمز گشایی می گردند، برای حفاظت از داده های شما بر روی سرورهایشان استفاده می کنند.

در ادامه 10 تا از برترین سرویس های ذخیره سازی آنلاین را که از قابلیت رمزگذاری بهره می گیرند ، معرفی می کنیم.

IDrive.1

IDrive فایل های شما را با استفاده از استاندارد رمزگذاری 265 بیتی، که امنیت بالایی را برای فایل ها فراهم می کند، انتقال می دهد و ذخیره می کند. IDrive برای ویندوز، مک، آندروئید و iOS در دسترس است. کاربری آسان برای ذخیره و پشتیبان گیری از فایل ها یکی از ویژگی های برجسته IDrive می باشد.

شما می توانید از چندین دستگاه با یک اکانت پشتیبان بگیرید یا از یک دستگاه چند اکانت را مدیریت کنید. IDrive ، 5 گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد.

Comodo Online Storage.2

Comodo یک وب سایت ارائه دهنده خدمات امنیت آنلاین است و از جمله خدمات این وب سایت فروش آنتی ویروس ها و نرم افزارهای امنیتی است. وقتی صحبت از امنیت باشد، می توانید مطمئن باشید که Comodo در آن متخصص است. Comodo از یک ارتباط امن SSL برای انتقال داده ها استفاده می کند و آنها را به شکل رمزگذاری شده ذخیره می کند.

 Comodo دارای یک نرم افزار سمت کاربر با استفاده آسان برای ویندوز و آندروئید است و مانند IDrive ، 5 گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربر قرار می دهد.

Wuala.3

Wuala از سه استاندارد کدگذاری 256 بیتی AES و 2048 بیتی RSA و 256 بیتی SHA و تست های درستی داده ها و امضا برای داده های شما استفاده می کند و می تواند به شما اطمینان دهد که دارای بالاترین سطح محافظت از داده هاست. Wuala برای ویندوز، مک ، لینوکس، آندروئید و iOS قابل اجراست و مانند موارد فوق 5G فضای رایگان به کاربر می دهد.

CloudSafe.4

CloudSafe داده های شما را با یک استاندارد کدگذاری بالاتر از SSL یعنی EV SSL  به همراه  AES-256انتقال می دهد. CloudSafe داده ها را با استفاده از یک مفهوم امنیت چند لایه ای در سرورهای خودش، که توسط کارشناسانش به طور زنده بر آنها نظارت دارد، ذخیره میکند و مرکز کامپیوتر CloudSafe بالاترین سطح اقدامات امنیتی را طبق ISO 27001 و PCI انجام می دهند.

CloudSafe می تواند توسط ویندوز، مک، اندروئید، آیفون و بلک بری مورد استفاده قرار بگیرد و دو گیگ فضای رایگان در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

SpiderOak .5

SpiderOak از یک روش لایه ای با ترکیبی از الگوریتم های RSA  و  AES برای کدگذاری در هنگام ذخیره داده ها استفاده می کند. شما می توانید داده های خود را از چندین سیستم با یک اکانت SpiderOak ذخیره کنید یا پشتیبان بگیرید.

SpiderOak برای میندوز 2000، XP، ویستا، ویندوز 7، مک ، لینوکس 32 و 64 بیتی قابل دسترس است و 2G فضای رایگان به کاربر اختصاص می دهد.

TeamDrive.6

TeamDrive در طول انتقال و ذخیره سازی داده های شما از الگوریتم AES برای کدگذاری استفاده می کند و برای ویندوز، مک، لینوکس و iOS  در دسترس است و 2 گیگابایت فضای رایگان به کاربر می دهد.

JustCloud.7

JustCloud برای امنیت داده های شما از استاندارد SSL استفاده می کند و به شما اجازه می دهد که با یک اکانت از چند کامپیوتر پشتیبان بگیرید. JustCloud فقط برای ویندوز نرم افزار سمت کلاینت دارد و برای ذخیره سازی داده هایتان از روی سایر سیستم عامل ها باید از رابط کاربری تحت وب آنها استفاده کنید. شما همچنین می توانید با استفاده از نسخه موبایل وب سایت از طریق موبایل به داده هایتان دسترسی داشته باشید.

SafeSync.8

SafeSync توسط شرکت TrendMicro که یک وب سایت شناخته شده در ارائه سرویس های امنیتی است. SafeSync هم از استاندارد AES 256 بیتی برای اینکه اطمینان دهد از فایل های شما محافظت می کند، استفاده می کند. SafeSync بر یک نرم افزار سمت کلاینت برای ویندوز، مک و اندروئید ارائه داده است و برای کاربران یک دوره آزمایشی 30 روزه در نظر گرفته است.

SwissDisk.9

SwissDisk برای انتقال و ذخیره امن داده ها از AES استفاده می کند و برای ویندوز و مک قابل استفاده می باشد. شما می توانید با استفاده از نرم افزار WebDAV به داده هایتان از طریق موبایل و لینوکس نیز دسترسی داشته باشید.  SwissDisk فقط 50 مگابایت فضای رایگان در اختیار کاربر قرار می دهد.

CryptoHeaven .10

CryptoHeaven از الگوریتم های  4096-bit RSA  و  AES-256برای افزایش امنیت داده ها استفاده می کند . CryptoHeaven برای ویندوز، مک، لینوکس و سولاریس نرم افزار کلاینت ارائه داده است. اگرچه این یک سرویس بی نظیر ذخیره سازی آنلاین است که برای سولاریس  هم کلاینت ارائه داده است ولی برای موبایل کلاینت ارائه نکرده است.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
    1. سلام دوست خوبم ، من فکر میکنم IDrive و Comodo علاوه بر ویژگی های مشترک با بقیه که همون امنیت و کدگذاری داده هاست ، محیط کاربرپسندتری هم دارن

    1. این سرویس های آنلاین به شما کمک می کنند تا از داده های خودتون در یک محیط امن پشتیبان بگیرید و بتونید از هر سیستمی بهشون دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال اگر شما از اطلاعات گوشویتون با استفاده از این سرویس ها بک آپ بگیرید ، در صورتی که برای گوشیتون اتفاقی بیفته یا بخواهید از روی کامپیوتر شخصیتون به اطلاعات دسترسی پیدا کنید ، به راحتی امکان پذیره چرا که داده های شما روی سرورهای امن این سرویس های آنلاین موجوده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *