چگونه افزونه مرورگرها را نصب کنیم ؟

  • 1391/7/27
  • حدیث دلبرد
  • 23

افزونه ، اکتنشن یا همان addons  به مرورگرها اضافه می شود تا کاربران از مرورگر خود لذت بیشتری ببرند و راحت تر از آن استفاده کنند . افزونه ها قابلیت ساختاری مرورگر را بالا می برند و خصوصیات جدیدی را به آنها اضافه و یا خصوصیات قبلی خود را اصلاح می کنند .

شما هم می توانید به دلخواه خود افزونه ها را نصب کنید تا ایراد مرورگر محبوبتان کم و باگ های آن اصلاح شوند . پس برای ایجاد محیطی راحت در مرورگر ها با ما در چگونگی نصب افزونه های همراه باشید .

۱-    Mozila FireFoxMozila FireFox

فایرفاکس اولین مرورگری بود که برای اصلاح خود به فکر ایجاد افزونه و پلاگین افتاد . موفقیت او در این مسیر سایر مرورگرها را نیز وادار به ایجاد افزونه ها کرد .

نصب افزونه به طور کلی کار پیچیده ای نیست . برای پیدا کردن محیط اکستنشن ها در فایرفاکس به منوی Tools  و سپس  add ons بروید . در این محیط شما می توانید اکتنشن های مورد نظر را جستجو ، دانلود و نصب کنید .

گزینه Recommended Add-ons  نیز مجموعه ای از اکتنشن ها را به شما پیشنهاد می دهد که در صورت مناسب بودن می توانید آنها را به مرورگر فایرفاکس خود اضافه کنید . فراموش نکنید که بعد از نصب افزونه ها فایرفاکس باید ری استارت شود .

۲-    چگونه افزونه نصب کنیم Google Chrome

هر چند مرورگر کروم پس از فایرفاکس به فکر امکان نصب افزونه افتاد ولی با رشد تعداد اکستنشن ها و مزایای دیگر از نظر بسیاری از کاربران توانسته از رقیب خود فایرفاکس جلو بزند . نصب افزونه در مرورگر کروم نیز ساده است . قبل از هر چیز بهتر است آخرین ورزن کروم را نصب کنید . برای نصب افزونه دکمه ای را که در سایت مورد نظر برای نصب آن قرار داده ، کلیک کرده و پس از دانلود در پنجره باز شده دکمه install  را بزنید .

مرجع اصلی افزونه های کروم سایت

https://chrome.google.com/webstore/category/extension#category/extensions

است. برای مدیریت اکستنشن ها روی گزینه Setting  که کنار تولبار و به شکل آچار است کلیک کنید و وارد بخش Tools > Extensiond  شوید . در این محیط می توانید افزونه های اضافی را Remove  یا Enable  کنید .

۳-    چگونه افزونه نصب کنیم Apple Safari

قبل از هر کاری از فعال بودن افزونه های سافاری مطمئن شوید . برای این کار به منوی سافاری بروید و روی Preferences  کلیک کنید تا وارد تب extension  شوید ، از on  بودن صفحه افزونه های مطمئن شوید . روی Get Extension  کلیک کنید تا به آدرس http://extension.apple.com  راهنمایی شوید . اپل نصب افزونه را آسان کرده است . وقتی که افزونه مورد علاقه خود را دراین صفحه پیدا کردید کافی است فقط روی install now  کلیک کنید . در اغلب موارد برای استفاده از برنامه های نصب شده نیازی به دوباره باز کردن صفحه سافاری نیست . با این حال اگر به هر دلیلی یک افزونه عمل نمی کند فقط صفحه را دوباره باز کرده و بعد از اکستنشن ها استفاده کنید.

در سافاری مدیریت افزونه ها برای اپدیت کردن ، غیرفعال کردن و یا حذف از این مسیر انجام می شود : Safari > Preferences > Extension

4-    چگونه افزونه نصب کنیم Opera

برای نصب افزونه های اپرا به منوی Tools > Extensions  بروید ، بقیه مراحل شبیه مراحلی است که در مرورگرهای فایرفاکس و کروم طی کردید. برای گرفتن افزونه های جدید گزینه Get Extensionss  و برای مدیریت افزونه ها گزینه Manage Extension  را انتخاب کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 23 دیدگاه
  1. سلام خسته نباشید.چجوری میتونم فایر فوکس و بروز رسانی کنم بدونه اینکه ازم بخواد نسخه جدید اینترنت دانلود منینجر نصب کنید.چون idm کرک شدست اگه بخوام مرورگرمو ابدیت کنم idm تنظیماتش بهم میریزه.لطفا راهنمایی کنید.منتظر راهنماییتون هستم.با تشکر از شما

  2. سلام.
    از اینکه به صورت ابتدایی و کاربر پسند فعالین می کنید واقعا جای تشکر دارد. خیلی از کاربران اطلاعات مناسبی نسیت به مرورگر ها ندارند و کار شما قابل تحسین است.
    موفق باشید…

  3. آیا افزونه ای برای کروم وجود دارد که بتوان فایل word را مشاهده نمود؟
    با تشکر از مطلب خوب شما

  4. خیلی خوب بود ممنون بابت به اشتراک گذاری
    بی صبرانه منتظر مطالب بیشتر هستیم

  5. از مطلبی که گذاشتید ممنون . من خودم از ابزار moz استفاده میکنم و خیلی خوبه

  6. مطلب بسیار خوبی بود من به اشتراک می گذارم. سپاس بابت در اختیار گذاشتن این مطلب

  7. سلام ممنونم برای این مقاله
    من میخوام سایتم که در این زمینه فعال است را به شما معرفی کنم.

  8. آیا افزونه ای برای کروم وجود دارد که بتوان فایل word را مشاهده نمود؟

  9. کروم در زمینه افزونه ها واقعا عالی هست، البته فایرفاکس هم جدیدا تغییرات خوبی انجام داده که آدم وسوسه میشه برگرده سمتش.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *