آموزش طراحی موس کامپیوتر

آموزش طراحی موس کامپیوتر
  • 1391/8/4
  • مهرداد ارجمندی
  • 0

 

عصر همگی شما دوستان عزیزم بخیر … امروز می خواهیم در قالب یک آموزش به شما نشان دهیم که چگونه می توانید یک موس کامپیوتر را طراحی کنید . پس بهتر است کار را بدون کوچکترین وقفه ای شروع کنیم .

می توانید فایل های منبع و مورد نیاز را از اینجا دانلود کنید

ایجاد پوشه

برای این آموزش می خواهم از یک پشت زمینه کوچک ، کوچکتر از آن چیزی که معمولا استفاده می کنید ، استفاده کنیم. من از اندازه های 600 x 350 پیکسل استفاده می کنم. با این اگر خواستید به شما پیشنهاد می کنم از یک کار بزرگ متناسب با نیازتان هم استفاده کنید تا هرطور که دوست داشتید کار را طراحی کنید . یک پوشه جدید با تنظیمات پیشنهادی درست کنید ، پشت زمینه خود را با یک رنگ خوب و مناسب پر کنید ، هرچیزی که دوست داشتید ، فقط از سفید استفاده نکنید .

طرح زدن موس

ابزار کشیدن مستطیل گوشه گرد را انتخاب کنید و کار را شعاع 35 پیکسل انجام دهید .

یک مسیر مستطیلی شکل به هر بزرگی که دوست داشتید موستان باشد ،  بکشید .

هنگامی که مسیر مسطتیلی را که به وسیله ابزار پن درست کردید ، درآوردید  ، در درون مسیر مستطیل راست کلیک کرده و به “make selection” رفته ، ابزار گرادیان را با شعاع گرادیان انتخاب کنید . از رنگ #262a2d و 090f0d استفاده کرده و شعاع گرادیان را بزنید .

حالا به سراغ شخصی سازی کردن شکل مستطیل با ابزار warp می رویم . به “edit > transform > warp” بروید . اگر از نسخه های قدیمی تر از CS2 استفاده می کنید در آن حالت شما این ابزار را در اختیار ندارید .

هنگامی که این ابزار را انتخاب کردید ، شکل را به موس خودتان تبدیل کنید . گوشه نقطه های لنگر را گرفته و به سمت یکدیگر بکشید . سپس خطوط میانی را به سمت گوشه های  بیرون کار بکشید . در واقع شما در حال کشیدن یک مستطیل پف کرده می باشید .

باید به چیزی شبیه به این شکل برسید .

برش دکمه ها

لایه موس را دابلیکیت کنید و سپس لایه دابلیکیت شده را پنهان کنید تا بتوانیم بعدا از آن برای سایه موس استفاده کنیم. ابزار elliptical marquee را انتخاب کرده و یک ناحیه انتخابی در اطراف نصفی از موس ایجاد کنید .

هنگامی که ناحیه انتخابی را درست کردید به “edit > cut” رفته و سپس “edit > paste انجام دهید . بالای نیمه موس باید حالا جدا شده باشد . قسمت بالای موس را دوباره به جایی که از آن جدایش کرده بودید برگردانید و سپس یک گرادیان با تنظیمات زیر اضافه کنید .

باید به چیزی شبیه به این برسید .

اضافه کردن جزییات بدنه موس

حالا می خواهیم یک سری جزییات فرعی به بدنه موس اضافه کنیم تا کمی آن را وقعی تر نشان دهیم . ابتدا بهتر است کمی نویز به بدنه موس اضافه کنیم . لایه بدنه موس را در حالی که کلید کنترل را نگه داشته اید ،  انتخاب کنید این باعث می شود که سلکشن لود شود . هنگامی که سلکشن لود شد به filter > noise > add noise بروید تا به آن نویز اضافه کنید .

هنگامی که نویز اضافه شد ، سلکشن را فعال نگه دارید . ابزار دودج dodge را انتخاب کنید با براش به اندازه 45pixels و exposure را به 25% برسانید .

به آرامی کمی اطراف بالای گوشه های بدنه برجستگی بزنید ، در امتداد وسط و به سمت پایین . در تصویر نتیجه این کار را مشاهده می کنید .

سپس یک سایه داخلی به لایه بدنه موس  اضافه کنید . این کار را با تنظیمات زیر انجام دهید .

در آخر می خواهیم به نیمه بالایی بدنه موس یک استروک اضافه کنیم . برای این کار باید یک سلکشون در اطراف بدنه موس لود کنیم ، پس به “edit > stroke”, بروید و از رنگ #3f434a برای استروک استفاده کنید .هنگامی که استروک را اجرا کردید ، استروک اطراف بدنه و گوشه های موس را که از قسمت بالا خارج شده اند ، حذف کنید  .

 

استروکی که در سمت چپ است  را دابلیکیت کنید ، سپس آن را به اندازه 1 پیکسل جابجا کنید ، استروک جدید را با اضافه کردن رنگ مشکی ، سیاه کنید .

اضافه کردن دکمه  های موس

در لایه جدید ابزار کشیدن مستطیل را فعال کنید ، سه خط مستقل بکشید . رنگ اولی را #f8f8f9 ، وسطی را مشکی #000000 و سپس آخری را سفید #888a94 بزنید . تمامی سه خط را در مرکز بالای موس قرار دهید .

لایر ماسک را به این خطوط اضافه کنید و سپس یک گرادیان خطی از بالا تا پایین بکشید . دیدی که ایجاد می شود این گونه است که از خط در بالا کمرنگ  است به تدریج که پایین می آید عادی تر می شود تا به قسمت دکمه ها برسد .

اضافه کردن چرخ موس

ابزار کشیدن مستطیل خمیده را انتخاب کنید ، با شعاع 3 پیکسل ، یک مستطیل در بالای خطوطی که در مراحل قبل ایجاد کردیم ، بکشید .

ابزار گرادیان را با شعاع گرادیان انتخاب کنید ، رنگ پیش زمینه را به to #4a4e55 و پشت زمینه را به #0d0d12 تنظیم کنید . شعاع گرادیان را از بالا به سمت پایین ، به سمت مستطیل خمیده بکشید .

حالا این استیل های لایه ای را به چرخ موس تان اضافه کنید .

در آخر ، می خواهیم استروک دومی در اطراف چرخ موس درست کنیم ، یک سلکشن در اطراف چرخ موس ایجاد کنید ، سپس به “edit > stroke” رفته و رنگ استروک را #a3a5ad برگزینید . باید به چیزی شبیه این برسید .

اضافه کردن LED موس

ابزار دایره یا بیضی را انتخاب کنید و یک دایره درست در زیر دکمه های موس بر روی بدنه ایجاد کنید .

دایره را با هر رنگی که دوست داشتید پر کنید و سپس لایر استایل های زیر را اضافه کنید .

باید به چیزی شبیه به این برسید .

حالا می خواهیم کمی درخشش نور به کار اضافه کنیم. ابزار قلم نقاشی را انتخاب کنید ، سپس بر روی فلش کوچک مشکی که می توانید اندازه براش خود را تعیین کنید ، کلیک کنید . درون این پنجره یک فلش مشکی دیگر قرار دارد ، بر روی آن کلیک کنید تا به assorted brushes بروید  .

حالا براش هاشور زن را از پنجره براش ها انتخاب کنید .

با رنگ سفید و براش به اندازه حدودی 25 ، یک هاشور در میان LED  ایجاد کنید .

هنگامی که هاشور را اضافه کردید ، دو تا از خط ها را به کمک ابزار برش حذف کنید و سپس یک گرادیان overlay با استفاده از تنظیمات زیر اضافه کنید .

باید به چیزی شبیه به این برسید .

اتمام کار !

در انتها می توانید به موس خودتان برند یا لوگویی که دوست دارید هم اضافه کنید ، می توانید به کمک ابزار warp متنی که در نظر دارید را حسابی انحنا ببخشید . لایه دابلیکیت شده موس که قبلا آن را پنهان کرده بودیم را ظاهر کنید ، اطمینان حاصل کنید که آن در زیر تمامی لایه های دیگر است ، سپس به آن یک guassian blur اضافه کنید ، کدری در حدود 1.5 تا 2 پیکسل . شفافیت لایه های سایه ها را به 50% برسانید و سپس آن را به اندازه دو پیکسل به سمت راست ببرید .

حالا می شود گفت که کار تمام شد ! حالا باید تصویری مشابه تصویر بالا داشته باشید . ولی همینطوری آن را رها نکنید باز هم می توانید به کار جزییات بهتری ببخشید ، شاید بهتر باشد که یک سیم هم به آن اضافه کنید و یا اتصال USB و یا حتی موس خود را رنگ دیگری بزنید .

 

می توانید از اینجا به فایل های فوتوشاپ مربوطه دسترسی داشته باشید .

امیدوارم از این آموزش هم لذت برده باشید و نکات مفیدی یاد گرفته باشید . حتما برای ما نظرات خودتان را بنویسید .

با تشکر از توجه شما عزیزان

منبع : .hv-designs

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *