زیبایی‌های زندگی دیجیتال

زیبایی‌های زندگی دیجیتال
  • 1391/8/20
  • محسن پاك نيت
  • 0

سلام؛

چند روز پیش در حین گشت‌ و گذارهایم در گوگل‌پلاس، به مطلب جالبی برخوردم. شاید دیدن تصویر چیزی که من در آن لحظه دیدم و برایم هیجان‌انگیز بود، برای شما هم جالب باشد.

 بله؛ مشاوره‌ی حقوقی آنلاین! سامانه‌ی مشاوره‌ی حقوقی غیرحضوری!

خیلی با خودم کلنجار رفتم که روی لینک کلیک بکنم یا نه. اما کمی‌ بعد، با خودم فکر کردم ایده ارائه‌ی مشاوره‌ی تخصصی به شکل غیر حضوری، چقدر ایده‌ی خوبی می‌تواند باشد و چه مزایای خوبی برای ما متقاضیان خواهد داشت و چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد.

مهمترین مزیت این است که نیازی نیست برای دریافت مشاوره، تن به یک مسافرت چند ساعته از یک سمت شهر به سمت دیگر شهر بدهیم و به این شکل در وقت صرفه‌جویی کرده‌ایم. مواجه نشدن با ترافیک و آلودگی و احتمال تصادف و دزدیده شدن کیف دستی‌مان و … هم که به جای خود!

مزیت مهم دیگر شاید این باشد که در هزینه‌های خود هم صرفه‌جویی می‌کنیم. حساب کنید قرار باشد برای دریافت مشاوره از غرب تهران به شرق تهران برویم. این یعنی باید چند هزار تومان هزینه‌ی کرایه تاکسی و مترو و … بدهیم اما با این روش جدید و با کلاس! در منزل خودمان و در حال خوردن چای داغ، مشاوره می گیریم بدون اینکه هزینه رفت و آمد پرداخته باشیم.

دیگر مزیتی که برای این سیستم می‌توان بر شمرد، این است که به فرهنگسازی استفاده از خدمات مبتنی بر وب کمک کرده‌ایم و به نوعی، سهمی در پیشرفت کشورمان داشته‌ایم.

یک مزیت مهم که نباید آن را از یاد برد این است که هزینه ی مشاوره‌های حضوری و ملاقات با مشاور، چند ده هزار تومان می‌شود. اما با این شیوه (حداقل در سایت آقای نعناکار) فقط 2 هزار تومان برای دریافت پاسخ سوالمان هزینه می‌کنیم! آن هم پاسخی که برای ما تایپ شده است و می توانیم بارها به آن مراجعه کنیم.

حقیقت این است که من برای امتحان نحوه‌ی عملکرد این سیستم مشاوره‌ی آنلاین، از سامانه استفاده کردم و سوالی از مشاور محترم پرسیدم. فرایند ارسال سوال و پرداخت مبلغ و دریافت پاسخ بسیار ساده و روان و سریع بود. هنگام ورود به صفحه اول وب‌سایت آقای محمدجعفر نعناکار، دکمه‌ی مربوط به ورود به سامانه مشاوره غیرحضوری خودنمایی می‌کرد.

کلیک بر روی این دکمه، من را به صفحه‌ی آموزش سریع نحوه‌ی کار با سامانه منتقل کرد که در آن توضیحات کافی برای اینکه در هنگام انجام عملیات به مشکل بر نخورم وجود داشت. در انتهای صفحه نیز دکمه‌ی ورود به بخش پرداخت سامانه تعبیه شده بود که با کلیک بر روی آن، به صفحه‌ی ارسال پرسش منتقل شدم.

پس از تکمیل فرم به صفحه‌ی تأیید اطلاعات منتقل شدم و بعد از چک کردن صحت اطلاعات وارده بر روی دکمه‌ای با نام اتصال به درگاه پرداخت آنلاین پارس‌پال کلیک کردم.

در این مرحله نیز بعد از انتخاب درگاه بانکی مورد نظرم، به صفحه پرداخت بانک منتقل شدم و کار تمام شد! البته ایمیلی هم حاوی اطلاعات پرداخت و … برام ارسال شد که مطمئن شدم کارها درست انجام شده. پاسخ سوالم رو هم خیلی زود از طریق ایمیل دریافت کردم. سوال من و جوابی که دریافت کرده‌ام را در تصویر زیر می‌توانید ببینید:

 من که از نحوه‌ی کار این سامانه و پاسخی که دریافت کردم راضی بودم. امیدوارم این نوع خدمات‌رسانی به مردم به شکل جامع‌تری انجام و استفاده از این نوع خدمات هم به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

محسن‌ پاک‌نیت

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *