Security Score حفاظت و ایمنی رایانه تان در برابر بد افزارها را ارزیابی می‌کند

Security Score حفاظت و ایمنی رایانه تان در برابر بد افزارها را ارزیابی می‌کند
  • 1391/9/3
  • مژگان فنائی
  • 0

مرکز عملکرد در ویندوز برای آگاهی دادن به کاربر در مورد تمامی پیام های مهم مربوط به امنیت و تعمیر و نگهداری طراحی شده است. این تمامی پیام هایی که نیاز به توجه کاربر دارد را گردآوری می کند و با نمایش دادن آنها در یک گوشه مجزا، این کار را برای کاربر آسان تر می سازد تا همواره نگاهی به وضعیت کنونی بیندازد. از آنجا که هیچ نرم افزار ضد ویروسی قادر نیست تا هر ویروسی در آن بیرون را شناسایی کند، امنیت سیستم، این روزها مشکل مهم و بزرگی است. حقیقت این است که ویروس های جدیدی که هر روز ایجاد می شوند، کار را برای کاربران برای دستیابی به محافظت کامل و تمام عیار دشوار می سازند، و اگر اتفاقی، ویروسی به سیستم تان وارد شود، گرفتاری و دردرسری واقعی به وجود می آورد. پس چگونه می توانید مشخص کنید که رایانه تان به اندازه کافی ایمن است؟

OPSWAT’s Security Score برنامه ای است که سیستم تان را اسکن و بررسی می کند و امتیاز و رتبه ای در هر زمان برای هر نوع ابزار امنیتی و خدماتی که دارید را نشان می دهد. هر قسمت به صورت جداگانه درجه بندی می شود، جایی که نیاز باشد، پیشنهادهایی در مورد چگونگی بهبود امتیاز و رتبه امنیتی ارائه می گردد. سطح امنیتی دیواره آتش (فایروال)، رمزنگاری دیسک سخت، مدیریت بسته ها (به روز رسانی های ویندوز)، پشتیان گیری، به اشتراک گذاری عمومی فایل، ضد ویروس و ضد فیشینگ تان را اسکن و بررسی می کند.

هنگامی که برای نخستین بار برنامه را اجرا می کنید، با پرسش “رتبه امنیتی تان چند است؟” مواجه می شوید. در این لحظه نمودار رتبه به طور کامل خالی با یک دکمه شروع در مرکز است. موافقت با شرایط و ضوابط را انتخاب کرده و شروع را کلیک کنید تا به ابزار، اجازه اسکن و بررسی امنیت سیستم تان را بدهید.

هنگامی که اسکن و بررسی پایان یافت، رتبه کلی را در مرکز مشاهده خواهید کرد، در حالی که رتبه امنیتی هر یک از 7 قسمت در سمت چپ و راست آن نشان داده می شود. نمودار دایره ای نیز یک نمایش تصویری از تمامی نقاط ضعف و قوت را ارائه می کند، بنابراین شما می توانید تشخیص دهید کجا دقیقا امنیت تان می بایست بهبود یابد.

یک قسمت را برای مشاهده جزئیاتش انتخاب نمایید. به عنوان مثال، چنانچه بخش Microsoft Security Essentials را باز کنید، قادر خواهید بود تا رتبه به دست آمده از مجموع، وضعیت حفاظتی در زمان حقیقی، آخرین به روز رسانی مشخصات، آخرین تاریخ اسکن کامل سیستم و وضعیت گواهینامه OPSWAT را مشاهده کنید. هر منطقه مشکل آفرین امنیتی سیستم در متنی قرمز به نمایش در می آید، در حالی که اگر همه چیز خوب و درست باشد به رنگ سبز نشان داده می شود.

با شناوری نشانگر موشواره بر روی علامت تعجب در برابر هر مشکل و ایرادی، پیشنهاد هایی در مورد چگونگی بهبود امنیت سیستم برای آن قسمت خاص نشان داده می شود.

OPSWAT’s Security Score هم اینک دارای نگارش بتا است اما بی عیب و نقص بر روی هر دو نگارش 32 بیت و 64 بیت ویندوز XP ، ویندوز ویستا، ویندوز 7 و ویندوز 8 کار می کند.

برای دریافت این برنامه به پیوند پایین مراجعه نمایید:

Download Security Score

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *