تغییر فهرست خود راه انداز ویندوز 8 به خود راه انداز استاندارد ویندوز 7

تغییر فهرست خود راه انداز ویندوز 8 به خود راه انداز استاندارد ویندوز 7
  • 1391/9/9
  • مژگان فنائی
  • 0

ویندوز 8 تاکنون با مجموعه مختلفی از افکار و عقاید روبرو شده است. برخی به سادگی در مورد دگرگونی ناگهانی رابط کاربری مردد هستند، در حالی که دیگران استقبال گرمی از آن کرده اند. می گویم، پیش تر روید و بازنگری عمیق ما در مورد ویندوز 8 را بررسی کنید تا خودتان تصمیم بگیرید. یکی از دگرگونی های اصلی در آخرین ارائه مایکروسافت، فهرست راه انداز (صفحه خود راه انداز) کاملا جدید است که چنانچه شما ویندوز 8 با دو خود راه انداز (dual-booted) همراه با سیستم عامل دیگری داشته باشید نمایان می شود. فهرست آبی روشن با طراحی دوباره، برای نخستین بار، به شما اجازه تعامل با آن با استفاده از صفحه کلید، موشواره و حرکات لمسی را می­دهد. صفحه راه انداز (Startup Screen) نیز چندین گزینه مازاد همچون تنظیم دوباره، تازه کردن (Refresh)، تعمیر و دسترسی به برنامه داس در محیط ویندوز (command prompt) و غیره را ارائه می کند. اگرچه این عالی به نظر می رسد، چند مزاحمت و آزار را نیز در پی دارد، که ممکن است به تجربه کلی کاربر لطمه وارد کند. به عنوان مثال صفحه جدید، یک صفحه بارگیری را پیش از نمایش دادن فهرست خود راه انداز واقعی نشان می دهد که کاربران عجول و شتابزده ممکن است آن را اندکی مشکل و مزاحم بیایند. بیشتر از آن، برخی اوقات صفحه خود راه انداز (boot screen) یا تنها از خودش چشم پوشی کرده و می پرد یا در صفحه خالی گیر می کند، و برای شما راهی بیش از راه اندازی دوباره سیستم باقی نمی گذارد. هرچند جنبه خوب آن این است که شما می توانید به صفحه راه انداز سیاه و سفید قدیمی که در ویندوز 7 یافت می شد تغییر وضعیت دهید. NanWick Switch Boot برنامه کاربردی ویندوز 8 است که کار گفته شده را انجام می دهد.

ویندوز 8 نیز به شما اجازه تغییر به فهرست خود راه اندازی قدیمی با رفتن به پیکربندی سیستم را می دهد (به سادگی msconfig را در صفحه شروع برای دستیابی به این برنامه بنویسید). اما این فرایند می تواند برای کاربران مبتدی کاملا دشوار و ملال آور باشد، و تغییر هر گونه تنظیمات بی ربط می تواند حتا موجب خرابی سیستم شود. کاربران توانا نیز می توانند دستور bcedit را در CMD استفاده کرده تا تغییراتی را در صفحه خود راه انداز پیش فرض اجرا نمایند. هرچند، این باز هم بسیار خسته کننده و بیش از اندازه پیچیده به نظر می رسد چنانچه شما واقعا از آنچه که در حال انجام آن هستید مطمئن نباشد. NanWicks Switch Boot طراحی شده است تا مابین فهرست خود راه انداز استاندارد (قدیمی) و مترو (جدید) که به چیزی بیش از یک کلیک نیاز ندارد، جابجا شوید. این همچنین فایل تصویر (image) خود راه انداز اصلی را سالم و دست نخورده نگه می دارد، از آنجا که برنامه واقعا هر گونه فایل های سیستمی را تعویض نمی کند، جز اینکه دستور bcedit را در باطن اجرا می کند، برای آن توسعه دهندگان یک شرح و تفسیر زیبا ارائه کرده اند.

روند تغییر میان صفحه ها بسیار آسان است. تنها برنامه را راه اندازی کرده و روی فهرست راه اندازی که مایلید به عنوان پیش فرض تعیین شود (استاندارد/ میراث یا مترو) کلیک کنید. تغییرات بی درنگ اعمال می شوند. با این روش هر زمان که بخواهید می توانید بدون دردسر مابین صفحه ها جابجا شوید.

NanWick Switch Boot یک برنامه قابل حمل (portable) است و تنها بر روی ویندوز 8 کار می کند. همچنین نیازی به گفتن نیست که این برنامه طراحی شده است تا هنگامی که شما ویندوز 8 با دو خود راه انداز به همراه سیستم عامل دیگری داشته باشید کار کند. آزمایش بر روی ویندوز 8 حرفه ای (Pro)، ویرایش 64 بیت انجام گرفته است.

برای دریافت این برنامه به پیوند پایین مراجعه نمایید:

Download NanWick Switch Boot

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *