ویندوز8 : فعال یا غیر فعال کردن ویژگی Drag To Close

ویندوز8 : فعال یا غیر فعال کردن ویژگی Drag To Close
  • 1391/9/9
  • سعيد
  • 0

saeed najaran in gooya it

ویندوز 8 نسبت به نسخه های قبلی ویندوز چند هدف اصلی را برای خود مد نظر قرار داده است. یکی از آنها سرعت کار و صرفه جویی در وقت کاربر است. از آنجا که طراحی این سیستم عامل از پایه بر اساس کار بر روی رایانه رومیزی و تبلت ها بوده است باعث به وجود آمدن بعضی از ویژگی های جدید شده است. بیشتر این ویژگی ها و شباهت در رابط کاربری ( UI ) بوده است. به عنوان مثال، به منظور بستن برنامه ها، از نماد معروف “X” استفاده می کنیم.اما در عوض در ویندوز 8 (نسخه رایانه یا تبلت) می توانید با گرفتن برنامه و کشیدن (drag) از بالا به سمت پایین آن را سریع ببندید. این باعث سریعتر کار کردن شما با ویندوز می شود. اما گاهی ممکن است هنگامی که شما با سرعت ماوس را بکشید (مثلا برای جابه جای یک عکس) به طور تصادفی اقدام به بستن پنجره کنید. در این مقاله راهی برای فعال یا غیر فعال کردن این ویژگی (drag to close) ویندوز 8 به شما نشان میدهم.

برنامه ها از روش کشیدن آن از سمت بالا به پایین بسته می شود. البته ممکن است شما آن را با قابلیت snap که در ویندوز7 هم وجود دارد اشتباه بگیرد. با غیر فعال کردن ویژگی drag to close ما هیچ کاری و مزاحمتی برای snap نداریم.

برای رسیدن به هدف خود به اپلیکیشنی با نام Skip Metro Suite نیاز داریم. این برنامه قابلیت غیر فعال کردن ویژگی drag to close و همچنین نوار Charms Bar و قسمت دسترسی سریع و سویئچ بین برنامه ها (App Switcher) و غیر فعال کردن دکمه Start Button را دارا است.

البته توجه داشته باشید با غیر فعال کردن گزینه های Switch List و Charms Bar باز هم امکان دسترسی از طریق میانبر های صفحه کلید که Win+Tab برای Switch List و کلید میانبر Win+C برای Charms Bar وجود دارد.

برنامه Skip Metro Suite را راه اندازی کنید و تیک گزینه های که مایل به غیر فعال کردن آن هستید علامت بزنید (گزینه Drag-to-Close ) و سپس تنظیمات را ذخیره کنید.

در حال حاظر پنجره ها با کشیدن از سمت بالا به پایین دیگر بسته نمی شوند. می توانید بدون ترس بسته شدن پنجره ها عکس های خود را به هر سمت و گوشه دسکتاپ که می خواهید درگ drag کنید.

برای دریافت برنامه می توانید به وب سایت سازنده در اینجا مراجعه کنید و یا آن را به طور مستقیم از گویا آی تی دریافت کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *